• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 22 شهریور 1397
کد مطلب : 30461
+
-

بسته اینترنت مورد نظر در دسترس نیست!

حذف بسته‌های حجمی قدیمی و ارائه بسته‌های جدید با شرایط تازه، افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای را به کاربران موبایل تحمیل می‌کند

این روزها بسیاری از کاربران برای تمدید بسته‌های اینترنت خود با پیامک‌هایی مواجه شده‌اند که در نهایت مفهومش این است که باید پول بیشتری برای استفاده از بسته‌ای مشابه قبل بپردازند. اپراتورهای موبایل بدون اطلاع‌رسانی به کاربران به‌صورت ناگهانی دست به تغییر بسته‌های خود زده‌اند و مثلا با افزایش اینترنت شبانه ناگهان قیمت را بالا برده‌اند. در نهایت به مشترک، پیامک‌هایی ارسال شده که بسته گذشته او دیگر موجود نیست و برای تمدید باید سراغ بسته‌ای جدید با پرداخت پول بیشتر برود.

بسته‌های اینترنت همراه اپراتورها تغییرات جدی داشته است؛ بسته‌هایی با حجم بالا که بیشتر به‌نفع مشترک بود، حذف شده و بسته‌های جدیدی تعریف شده‌اند. نتیجه نهایی، گران‌تر شدن حجم بسته‌های اینترنتی نسبت به قبل است. هرچند اپراتورها سعی کرده‌اند برای پوشاندن این مشکل، ‌به حجم «هدیه شبانه» اضافه کرده، اینطور وانمود کنند که مشترک ضرر چندانی نکرده است اما در عمل ماجرا به‌ ضرر کاربر است.

این موضوع حالا کار را به مجلس هم کشانده است. احمد امیرآبادی، نماینده مردم قم و عضو هیأت‌رئیسه مجلس در شبکه فیلترشده توییتر نوشت: جناب آقای جهرمی، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، به یاد دارم، شما در مصاحبه‌ای گفته بودید: افت کیفیت اینترنت حق‌الناس است! آیا گرانی بی‌سر وصدای بسته‌های اینترنت موبایل و توجیه اپراتورها حق‌الناس نیست؟ 

منبع آگاهی در  یکی از اپراتورهای اصلی کشور هم در گفت‌وگو با همشهری در این رابطه گفت: تقریبا باید گفت بسته‌ها گران شده است. بسته‌ها عوض شده و براساس آن قیمت تغییر کرده است. در شرایط جدید، چند روز قبل از تمام شدن بسته همراه مشترک، یک پیامک به او فرستاده شده و اعلام می‌شود که امکان رزرو کردن بسته جدید وجود ندارد و بسته‌های جدیدی معرفی شده که قابل جایگزین شدن هستند. در نگاه اول اینطور به‌نظر می‌رسد که بسته قدیمی به یک بسته جدید تغییر کرده و به همین دلیل قیمت و شرایط متفاوتی دارد اما در اصل، شرایط جدید باعث شده، مشترک ناچار باشد هزینه بیشتری برای حجم یکسان از اینترنت بپردازد. این شرایط در تمام اپراتورهای تلفن همراه پیاده شده است.

حسین فلاح‌جوشقانی، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم درباره ارائه بسته‌های جدید اینترنت همراه اعلام کرده که وضعیت را بررسی کرده و تا 2هفته دیگر جزئیات این موضوع را در اختیار رسانه‌ها خواهد گذاشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید