• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 19 شهریور 1397
کد مطلب : 29973
+
-

محسن هاشمی: مراقب سرریز شدن صبر جامعه باشید

نباید قرار گرفتن در فضاهای سیاسی مانع شنیده شدن صدای مردم شود

گزارش
محسن هاشمی: مراقب سرریز شدن صبر جامعه باشید

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر ضرورت شنیده شدن صدای مردم گفت: حوصله تاریخی جامعه ایران ظرفیتی دارد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی‌رفسنجانی با تسلیت وفات آیت الله طالقانی گفت: برخی آیت‌الله طالقانی را از مردمی‌ترین رهبران انقلاب اسلامی به‌شمار آورده‌اند و خوی ساده‌زیستی، تواضع، ذهنیت باز و سعه‌صدر ایشان موجب شده بود تا هر گروه و جریانی بتواند با ایشان ارتباط برقرار کرده و نظرات خود را به آیت‌الله طالقانی منتقل کند.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با یادآوری روز 17شهریور گفت: امروز ما وارث خون شهروندان تهرانی در 17شهریور 57 هستیم. همه ما مسئولان باید بدانیم که پایه‌های صندلی‌ها و میزهایمان بر دوش مردمی است که پس از تحمل رنج‌ها، بی‌عدالتی‌ها و محرومیت‌های طولانی، امید به گشایش و عدالت بسته‌اند و کوتاهی در خدمت، خیانت به رأی مردم و کم‌فروشی در انجام وظایف تلقی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح وضعیت کنونی جامعه پرداخت و گفت: حوصله تاریخی جامعه ایران نیز ظرفیتی دارد و پرداختن به بوروکراسی‌های بی‌ثمر، فرافکنی مسئولیت‌ها، رانت‌سازی‌ و رانت خواری، دعواهای جناحی و هر اقدامی که مانع خدمت به مردم شود، موجب سرریز شدن صبر جامعه خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: امروزه و در شرایطی که نوسانات ارزش پول ملی و وضعیت نامناسب اقتصاد ملی، فشار قابل‌توجهی را به بدنه جامعه به‌خصوص اقشار پایین‌تر از متوسط وارد می‌کند، اظهارنظرهای تنش‌زا یا سناریوسازی‌های غیرواقعی برای تحت‌تأثیر قرار دادن افکار عمومی، ضربه دیگری برای متزلزل کردن باقیمانده اعتماد عمومی در جامعه تلقی شده و آثار مفیدی نخواهد داشت.

وی در پایان تأکید کرد: واقعیت آن است که ریشه بسیاری از مشکلات در بستر ذهنیت عمومی جامعه است و اگر ذهنیت جامعه به موضوعی منفی باشد در عمل نیز فضای مثبتی برای حرکت پدید نخواهد آمد، از این‌رو ایجاد نگاه مثبت در کارشناسان، منتقدان و خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای به‌خصوص، می‌تواند خود عاملی برای بهبود شرایط و تقویت روند اصلاحی تلقی شود و نگاه منفی به افزایش بی‌اعتمادی، کاهش کارآمدی و افت سرمایه اجتماعی می‌انجامد.

این خبر را به اشتراک بگذارید