• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 19 شهریور 1397
کد مطلب : 30037
+
-

نمایشگاه‌داران خودرو چقدر درآمد دارند؟

سود به دلار

سمیرا مصطفی‌نژاد

نمایشگاه‌داری خودرو از آن دست شغل‌هایی است که سرمایه اولیه بالایی می‌خواهد. هم‌اکنون برای راه‌اندازی یک نمایشگاه خودرو در محدوده عباس‌آباد تهران سرمایه‌ای در حدود 5میلیارد تومان نیاز است، بی‌شک این سرمایه سود کلانی هم نصیب سرمایه‌گذار می‌کند. بعضی از نمایشگاه‌داران نمایندگی رسمی شرکت‌ها هستند و با فروش خودروها، کمیسیون از شرکت‌ها می‌گیرند. بعضی دیگر به‌دلیل سابقه‌ای که دارند و کسب اعتماد، خودروی  افراد را می‌فروشند و در این میان کارمزد از خودروی فروخته شده می‌گیرند و بعضی دیگر خودشان خودرو وارد می‌کنند و آن را می‌فروشند.

یکی از نمایشگاه‌داران خودرو در خیابان عباس‌آباد تهران به همشهری می‌گوید: نوسانات دلار در ماه‌های اخیر به‌نفع ما شد چون خریدها با نرخ دلار قبل بود و هنگام ورود که 45تا 60روز طول می‌کشد قیمت دلار افزایش یافته بود. به‌عنوان مثال اگر قرار بود 10میلیون تومان روی هر خودروی وارداتی سود کنیم الان 70میلیون تومان سود می‌کنیم. 

اگرچه الان خرید و فروش کمتر شده اما یکی از خودروها را که بفروشیم به اندازه فروش یک‌ماه سود می‌کنیم. او که دوست ندارد نامش در گزارش بیاید شغلش را شغلی پردرآمد می‌داند و می‌گوید: ما جزو مشاغل پردرآمد هستیم و به‌خاطر همین پرداخت مالیات بند ج شامل حال ما می‌شود.

 هم‌اکنون با سرمایه یک میلیارد تومان هم می‌شود در صنف خرید و فروش خودرو درآمد قابل‌توجهی داشت اما اگر کسی می‌خواهد در این شغل موفق باشد و به‌راحتی سود کند و نگران سرمایه‌اش نباشد باید حداقل 5میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند. او که خودش سال‌ها پیش با 150میلیون تومان سرمایه وارد این شغل شده درباره میزان درآمد می‌گوید: کف و سقف درآمد نمایشگاه بستگی به محل آن و نوع خودروهایش دارد. الان در محدوده ما میزان هزینه حداقل ماهی 70میلیون تومان است و درآمد بسته به توانایی خود فرد بین 400میلیون تومان تا 10میلیارد تومان متغیر است.

این نمایشگاه‌دار درباره میزان تخصص هم می‌گوید: نمایشگاه‌داری تخصص نیاز ندارد بلکه رابطه می‌خواهد. اگر شما رابطه داشته باشید و بتوانید خودرو وارد کنید مشکلی برایتان پیش نمی‌آید. البته تجربه و شناخت بازار هم مهم است.

او ساعت کاری‌اش را 10صبح تا 10شب اعلام می‌کند و می‌گوید: من دوباره و دوباره این شغل را انتخاب می‌کنم البته اگر صرفا ریال برایم مهم باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید