• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 22 شهریور 1397
کد مطلب : 30420
+
-

کی‌روش علیه خبرچین فدراسیون

گفت‌وگو
کی‌روش علیه خبرچین فدراسیون

 محمد زارعی 

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی دوستانه پس از جام جهانی 2018، با تک گل مهدی ترابی، ازبکستان را در تاشکند شکست داد.
کارلوس کی‌روش در این بازی روی نیمکت تیم ایران نشست درحالی‌که به گفته خودش هنوز قراردادش با فدراسیون فوتبال امضا نشده و تنها به یک قول مردانه اتکا کرده است. او که امیدوار است ایران را بعد از 40سال به فینال جام‌ ملت‌های آسیا برساند، در بازی با ازبکستان به بازیکنان جوانی مانند امیر عابدزاده، علی قلی‌زاده، مهدی ترابی و صادق محرمی میدان داد. کی‌روش 4 سال پیش هم در آستانه جام‌ ملت‌های استرالیا، ترکیب تیم ایران را نسبت به جام‌ جهانی 2014 کمی تغییر داده بود. با او که بامداد دیروز به همراه بازیکنان تیم ملی به تهران برگشت، گفت‌وگو کردیم. مشخص بود که از انتشار خبر بازی دوستانه با بولیوی ناراحت است.
   برای ششمین‌بار در دوره سرمربیگری شما، ازبکستان را شکست دادیم. این بازی تا چه اندازه برای شما مهم بود؟
همیشه از این نوع بازی‌ها استقبال می‌کنم؛ بازی‌های آماده‌سازی. به‌خاطر اینکه هم‌اکنون در شرایطی هستیم که باید یک نگرش جدید و نگاه جدید داشته باشیم. البته باید یک شیوه جدید برای جام ملت‌های آسیا داشته باشیم. 
  در آینده هم دوباره فیفادی خواهیم داشت. برنامه‌تان برای این فیفادی‌ها چیست؟ رسانه‌ها نوشته بودند که قرار است با تیم بولیوی بازی کنیم، درست است؟
گویا شما از من بیشتر اخبار بازی‌های دوستانه را شنیده‌اید! فعلا ما فقط در حال مذاکره با تیم‌های مختلف هستیم اما متأسفانه درون فدراسیون افرادی هستند که مسائل محرمانه و درونی فدراسیون را به بیرون درز می‌دهند. شما لطفا بروید از آقای ساکت و آقای تاج سؤال کنید. این رفتارها و اینگونه اتفاقات مخصوصا وقتی از درون سازمان ما به بیرون درز می‌کند، نشان‌دهنده این است که یکسری افراد در حال لطمه‌زدن هستند و تلاش می‌کنند اعتبار فدراسیون فوتبال و تیم ملی را زیر سؤال ببرند. یک روز آرژانتین است، یک روز برزیل و یک روز بولیوی. بهتر است با مسئولان فدراسیون فوتبال صحبت کنید و جویای مطلب شوید. من نمی‌خواهم وقت خودم را با اینگونه مسائل هدر بدهم.
  مسعود شجاعی به‌عنوان کاپیتان تیم ملی در کنفرانس قبل از بازی با ازبکستان گفت بازیکنان تیم اجازه نمی‌دهند شما مربی تیم دیگری بشوید، اما واقعیت آن است که هنوز قرارداد شما تمدید نشده است. می‌خواهیم از زبان خودتان آخرین وضعیت توافق با فدراسیون را بشنویم.
بهتر است این سؤال را از من نپرسید. الان در برهه بسیار حساسی هستیم. من فقط کار و مسئولیتی که رئیس فدراسیون از من خواسته بود را انجام دادم. سعی کردم به بهترین شکل ممکن هم انجام دهم ولی متأسفانه شرایط بسیار خاص و حساسی داریم، از من این سؤال را نپرسید.
  سه‌شنبه شب همزمان با بازی دوستانه ایران، تیم ملی اسپانیا در لیگ ملت‌های اروپا توانست با 6 گل تیم ملی کرواسی را شکست دهد. طرفداران شما این بازی را با بازی تیم ما مقابل اسپانیا مقایسه می‌کنند و می‌گویند این همان اسپانیایی بود که در جام جهانی به سختی توانست ایران را با یک گل ببرد.
ببینید فکر من خیلی ساده است. افرادی که تجربه فوتبال بین‌المللی دارند و توانایی درک از آن سطح از فشردگی و سختی را دارند، می‌دانند کار چقدر سخت است؛ مخصوصا در فوتبال رده‌بالای جام‌جهانی و فوتبال بین‌المللی. افرادی هم که نمی‌دانند، هر قدر هم به آنها توضیح دهید اصلا فایده ندارد و این مسئله را درک نمی‌کنند؛ به‌خاطر اینکه تجربه‌اش را ندارند.
راستش راجع به دیگر تیم‌ها دوست ندارم دخالت کنم و حرفی بزنم. من حواسم به مسئولیت‌ها و وظایف خودم است. واقعیت هم این است که به اندازه کافی دغدغه دارم. اکثریت مردم از نتایج ما خوشحال و راضی بودند. بعضی‌ها هم راضی نبودند و این نتایج را دوست نداشتند. چه کار می‌توانیم بکنیم؟ همیشه افرادی هستند که راضی کردنشان خیلی سخت است. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که «دوست دارید یا ندارید حداقل از آن لذت ببرید!»

این خبر را به اشتراک بگذارید