• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 19 شهریور 1397
کد مطلب : 30048
+
-

اخبار فردا سه‌شنبه 20شهریور

سه‌شنبه 20 شهریور

کوله‌پشتی در خیابان- تعجب نکنید. چیزی نمانده که در خیابان‌های شهر کوله‌پشتی‌هایی را ببینیم که در خیابان راه می‌روند! وقت مدرسه‌رفتن کلاس اولی‌هاست. معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی هم گفته است که دانش‌آموزان کلاس اولی‌ تا ۲۰شهریور برای ثبت‌نام اینترنتی کتاب‌های درسی فرصت دارند. فراموش نکنید کتاب‌های درسی دوره ابتدایی، شاخه فنی و کاردانش پس از ثبت‌نام اینترنتی در سامانه فروش کتاب‌های درسی، اول مهر از طریق مدارسی که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند به‌دست دانش‌آموزان می‌رسد. اگر هنوز برای ثبت‌نام اقدام نکرده‌اید، روز آخر است. دست بجنبانید.



عیارسنجی شاگردان کی‌روش- بالاخره کی‌روش با فدراسیون فوتبال به تفاهم رسید. او قرار است تیم ملی ایران را برای درخشش در جام ملت‌های آسیا آماده کند. براساس وعده‌های کی‌روش، تیم ایران با رویکردی متفاوت از آنچه در جام‌جهانی دیدایم و احتمالا با اضافه شدن چند بازیکنی که در فهرست جام‌جهانی حضور نداشتند برای هجوم به رقبای آسیا به امارات می‌رود. نخستین اردوی تیم ملی ایران برای این رقابت‌ها در تهران آغاز شده و بیستم شهریور‌ماه هم نخستین بازی تدارکاتی در شهر تاشکند برگزار می‌شود. ایران در این روز با ازبکستان بازی می‌کند. کی‌روش در این بازی احتمالا چهره‌هایی جدید را بازی می‌دهد تا عیار خود برای پوشیدن پیراهن تیم ملی در بلندمدت را به نمایش بگذارند.



کدام چهره‌های جدید در این بازی می‌درخشند؟ فردا باید این بازی را دید.
نبرد وایکینگ‌ها- اگر شگفتی‌سازی کشورهای اسکاندیناوی در جام جهانی 2018 روسیه را فراموش کرده‌اید، بازی ایسلند و آرژانتین را به یاد بیاورید که آرژانتین با لیونل مسی‌اش برابر وایکینگ‌ها متوقف شد. پس از این بازی، به عملکرد تیم ملی بلژیک برابر غول فوتبال جهان، برزیل فکر کنید که به شکست و حذف باورنکردنی برزیل و صعود شگفت‌انگیز بلژیک به نیمه‌نهایی منجر شد. به این ترتیب شما انگیزه کافی برای نشستن پای مسابقه ایسلند و بلژیک را پیدا کرده‌اید. 20شهریور علاوه بر این بازی در دور دوم لیگ ملت‌های اروپا، تیم‌های اسپانیا و کرواسی هم بازی می‌کنند؛ نایب قهرمان جهان (کرواسی) برابر یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های حال حاضر دنیا (اسپانیا). این بازی را هم باید تماشا کرد.



داستان خرس‌های پاندا به روایت یک ساکسیفونیست- آخرین روز نمایش «خرس‌های پاندا» را سه‌شنبه ۲۰ شهریور در مؤسسه فرهنگی هنری گندم (تیاتر گندم)، تماشاخانه پرویز پرستویی تماشا کنید. این نمایش نوشته ماتئی ویسنی‌یک، داستان اتفاقی عجیب در شهر لندن است؛ اتفاقی که برای یک ساکسیفونیست بزرگ،آقای بارت ویلیام اسمیت می‌افتد و همه را متعجب می‌کند. این نمایش که در ساعت 7عصر روی صحنه می‌رود را می‌توانید با طراحی و کارگردانی فرزین فرزانه و بازی امیرحسین بختیاری، آیلار شجری، آیناز شجری، سارینا صیفری، سحر عبدالمکی، فاطمه عطری، طنین علیخانی، فرزین فرزانه، محمدرضا نوذری و فاطمه نیکخواه در خیابان انقلاب، ابتدای خیابان نجات‌اللهی (ویلا)، کوچه مراغه، پلاک ۲، طبقه ۳ با خرید بلیتی 20هزار تومانی تماشا کنید.



شیلی در روز کودتا - ژنرال پینوشه کودتا کرد. فردا (20شهریور) سالروز کودتایی است که در نهایت باعث به‌وجود‌آمدن یکی از مخوف‌ترین حکومت‌های تاریخ شد. روز 11سپتامبر سال 1973 ژنرال آگوستو خوزه رامون پینوشه اوگارته، دولت سالوادور آلنده را سرنگون کرد و به‌مدت ۱۷سال رئیس‌جمهور شیلی شد. درباره دوره حکومت پینوشه و قتل و جنایت‌هایی که علیه مخالف‌شان به راه افتاد، روایت‌های تکان‌دهنده‌ای وجود دارد. فیلم‌ها و کتاب‌های قابل توجهی درباره پینوشه تولید شده که بعضی از مناسب‌ترین‌هایشان برای خواندن و تماشا در روز به قدرت‌رسیدن او این موارد هستند: گمشده (کوستا گاوراس/ فیلم)، مرگ و دختر جوان (آریل دورفمان/ نمایشنامه)، ۱۱سپتامبر(کن لوچ/ اپیزود) و ماجرای اقامت پنهانی میگل لیتین در شیلی (گابریل گارسیا مارکز/ کتاب).



از خط زرد فاصله بگیرید- اگر از طرفداران پروپا قرص تئاتر هستید آخرین روز از اجرای «از خط زرد فاصله بگیرید» گروه هنری ژوان را از دست ندهید. این نمایش روایتگر شبه مستندی است از مرگ‌های خودخواسته در مترو. داستان ناتمام زندگی کسانی را روایت می‌کند که رفته‌اند و کسانی که در رنج رفتگان باقی‌مانده‌اند. این نمایش به کارگردانی رضا سعادت هر شب ساعت 19:30 در سالن اصلی تالار مولوی در حال اجراست. امین اسفندیار، گلزار حذفی، نادر خوش‌بخت، داریوش رشادت، بی‌تا عزیز‌‌‌‌ اقلی، گلنوش قهرمانی و حسین کریمی نقش آفرینان این نمایش هستند. علاقه‌مندان می‌توانند بلیت‌ها را با بهای 25000تومان تهیه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :