• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 19 شهریور 1397
کد مطلب : 30032
+
-

از درآمد سالن‌های زیبایی چه می‌دانید؟

هفت عروس برای یک روز

یک آرایشگر: ما جزو پردرآمدها هستیم

سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌های زنانه پاتوقی برای زیبایی خانم‌ها هستند و فرقی ندارد که اهل کدام شهر و روستا باشی و چقدر پول در جیبت باقی مانده باشد، خرج آرایشگاه جزو مخارج ثابت خانم‌هاست و از لیست خارج نمی‌شود. حضور همین مشتری‌های پروپاقرص در آرایشگاه‌های زنانه، این سؤال را در ذهن ایجاد می‌کند که آرایشگاه‌ها و در سطحی حرفه‌ای‌تر سالن‌های زیبایی چقدر درآمد دارند؟ و اینکه آیا در این شغل پر از شادی، سختی هم وجود دارد؟

برای پاسخ به این سؤال سراغ خانم راد رفتیم که سال‌ها در این حوزه فعال بوده و اخیرا سالن زیبایی‌اش را افتتاح کرده است. حرف‌هایمان را با سختی‌های کار خانم‌های آرایشگر شروع کردیم و گفت: «مشکلات جسمانی نخستین سختی کار ماست و معمولا بعد از مدتی کار، دردهایی مثل درد کمر، پا و گردن به سراغمان می‌آید. خیلی وقت‌ها راضی‌کردن مشتری برای همکاران من با مشقت بسیاری همراه می‌شود و باید بگویم که تعامل با مشتری هم یکی از مسائل صنف ماست». 

ساعت کاری هم مشکل دیگری است که این خانم آرایشگر با دل‌پری از آن صحبت می‌کند؛ «در کار ما ساعت کاری تعریف شده است اما معمولا نمی‌توان بر آن پایبند بود، چون ممکن است برای کار یک مشتری مجبور شوید که زودتر از زمان کاری بیاییم و دیرتر هم برویم.»

راد در میان صحبت‌ها گریزی هم به تأثیر شرایط اقتصادی بر موفقیت یا شکست در کارشان می‌زند و می‌گوید: «شرایط اقتصادی بر شغل ما هم اثر می‌گذارد، درست است وقتی مردم درآمد نداشته باشند، برای کارهای معمولی به آرایشگاه می‌آیند و دیگر خیلی هزینه آرایشگاه نمی‌کنند».

او در ادامه می‌گوید: «اگر فردی قصد راه‌انداختن سالن زیبایی را دارد، باید حواسش به موضوعاتی همچون ظاهر سالن و نیروهایش باشد و در غیراین صورت ریسک کارش بالا می‌رود اما در کل اگر افراد تجربه کافی داشته باشند، ریسک این کار بالا نیست». و اما موضوع درآمد، مهم‌ترین مسئله‌ای که در برخورد با این شغل، ‌سؤالاتی را در ذهن ایجاد می‌کند. راد با تأکید بر این نکته که «این قیمت‌هایی که می‌گویید تقریبی است و نمی‌توان قیمت قطعی داد»، گفت: «مثلا سالن‌های کوچک که در کوچه و خیابان‌های محله قرار دارند و برای اهالی محل شناخته شده هستند، ماهانه 2میلیون و 500تا 3میلیون تومان درآمد دارند یا خودم از یک سالن آرایشی که در پایین شهر فعالیت می‌کند، اطلاع دارم که جدا از درصد کارکنان و هزینه خرید اجناس، مدیر سالن چیزی حدود 7میلیون تومان درآمد داشت. آرایشگاه‌هایی هم که در مناطق بالاتر فعالیت می‌کنند و خیلی شناخته‌شده هستند، پول‌های عجیب و غریبی می‌گیرند». 

او میزان درآمد سالن‌های بزرگ و معروف را اینگونه توضیح داد: «مثلا برای آرایش عروس، ‌جایی را می‌شناسم که 15میلیون تومان می‌گیرد و خب از این هزینه نهایت یک‌میلیون و 500هزارتومان به آرایشگر بدهند و  400هزارتومان هم هزینه وسایل شود، باقی تمام سودی است که در جیب مدیر سالن می‌رود. اگر درآمد روزانه این آرایشگاه‌ها را حساب کنید، به این رقم می‌رسیم که مثلا مدیر مجموعه روزانه 100میلیون به‌دست می‌آورد. وقتی آرایشگاهی معروف شود، به‌راحتی می‌تواند مشتری جذب کند و درآمدهای کلان به‌دست بیاورد. مثلا حساب کنید که یک سالن در یک روز 7عروس داشته باشد و از هر عروس، میانگین 8میلیون تومان بگیرد، روزانه درآمد بالایی فقط از عروس‌ها به‌دست می‌آورد و اگر بخواهیم خدمات دیگری که به مشتری‌های دیگرشان می‌دهند را حساب کنیم، درآمد آرایشگاه‌های معروف خیلی بیشتر از این حرف‌ها می‌شود».

براساس گفته راد، آرایشگری در شهرستان‌ها هم خیلی درآمدزاست و این فقط محدود به تهران نیست. اهواز، شیراز، شمال، مشهد و خوزستان جزو شهرهایی هستند که آرایشگرهای حرفه‌ای‌شان درآمدهای بالایی به‌دست می‌آورند. افرادی که سالن‌های زیبایی معروف دارند، پول‌ خوبی از این کار به‌دست می‌آورند و می‌توانیم بگوییم که آرایشگری جزو شغل‌های پر درآمد است.

این خبر را به اشتراک بگذارید