• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 19 شهریور 1397
کد مطلب : 29948
+
-

طرح کارورزی؛ فرصتی برای کسب مهارت

گزارش
طرح کارورزی؛ فرصتی برای کسب مهارت

راضیه بوستانی| بوشهر - خبرنگار:


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به این‌که فارغ التحصیلان دانشگاهی باید مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را کسب کنند، گفت: با توجه به این‌که ۳۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی بدون مهارت هستند تاکید دولت بر اجرای طرح‌هایی است که آنان را به سمت کسب مهارت سوق دهد.

در این زمینه طرح کارورزی در نظر گرفته شده که هم کارورزان و هم کارفرمایان با ثبت‌نام در سامانه کارورزی می‌توانند از طرح بهره‌‌مند شوند.  «حمیدرضا پناه» با بیان این‌که طرح کارورزی مختص تعاونی‌ها و بخش خصوصی است، افزود: کارورزان در بخش خصوصی و تعاونی‌ها در صورت کسب مهارت لازم و جذب توسط کارفرما از بیمه دوساله‌ای بهره‌‌مند می‌شوند که طی آن کارفرما از پرداخت حق بیمه معاف است. تاکنون برای جذب ۵۲۸ نفر قرارداد بسته شده است. ضمن این‌که این طرح شامل شرکت‌ها و ادارات دولتی نیست.


تلاش برای توسعه اشتغال روستایی و عشایری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به کسب رتبه ۳ بوشهر در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری توضیح داد: تاکنون ۸۴ میلیارد تومان از ۹۸ میلیارد تومان سهم اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری پرداخت شده که این اعتبار به ۴۲۶ طرح روستایی تعلق گرفته است. اجرای این طرح‌ها ۱۳۰۰ فرصت شغلی جدید را در مناطق روستایی و عشایری استان فراهم کرده است.
وی افزود: استان بوشهر در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری پس از استان‌های هرمزگان و آذربایجان شرقی قرار گرفته و از این نظر در جایگاه سوم کشوری است.


تعاونی‌های برتر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به وجود ۳ هزار و ۱۲ تعاونی در سطح استان، اضافه کرد: تعاونی‌ها در حوزه صنعت و کشاورزی فعال هستند اما بیشترین تعاونی‌های استان در بخش خدمات فعالیت دارند که هزار و یک تعاونی را شامل می‌شود. وی همچنین گفت: از میان ۱۰ تعاونی برتر و ۶ کارآفرین برتر در استان، دو تعاونی ملی و یک کارآفرین ملی انتخاب شدند.


ارتقای ایمنی کار در کارگاه‌ها

پناه با بیان این‌که در راستای آموزش ایمنی کار در کارگاه‌ها ۹ هزار و ۷۰۰ نفرساعت در کارگاه‌ها از سال گذشته تاکنون آموزش دیده‌اند، گفت: آموزش ایمنی کار در کارگاه‌ها منجر به کاهش ۲۰ درصدی حوادث شده است.
وی اضافه کرد: نظارت بر اجرای قانون کار در سطح کارگاه‌ها نیز با ۷ هزار و ۵۰۰ بازرسی در سال گذشته انجام شده و طی این بازرسی‌ها ۶ هزار و ۳۵۵ ابلاغیه رفع نقص کارگاه‌ها برای کارفرماها صادر شده 
است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به وجود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان اظهار کرد: بازنشستگی زودتر از موعد متعلق به کارگرانی است که در محیط کارشان استانداردهای فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی رعایت نمی‌شود. 
حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از افرادی که غیرارادی از کار بیکار شده‌اند، مشمول بیمه بیکاری و جزو مقرری بگیران این بیمه هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید