• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 19 شهریور 1397
کد مطلب : 29933
+
-

خرس لهستانی حریف پسر ایران نشد

استکی: امیر کمربند قهرمانی را می‌خواهد؛ مصدومیت معنا ندارد

خرس لهستانی حریف پسر ایران نشد

امیر علی‌اکبری سرشناس‌ترین فایتر ایران پس از پیروزی‌های پیاپی در تورنمنت رایزین ژاپن راهی سرزمین تزارها شد تا شاید بلیت او از روسیه به UFC (معتبرترین لیگ MMA) اوکی شود. علی‌اکبری دومین مبارزه خود در لیگ ACB را با پیروزی پشت‌سر گذاشت تا در یک قدمی کسب کمربند قهرمانی قرارگیرد.

    خرس لهستان زیر مشت‌های امیر
امیر علی‌اکبری دارنده مدال طلا و برنز جهان در کشتی‌فرنگی پس از امضای قرارداد با سازمان ACB در نخستین مبارزه دنیس ایمو لداروف از استونی را ناک‌اوت کرد تا با تصمیم برگزار‌کنندگان مسابقات در دومین دیدار خود مقابل دانیل اومیلانژوک معروف به «خرس لهستان» قرار ‌گیرد؛ حریفی با 110کیلوگرم وزن که در کارنامه او 20برد،  یک مساوی و8 باخت ثبت شده بود. 

این حریف 35 ساله در حالی مقابل امیر علی‌اکبری قرارمی‌گرفت که یک کیک‌بوکسینگ‌کار تمام عیار به‌شمار می‌رفت. امیر که سودای کسب کمربند ACB را در سر دارد با تمام قوا در این مسابقه حاضر شد و حتی در روز وزن‌کشی برای واخائف روس(دارنده فعلی کمربند قهرمانی سازمان ACB)خط و نشان کشید. شهر کراسنودار روسیه میزبان این رویداد حساس و نفسگیر بود. از همان ابتدا هم مشخص بود علی‌اکبری کار ساده‌ای در پیش نخواهد داشت. حریف باتجربه علی‌اکبری با شروع مسابقه ضربات پیاپی پا را که شگرد کیک‌بوکسینگ‌کاران است در دستور کار خود قرار داد،  ولی فایتر ایرانی در طول مسابقه ضربات دقیق و مهلکی را به سر و صورت حریف لهستانی خود زد تا در نهایت پس از 3 راند مبارزه، علی‌اکبری به‌عنوان نفر پیروز معرفی شود.

    علی‌اکبری: داوران مسابقه را خراب کردند
 نقطه تاریک مبارزه علی‌اکبری با دانیل اومیلانژوک داوری ابهام‌برانگیز در راند سوم بود؛ جایی که اومیلانژوک نای بلند شدن نداشت داوران به دلایل نامعلوم مسابقه را قطع کردند و یک اخطار هم به علی‌اکبری دادند. امیر علی‌اکبری درباره مسابقه خود و داوری این مسابقه به همشهری ورزشی گفت: «خودم را برای چنین مسابقه سختی آماده کرده بودم. حریفم بسیار باتجربه بود و چندین مسابقه در UFC انجام داده بود برای همین سعی کردم در طول مسابقه رو به جلو باشم تا در راند سوم کار را تمام کنم. هنوز خودم نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که داوران در حالی که بر حریفم تسلط داشتم، مبارزه را قطع کردند و یک اخطار هم به من دادند. یکی از داوران که رای‌اش نسبت به دیگر داوران ارجح‌تر بود باعث شد دوباره مسابقه از سرگرفته شود. اگر وقفه‌های بی‌مورد نبود شاید می‌توانستم حریفم را خیلی راحت‌تر شکست دهم». 

علی‌اکبری درباره اینکه گفته می‌شود شاید به دلیل مصدومیت نتواند مقابل واخائف روس برای کسب کمربند مبارزه کند به همشهری ورزشی گفت:« اومیلانژوک ضربات متعددی را به پا و دنده‌ام زد که تا ‌ام‌آرآی نکنم چیزی مشخص نیست ولی قطعا برای رسیدن به هدفم با تمام وجود تلاش خواهم کرد. من کمربند این مسابقات را می‌خواهم و حالا برای رسیدن به آن یک مبارزه دیگر را باید پیروز شوم؛ این فرصت را از دست نخواهم داد». علی‌اکبری درباره واکنش‌های واخائف پس از پیروزی او در مقابل خرس لهستانی گفت: «از مدت‌ها قبل با هم کری داریم و در مبارزه بعدی معلوم می‌شود چه‌کسی بهتر است». علیرضا استکی، مربی علی‌اکبری درباره مسابقه او با دانیل اومیلانژوک گفت: «حریف به خوبی امیر را آنالیز کرده بود ولی خداراشکر باز هم دست بالا را ما داشتیم و امیر پس از 3راند مبارزه پیروز میدان شد. خیلی وقت است که می‌دانیم کار سختی برای رسیدن به کمربند در پیش داریم ولی برای رسیدن به هدفمان برنامه داریم و یک لحظه هم  میدان را خالی نخواهیم کرد». 

استکی درباره اینکه گفته می‌شود امکان دارد علی‌اکبری به مبارزه با واخائف نرسد گفت: «امیر این مسابقه را انجام خواهد داد و کمربند قهرمانی را بر کمر او خواهید دید». طبق اعلام سازمان ACB قرار است مسابقه برای کمربند قهرمانی 19آبان ماه بین امیر علی‌اکبری و واخائف برگزار شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید