• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 19 شهریور 1397
کد مطلب : 30064
+
-

در دنیا چه شغل‌هایی بیشترین درآمد را دارند؟

پول توی خون است

معرفی 10شغل پردرآمد در کشورهای مختلف

محمدتقی حاجی‌موسی

بر‌خلاف ایران که بسیاری از شغل‌های پردرآمد در حوزه دلالی و خریدوفروش است، در کشورهای پیشرفته جهان کسانی بیشترین درآمد را به‌ دست می‌آورند که توانایی خاصی دارند و در کار خودشان درجه یک هستند؛ افرادی مثل پزشکان، حقوقدان‌ها و البته متخصصان دنیای کامپیوتر و آی‌تی که این‌روزها در حال سبقت‌گرفتن از دیگران هستند و بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی روی زمین را به‌خودشان اختصاص داده‌اند. برای پیداکردن سیاهه‌ای از پردرآمدترین مشاغل دنیا می‌شود هزار فهرست مختلف جور کرد اما این مطلب قرار است مشاغلی را به شما معرفی کند که همین ‌ماه گذشته عده‌ای به‌دنبال آنها بوده‌اند و شرایط‌شان کاملا مشخص است.

پزشک جراح؛ 346هزار دلار

بودن یا نبودن، مسئله این است! در‌واقع یک جراح می‌تواند با یک حرکت یا یک اشتباه، سرنوشت یک نفر یا حتی یک جامعه را تغییر دهد. همین ظرافت باعث می‌شود چنین فردی سالانه حدود 346هزار دلار درآمد داشته باشد که خب حقش است و نوش جانش.

روانپزشک؛ 201هزار دلار

دنیای امروز و سختی‌هایش سبب‌شده خیلی‌ها در سراسر جهان دچار بیماری‌های روحی و روانی شوند و به قول معروف آدم مشکل‌دار زیاد شده است. غیر از این عده‌ای هم هستند که بعد از یک عمل جراحی یا یک اتفاق، مشکلات روانی پیدا می‌کنند. آن کسی که این آدم‌ها را به زندگی عادی برمی‌گرداند، در جهان ارج و قرب زیادی دارد و حدود 201هزار دلار درآمد خواهد داشت.

پزشک متخصص؛ 184هزار دلار

درباره پزشک عمومی و کسی که نهایتا دیفن‌هیدرامین کامپاند تجویز می‌کند حرف نمی‌زنیم. درباره پزشک‌های متخصص صحبت می‌کنیم که برای رسیدن به این جایگاه کلی سختی کشیده‌اند و حالا اگر سالانه 184هزار دلار پول توی حسابشان برود کسی ناراحت نخواهد شد.

دندانپزشک؛ 180هزار دلار

به لطف گیاهخوار‌شدن انسان‌ها و آغاز خراب شدن دندان، عده‌ای از همین انسان‌ها توانستند درآمد زیادی کسب کنند و در کسوت دندانپزشکی، سالانه 180هزار دلار درآمد داشته باشند.

مدیر داروخانه؛ 146هزاردلار

مدیر یک داروخانه خودش داروساز است اما فرقش با داروساز این است که مالک داروخانه است و سود بیشتری توی جیبش می‌رود؛ یعنی 146هزار دلار در سال. این درآمد برای خود آقای داروساز یک مقدار کمتر است و به 127هزار دلار می‌رسد.

مهندس معمار؛ 116هزار دلار

اینجا را نبینید که یک اصغرآقا معمار 40سال است براساس متد 400سال پیش برای مردم خانه می‌سازد و البته نانش توی روغن است. خارج از ایران و در کشورهای پیشرفته‌تر، مهندس معمار برای خودش بروبیایی دارد و باید کلی مرحله طی کند تا به این درجه از عرفان برسد که سالی 116هزار دلار درآمد داشته باشد. البته در همین ایران خودمان هم از این آدم‌ها پیدا می‌شود. نکته مهم اینکه مهندس معمار با بسازبفروش فرق دارد!

مشاور سرمایه‌گذاری؛ 115هزار دلار

شما یک مقدار پول دارید که نمی‌دانید با آن چه کنید. یک نفر اما هست که چند درصد از پولتان را می‌گیرد و به شما می‌گوید براساس توانایی و شخصیت‌تان بهتر است چه کنید و کجا سرمایه‌گذاری کنید. چنین آدمی هم‌اکنون سالی 115هزار دلار درآمد خواهد داشت.

وکیل؛ 110هزار دلار

یک وکیل با سابقه و کاردرست که استاد گرفتن حق‌وحقوق مردم است در یک سال 110هزار دلار درآمد خواهد داشت؛ خرجش، زیرورو کردن قانون و البته داشتن زبان چرب است.

متخصص نرم‌افزار؛ 108هزار دلار 

درباره کسی که ویندوز نصب می‌کند که افسانه‌ای وجود ندارد اما کسی که بتواند با نوشتن یک برنامه، یک سازمان را زیر و رو کند ارزش آن را دارد که سالی 108هزار دلار پول بگیرد.

پرستار متخصص؛ 107هزار دلار

پرستاری ازجمله سخت‌ترین کارهای دنیاست که اینجا خیلی به آن توجهی نمی‌شود و انگار ساده‌ترین کار است، منتها در اروپا و آمریکای شمالی پرستاران می‌توانند درآمدی درحدود 107هزار دلار در سال داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :