• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 19 شهریور 1397
کد مطلب : 29962
+
-

اخبار محلی

تکمیل و راه‌اندازی تصفیه‌خانه لواسان
منطقه 1
تصفیه‌خانه فاضلاب شهری لواسان با ظرفیت750 مترمکعب در 2 فاز به بهره‌برداری رسید. فرماندار شمیرانات درباره این طرح گفت: «مطالعات طرح راه‌اندازی تصفیه‌خانه در سال ١٣٨٢ در زمینی به مساحت نزدیک به ٣٠ هزار‌مترمربع آغاز شده است. فاز نخست این تصفیه‌خانه در سال 95 افتتاح شد که توانست پاسخگوی نیازهای نیمی از جمعیت 8 هزار نفری باشد. اکنون فاز دوم نیز به بهره‌برداری رسید تا همه شهروندان از آب باکیفیت بهره‌مند شوند.» «‌‌سیاوش شهریور» افزود: «فن‌آوری به کار رفته در این تصفیه‌خانه، لجن فعال (از نخستین روش‌های پالایش زیستی مدرن در ایران) و سامانه گندزدایی آن از طریق کلرزنی است و خروجی آن وارد حوضه سد لتیان می‌شود.»



شناسایی 80 ساختمان غیر‌استاندارد 
منطقه 5
80 ساختمان حادثه‌خیز و غیر‌استاندارد در تکه پنجم پایتخت وجود دارد. مدیر ستاد بحران منطقه 5 در این‌باره گفت: «پس از بررسی وضع ساختمان‌های منطقه مشخص شد که 80 ساختمان غیراستانداردند و از این تعداد 10 مورد در وضع پرخطر قرار دارند.»  «محمدباقر حسینیان» با تأکید بر اینکه بیشترین تمرکز املاک غیر‌استاندارد در نواحی 5 و 6 است، افزود: «تمامی این ساختمان‌ها اخطار دریافت کرده‌ و با حکم قضایی باید استانداردسازی شوند.» 



ساخت مجتمع تجاری‌ـ رفاهی در کرمان
منطقه8‌
ساخت مجتمع تجاری‌ـ رفاهی محله کرمان بعد از 2 سال توقف، آغاز می‌شود. معاون شهرسازی و معماری شهردار منطقه 8 گفت: «کارهای اجرایی این ساختمان 15 طبقه که متعلق به بانک سپه است به دلیل اعمال تغییراتی در پروانه ساختمان مدتی متوقف شده بود که قراراست با اعمال تغییرات ادامه کارهای ساختمانی از سر گرفته شود.» «عباس کیانی» افزود: «بهره‌برداری از مجتمع تجاری‌ـ رفاهی محله کرمان با امکاناتی نظیر سالن سینما، شهربازی و... در افزایش سرانه تفریحی محله مؤثر است.» 



بازگشایی خیابان خالقیان تا مهر ماه 
منطقه 9
خیابان خالقیان پیش از فرا رسیدن مهرماه با هدف کاهش ترافیک باز می‌شود. «محمدهادی رجب‌لو» مدیر پروژه زیرگذر بلوار استادمعین در جنوب خیابان آزادی در این باره گفت: «مدتی بود به دلیل اجرای پروژه زیرگذر استاد معین، خیابان خالقیان مسدود شده است. اما تا قبل از فرا رسیدن مهرماه این خیابان باز می‌شود و با هدایت خودروها به خیابان خالقیان از ترافیک خیابان نجارزادگان کاسته خواهد شد.» مجید امانی، معاون فنی و عمران شهرداری منطقه با اشاره به مسیرهای جایگزین گفت: «برای کاهش و تقسیم ترافیک در این محدوده از منطقه، رانندگان می‌توانند برای مسیر شمال به جنوب بلوار استادمعین از خیابان‌های میر قاسمی، شجاعی و خالقیان عبور کنند. برای مسیر جنوب به شمال هم از خیابان 21 متری جی، شهید علیرضایی دهقان و کنارگذر استادمعین استفاده کنند. امیدواریم در پایان نیمه اول سال 98 این زیرگذر به بهره‌برداری برسد.» 



آموزش رایگان ورزش زورخانه‌ای
منطقه13‌
علاقه‌مندان به ورزش باستانی می‌توانند در دوره‌های رایگان زورخانه شهید پرورده نامنویسی کنند. مدیر محله اشراقی دراین‌باره گفت: «این دوره‌ها در 2 رشته تیمی زورخانه و هنرهای فردی برای کودکان زیر 10 سال و بزرگسالان در سطح مبتدی و پیشرفته زیر نظر استاد «هادی گنجی» پیشکسوت ورزش باستانی در این زورخانه برگزار می‌شود.» «مرتضی نجفی» افزود: «در این زورخانه، علاوه بر فنون ورزش زورخانه‌ای، مرام پهلوانی و آیین سفره‌داری نیز به کودکان آموزش داده شده و هر روز سفره غذای ساده در گود پهلوانی برای ورزشکاران پهن می‌شود.» علاقه‌مندان برای نامنویسی و حضور در این دوره‌های آموزشی می‌توانند به تنها زورخانه منطقه در خیابان سی‌متری نیروی هوایی، خیابان جلیل خوب مراجعه کنند یا با شماره 77693596 تماس بگیرند. 



ساخت مسجد آدینه در نیمه‌راه 
منطقه 14
با ساخت مسجد آدینه در محله دولاب، سرانه‌فرهنگی ومذهبی منطقه افزایش می‌یابد. مسئول رسیدگی به امور مساجد منطقه دراین‌باره گفت: «تنها مسجد محله دولاب در طرح ساخت بزرگراه امام علی(ع) از بین رفت. اکنون کار ساخت این مسجد با تخصیص بودجه و اعتبار کافی با مساحتی بیش از هزار‌مترمربع در 4 طبقه، 50‌درصد پیشرفت داشته و در آینده‌ نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.» «پرویز سلمان‌یار» افزود: «البته قرار است در دهه اول ماه محرم، مراسم عزاداری و سخنرانی و نمازجماعت برای اهالی و عزاداران حسینی در این مسجد برگزار شود.» مسجد آدینه در خیابان پیروزی، خیابان شهید محلاتی، تقاطع خیابان عزیزی قرار دارد. 


 
درخشش نوجوان محله تختی در جشنواره سلامت و هنر ایتالیا
منطقه 16
نقاشی نوجوان محله تختی در چهارمین جشنواره سلامت و هنرایتالیا جزو ۱۰اثر برگزیده انتخاب شد.  مدیر محله تختی با بیان این مطلب گفت: «جشنواره هنر و سلامت حدود 4سال است که با هدف و موضوع حمایت از بیماران در دنیا برگزار می‌شود. این جشنواره در سال نخست به میزبانی ایران و در سال‌های بعد به‌ترتیب در کشورهای مجارستان، اوکراین وامسال در ایتالیا برگزار شد.» «زهره چارق‌دوز» افزود: «جشنواره امسال میزبان ۱۴۰۰نقاشی از۲۶ کشوردنیا بود که در این میان 50 نقاشی از ایران برای چاپ درکتاب جشنواره برگزیده و انتخاب شد که نقاشی زهرا رسولی وادقانی یکی از این آثار بود. علاوه بر این نقاشی رسولی در بین آثار گروه سنی «د» که نوجوانان ۱۵ تا ۱۹ سال را شامل می‌شود جزو۱۰ اثر برگزیده قرار گرفت.»



اسکان همراهان بیماران در همراه سرای شهدای یافت‌آباد
منطقه 18
همراه سرای بیمارستان شهدای یافت‌آباد برای اسکان همراهان بیماران در بلوار الغدیر راه‌اندازی می‌شود.  معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه18 با بیان این خبر گفت: «به همت اداره رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری منطقه و برای ساماندهی و اسکان همراهان بیماران بیمارستان شهدای یافت‌آباد، ساختمان همراه‌سرا کنار این بیمارستان ساخته می‌شود.» مصطفی حسنی در ادامه افزود: «این همراه‌سرا در زمینی به وسعت 2هزار‌متر و با امکاناتی نظیر خوابگاه، سرویس بهداشتی و حمام پذیرای همراهان بیماران خواهد بود.»



ثبت نام بیمه اجتماعی اهالی روستای گل تپه کبیر
منطقه 20
روستاییان و عشایر روستای گل تپه کبیر برای استفاده از خدمات درمانی دولتی، بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند.  دهیار روستای گل تپه کبیر با بیان این مطلب گفت: «گسترش پوشش بیمه‌ای به‌ویژه برای کشاورزان، روستاییان وعشایر یکی از اهداف ما در روستای گل تپه کبیر است.» «حمزه کچویی» افزود: «با انجام بیمه اجتماعی، روستاییان می‌توانند از خدمات درمانی دولتی برخوردار شوند که این امر باعث به حداقل رساندن مشکلات اقتصادی مردم روستا می‌شود.» او ادامه داد: «اهالی روستا برای تکمیل وثبت نام بیمه تأمین اجتماعی می‌توانند به دهیاری روستای گل تپه کبیر مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 36673436 تماس بگیرند.»



بهسازی معابر اصلی
منطقه 21
طرح بهسازی معابر منطقه آغاز شد. شهردار منطقه 21 گفت: «با توجه به فاصله یک ماهه تا بازگشایی مدارس و افزایش‌‌ تردد در خیابان‌های منطقه، مقرر شد تا معاونت عمران و شهرسازی، معابر اصلی را بهسازی کند.» «حسن رحمانی» با بیان اینکه این طرح در هر 3 ناحیه منطقه انجام خواهد شد، افزود: «لکه‌گیری، همسطح‌سازی و روکش آسفالت خیابان‌ها در سطحی گسترده انجام می‌شود تا‌‌ تردد وسایل نقلیه با ایمنی انجام پذیرد. ضمن اینکه به‌دلیل حجم بالای عبورومرور در بزرگراه‌های اصلی منطقه، بهسازی این بزرگراه‌ها در مرحله بعد انجام خواهد شد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید