• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 21 شهریور 1397
کد مطلب : 30356
+
-

گشودن دروازه مردگان به روی خوانندگان




نخستین جلد از سه‌گانه «دروازه مردگان» با نام «قبرستان عمودی» منتشر شد.
به گزارش همشهری، این رمان نوشته حمیدرضا شا‌ه‌آبادی است و توسط انتشارات افق روانه بازار نشر شده است.
«دروازه مردگان» رمان سه‌گانه‌ای ا‌ست که در ژانر وحشت و ویژه نوجوانان نوشته شده است.
وقایع اصلی داستان‌های «دروازه مردگان» در دوره قاجار می‌گذرد و طی آنها جزئیاتی از تاریخ تهران قدیم و آدم‌های آن دوران برای خوانندگان روایت می‌شود. شاه‌آبادی درباره چگونگی نوشتن این داستان گفت: «تقریباً 3سال پیش بود که در حال تهیه مقاله‌ای درباره وضعیت کودکان ایران در دوره قاجار بودم که حین پژوهش برای نوشتنِ این مقاله به گزارش‌های نظمیه دوره ناصر‌الدین‌شاه بر‌خوردم و چیزی که در این گزارش‌ها بیشتر از همه نظرم را جلب کرد خبرهایی بود که به غرق‌شدن کودکان خردسال در حوض‌خانه‌ها اشاره داشتند. تقریباً هفته‌ای نبود که یک کودک در حوض‌خانه‌ای خفه نشود. خواندن گزارش‌ها حس خاصی در من ایجاد کرد. انگار این حوض‌ها دروازه‌ای بودند به جهان دیگر و این مقدمه نوشتن رمان سه‌گانه دروازه مردگان شد.»
نویسنده «کافه خیابان گوته» افزود: در داستان قبرستان عمودی پسربچه‌ای به اسم رضا به شکل غیرمنتظره‌ای از یک خانه مرموز سر در می‌آورد؛ خانه‌ای که در دیوار‌های آن جنازه‌هایی دفن شده‌اند. در این خانه بچه‌های زیادی به‌کار قالی‌بافی مشغولند. به‌دنبال حادثه‌ای یکی از بچه‌ها در حوض‌خانه غرق می‌شود و بعد از آن حوادث عجیبی شکل می‌گیرد که بدنه رمان را خلق می‌کند.»
وی ادامه داد: از ویژگی‌های این رمان می‌توان به حضور میرزا حسن‌خان رشدیه به‌عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی داستان اشاره کرد.»
جلد نخست «دروازه مردگان» با شمارگان 1500نسخه و قیمت 20هزار تومان راهی بازار شده است و بنا بر گفته نویسنده جلد‌های دوم و سوم نیز تا پایان سال‌جاری منتشر خواهند شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید