• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 19 شهریور 1397
کد مطلب : 30008
+
-

تبرئه از قتل عمد پس از چهارمین محاکمه

تبرئه از قتل عمد پس از چهارمین محاکمه

مردی که متهم بود در جریان یک درگیری خیابانی راننده دیگری را به قتل رسانده است، پس از آنکه 3مرتبه در دادگاه با حکم قصاص مواجه شد و هر 3بار این رأی در دیوان‌عالی کشور شکسته شد در چهارمین دور از محاکمه از اتهام قتل عمد تبرئه شد.

به گزارش همشهری، اواسط مرداد‌ماه سال 93 به مأموران پلیس خبر رسید جوانی که در جریان یک تصادف رانندگی، با راننده یک پراید درگیر شده بود بعد از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است. شواهد نشان می‌داد او در درگیری دچار شکستگی جمجمه شده و همین موضوع علت اصلی مرگش بوده است.

راننده پراید بعد از حادثه متواری شده بود و هیچ‌کس از او اطلاعی نداشت تا اینکه مأموران موفق شدند وی را دستگیر کنند. متهم مدعی بود که هیچ درگیری که منجر به مرگ متوفی شود اتفاق نیفتاده و او هیچ عمدی نداشته است. با وجود این همه شواهد و مدارک علیه او بود. متهم چندی بعد به اتهام قتل عمدی در دادگاه کیفری محاکمه شد و در دفاع از خودش گفت: من گواهینامه نداشتم اما مدت‌ها بود رانندگی می‌کردم. روز حادثه در حال عبور از خانی‌آباد بودم که یک ماشین جلویم پیچید. با اینکه او مقصر بود اما به من فحاشی کرد.

 راننده پیاده شد و با مشت به ماشینم می‌کوبید. چون به‌خاطر نداشتن گواهینامه می‌ترسیدم پلیس بیاید و دردسر درست شود و از طرف دیگر او چاقو داشت و می‌ترسیدم بلایی سرم بیاورد در همان وضعیتی که او روی کاپوت ماشین بود با سرعت کمی حرکت کردم و او روی زمین افتاد. به هیچ‌وجه فکرش را هم نمی‌کردم که در این حادثه به او آسیبی برسد اما یک روز بعد فهمیدم او فوت شده است. در پایان جلسه محاکمه، قضات دادگاه این مرد را گناهکار تشخیص دادند و او را به قصاص محکوم کردند.

متهم به این رأی اعتراض کرد و پرونده به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد. قضات دیوان، رأی دادگاه را نقض کردند. این اتفاق 2 مرتبه دیگر نیز رخ داد و سرانجام پس از 3مرتبه صدور حکم قصاص که هر 3مرتبه در دیوان نقض شده بود پرونده برای چهارمین مرتبه به دادگاه فرستاده شد.

در چهارمین دور از رسیدگی به این پرونده که دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد اولیای دم مقتول بار دیگر خواستار قصاص قاتل شدند و گفتند این حادثه عمدی بوده است.  همچنین نماینده دادستان نیز این حادثه را عمدی دانست و عنوان اتهامی را قتل عمدی اعلام کرد. در این شرایط متهم در دفاع از خود گفت: باور کنید من هیچ قصدی برای آسیب زدن به متوفی نداشتم. او روی ماشینم افتاده بود و من با سرعت خیلی کمی حرکت کردم. از طرفی او با چاقویی که در دست داشت می‌خواست من را بکشد و اگر حرکت نمی‌کردم معلوم نبود چه اتفاقی می‌افتد. من هم فرار کردن را ترجیح دادم. اما باور کنید نمی‌خواستم به کسی آسیب برسانم.

در پایان این جلسه هیأت قضایی وارد شور شدند و متهم را از اتهام قتل عمدی تبرئه کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید