• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 21 شهریور 1397
کد مطلب : 30315
+
-

با مردم

با مردم

میدان دادن به جوانان
سلام. مردم ما در طول 40سال بعد از انقلاب، برای حفظ نظامشان از هیچ ایثار و فداکاری دریغ نکرده‌اند. بدترین و سخت‌ترین شرایط را تحمل کرده‌اند. برای همین این ملت بزرگ باید بهترین زندگی و بالاترین سطح رفاه را داشته باشد. اما متأسفانه شرایط وخیم اقتصادی امروز، شایسته این مردم بزرگ نیست. به‌نظرم مهم‌ترین علت این شرایط سوءمدیریت‌هاست. مسئولان باید با میدان دادن به جوانان باانگیزه از نیروی انسانی کشور برای حل مشکلات، استفاده شایسته‌ای بکنند.
2154...0912

  شست‌وشوی خودروها
سلام خسته نباشید. در این روزها که همه‌جا صحبت از کم‌آبی می‌کنند هنوز شاهد شست‌وشوی خودروها و منازل حیاط‌دار توسط یکسری از شهروندان هستیم. به‌نظرم سازمان آب یک گروه بازرسی تشکیل بدهد که هموطنان بتوانند گزارش دهند تا با اینگونه افراد برخورد شود و جریمه شوند.
با تشکر، امیر از تهران

  صحبت‌های مردم را گوش بدهند
سلام،خسته نباشید. امیدوارم مسئولان نگاهی به روزنامه‌ها بیندازند. آنهایی که مدیریت این کشور را به‌عهده دارند به مشکلات کشور رسیدگی کنند. صحبت‌های مردم را گوش بدهند و برای این همه مشکل، اعم از تورم، بیکاری، فقر، گرانی مسکن و گرانی گوشت و مرغ و خیلی چیزهای دیگر کشور فکری بکنند و چاره‌ای بیندیشند.
5358...0938

  نظارتی روی موتورسواران وجود ندارد
سلام، خداقوت. من به‌عنوان راننده‌ای که از صبح تا شب وقت خودم را با رانندگی داخل مرکز شهر می‌گذرانم یک گلایه از موتورسوارها و وضعیت رانندگی آنها داشتم. متأسفانه هیچ قانونی برای موتورسوارها به‌خصوص در مرکز شهر وجود ندارد و آنها با رانندگی‌های خیلی بد خودشان مشکلاتی را هم برای سایرین به‌وجود می‌آورند. چرا هیچ نظارتی وجود ندارد که ورود موتورسوارها را به مناطق شلوغ و پرتردد شهر کنترل کند. آیا وقت آن نرسیده است تا مسئولان در پلیس راهور ساماندهی موتورسواران را در پایتخت جدی بگیرند؟
کاظمی از تهران

  ساماندهی اقتصاد کشور
سلام. از اینکه نظرات مردم را در این ستون منتشر می‌کنید جای تشکر دارد. در چندماه اخیر نمی‌توان کالا یا خدماتی پیدا کرد که قیمت آن در این مدت اندک، حداقل 2برابر نشده باشد. (کالاهایی که با دلار ارتباط دارند حتی 3برابر شده‌اند) مردم همچنان منتظر اقدامات دولت و مجلس برای ساماندهی اقتصاد کشور هستند. از طرفی مردم منتظر اقدام قاطع قوه قضاییه با سودجویان و محتکرانی است که این روزها انبارهایشان در سطح کشور کشف و ضبط می‌شود.
9050...0915

  بیماران صعب‌العلاج 
با سلام. لطفا از وزارت بهداشت در رابطه با مشکلات هزینه کمرشکن دارویی بیماران صعب‌العلاج پیگیری کنید. هم‌اکنون هزینه‌های سنگین داروی بیماران سرطانی و صعب‌العلاج به مشکلی کمرشکن و اساسی برای خانواده‌های این بیماران تبدیل شده و این هزینه‌ها بیشتر از خود بیماری، آنان را آزار می‌دهد. حدود 4‌ماه است بیمارانی که داروهای پس از شیمی‌درمانی مصرف می‌کنند، به‌دلیل کمبود این دارو باید آن ‌را از تهران و بازار آزاد با قیمت گزاف تهیه کنند. از سوی دیگر درصد کمی از این بیماران تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند. لطفا این مشکل را از مسئولان ذیربط در وزارت بهداشت پیگیری کنید.
درددل بیمار شیمی‌درمانی

  کودکان کار و خیابانی ساماندهی شوند
با سلام. سال‌هاست که موضوع جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابانی در شهر تهران مطرح می‌شود و در این زمینه نیز اقداماتی به‌صورت مقطعی از سوی برخی از دستگاه‌ها ازجمله شهرداری تهران و سازمان بهزیستی با همکاری نیروی انتظامی و قوه قضاییه انجام شده است، اما با وجود همه اقداماتی که صورت گرفته هنوز این پدیده در تهران نه‌تنها ریشه‌کن نشده است بلکه افزایش هم داشته است. برای مثال در سراسر خیابان خوردین از میدان صنعت تا چهارراه مسجد تعداد زیادی از کودکان کار وقتی خودروها می‌ایستند به‌صورت گروهی به سمت خودرو‌ها می‌روند تا شیشه تمیز کنند! متأسفانه این وضعیت چهره نامناسبی از شهر و خیابان را نشان می‌دهد و باعث ناراحتی شهروندان می‌شود. مسئولان ذیربط لطفا اقدامی بکنند.
اعتضاد از تهران

  نصب چراغ راهنمایی
سلام. مدت‌هاست تقاطع خیابان فرجام و هنگام بالاتر از میدان رسالت نیاز به نصب چراغ راهنمایی رانندگی دارد. متأسفانه تردد در این محدوده برای سالمندان و به‌خصوص کودکان بسیار خطرساز شده است.
بیاتی از تهران 

  وام ازدواج را آسان کنند
باسلام و خداقوت. پرداخت آسان و بموقع وام ۱۵میلیونی ازدواج از مطالبات و انتظارات بحق زوجین است. مسئولان در بانک مرکزی باید عنایت داشته باشند که مقوله ازدواج یک نیاز مبرم و مورد سفارش دین و خیر دنیا و آخرت در آن است. امیدواریم بانک‌های عامل با شرایط پرداخت آسان، جوانان را به امر مقدس ازدواج ترغیب کنند.
6263...0938

  مفهوم برخی جملات فارسی
بعضی از لغت‌ها و کلمات ظاهرا غیرفارسی در فرهنگ و ادبیات ما از قدیم‌الایام وجود دارد که اغلب مردم معنی و مفهوم آن‌را به‌درستی نمی‌دانند و معمولا معادل فارسی آنها یا وجود ندارد و یا به‌کار برده نمی‌شود. این عدم‌آگاهی و اطلاع وقتی اهمیت خود را نشان می‌دهد که ممکن است مثلا پس از امضای سندی در دفترخانه اسناد رسمی و یا قراردادی، دیگر دیر شده باشد. ازجمله این کلمات و واژه‌ها می‌توان «خیار غبن» و «اسقاط کافه خیارات» و ده‌ها کلمه و اصطلاح ناآشنای دیگر را نام برد. در این خصوص مطالبی بنویسید.
2143...0913

ستون بامردم پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا نظرات خود را که بیشتر جنبه عمومی داشته باشد با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید