• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 22 شهریور 1397
کد مطلب : 30444
+
-

رئیس جمهوری در جلسه هیأت دولت عنوان کرد:

چه کاری ضد‌انقلابی‌تر از ایجاد هراس در دل‌مردم

روحانی: امروز معروفی بالاتر از امیددادن به مردم در مسیر استقامت وجود ندارد

دولت
چه کاری ضد‌انقلابی‌تر از ایجاد هراس در دل‌مردم

 حسن روحانی در جلسه هیأت دولت گفت: ‌ماه محرم هرساله برای ما درس‌آموز است که چگونه باید در برابر پیچیدگی‌ها و مشکلات بزرگ ایستادگی، استقامت و فداکاری کرده و چگونه می‌توانیم پیروزی بزرگ فرهنگی و سیاسی ابدی را کسب کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور با تبیین رفتار گروه‌ها و جریانات حاضر در واقعه عاشورا گفت: امروز می‌توان صحنه‌های عاشورا را ترسیم کرد، ما امروز در یک جنگ روشن، در برابر متجاوزان تاریخ قرار داریم. امروز گروهی روبه‌روی ملت ایران قداره‌بندی می‌کنند که جز چندکشور، طرفدارانی از لحاظ سیاسی و فکری ندارند و بدترین وضع در داخل کشور خودشان است.

روحانی با اشاره به اینکه امروز آمریکا بدترین شرایط را درون خود دارد، تصریح کرد: امروز ایران با وجود اینکه با جنگ اقتصادی ناخواسته روبه‌روست و در برابر افرادی قرارگرفته که به هیچ قانون بین‌المللی احترام نمی‌گذارند، اما روحیه و ایستادگی ملت ایران به‌ویژه در این ایام که پرچم امام حسین(ع) به اهتزاز در می‌آید، مثال‌زدنی است.

روحانی ادامه داد: اگر مشکلی وجود داشته و احتمال عدم‌ایستادگی از سوی برخی می‌رود، پرچم عاشورا و کربلا همه این افسون‌ها را باطل و تبلیغات یک‌ساله دشمنان را می‌زداید و مردم باز سرمشق‌شان امام حسین(ع) و اصحاب و یاران آن حضرت خواهد بود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه راه امام حسین(ع) راه امربه‌معروف و نهی از منکر بود، اظهار داشت: امروز معروفی بالاتر از امیددادن به مردم در مسیر استقامت و منکری بیشتر از ایجاد هراس و اضطراب در دل مردم آن هم به‌طور نابجا و غلط وجود ندارد.

وی افزود: امروز صاحبان تریبون، رسانه‌دارها و کسانی که ندا و صدایشان در کشور قابل شنیدن است، رسالت و وظیفه سنگینی برعهده دارند؛ چرا‌که در یک آزمایش بسیار بزرگ قرار گرفته‌ایم و تمام رسانه‌های حقیقی و مجازی و همه مسئولان و کسانی که قدرت دارند به ملت بزرگ ایران کمک کنند، بار بسیار سنگینی بر دوش دارند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مسئولان و کارگزاران و رسانه‌ها در این آزمایش یا پیروز خواهند شد یا شکست می‌خورند، اما ملت ایران قطعاً پیروز این صحنه خواهد بود، تصریح کرد: اگر ایستادگی کرده و به مردم روحیه بدهیم، هزینه ملت را کاهش داده‌ایم، اما اگر ترس، هراس و ناامیدی ایجاد کنیم، هزینه ملت را بالا برده‌ایم و چه کاری ضدانقلابی‌تر از اینکه ما در صفحه اول روزنامه‌ها، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خود، در دل مردم هراس ایجاد کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه نباید نادرست و ناعادلانه سخن گفته و حقایق را به مردم نگوییم، پرسید: مگر ارز خارجی در اقتصاد کشور ما چنددرصد نقش دارد؟ خدمات آموزش، بهداشت و درمان، آب و برق، گاز، بنزین، گازوئیل و انرژی برمبنای دلار کوچه‌پس‌کوچه‌های فلان خیابان محاسبه نمی‌شود.

   تخریبگران  مردود تاریخ می‌شوند 

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود از کسانی که دولت را تخریب می‌کنند گلایه کرد و ادامه داد: تا انتخابات زمان بسیاری باقی مانده است. هیچ‌کس نباید تصور کند که تخریب دولت می‌تواند برای آنها چه در انتخابات سال آینده و چه در انتخابات سال1400رأی به‌وجود بیاورد و کسانی که اینگونه فکر می‌کنند مردود این آزمایش تاریخی در ایران خواهند بود و ملت ایران راجع به آنها قضاوت خواهد کرد و پس از آنکه از این گردنه عبور کردیم، تاریخ حرف‌ها، رفتار و جملات آنها باقی خواهد ماند و مردم قضاوت می‌کنند که در شرایط سختی، آنها برای کاهش یا افزایش دشواری مردم چه رفتاری داشته‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید