• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 19 شهریور 1397
کد مطلب : 29932
+
-

لوک بدشانس

لوک بدشانس

در شب مصدومیت شدید لوک‌ شاو و اهدای کفش طلای بهترین گلزن جام‌جهانی به هری کین، اسپانیا در لیگ ملت‌های اروپا و در ورزشگاه ومبلی موفق شد، 2 بر یک انگلستان را شکست دهد. این دومین پیروزی لاروخا در ومبلی محسوب می‌شود. 2 تساوی و 5باخت در کنار این 2 برد، برای آنها در کارنامه به‌ثبت رسیده است. نکته جالب اینکه در هر دو برد اسپانیایی‌‌ها، نام مارکوس آلونسو هم دیده می‌شود؛ در سال1981، مارکوس آلونسوی پدر (پنیا) و در برد شنبه‌شب، مارکوس آلونسوی پسر (مندوسا)! همچنین این نخستین باخت تیم ملی انگلستان با گرت ساوت‌گیت در ومبلی محسوب می‌شود. سه‌شیرها با این سرمربی، 6 برد و 4تساوی در ومبلی کسب کرده بودند. مارکوس آلونسو مندوسا، شنبه‌شب برای نخستین‌بار، از ابتدا در ترکیب تیم ملی اسپانیا قرار گرفت؛ یعنی درست پس از 37سال و 167روز بعد از نخستین بازی ملی پدرش. مارکوس آلونسو پنیا بین سال‌های1981 تا 1985عضو تیم ملی اسپانیا بود و به‌عنوان یک گوش، 22 بار پیراهن لاروخا را برتن کرد و یک گل نیز در کارنامه‌اش به‌ثبت رساند. او بیشتر دوران فوتبال خود را در بارسلونا و اتلتیکومادرید گذراند. او در سوابق بازی خود، حضور در راسینگ سانتاندر و لوگرونیس را نیز دارد. این درحالی است که پدربزرگ مارکوس آلونسو مندوسا، بازیکن کنونی چلسی نیز یک ستاره ملی‌پوش بوده است. او بین سال‌های 1955تا 1965، 2 بار برای تیم ملی اسپانیا به میدان رفته است. مارکوس آلونسو ایماس، ملقب به مارکوییتوس که در روز ششم مارس2012 و در 78سالگی از دنیا رفته است، یک مدافع بود و بیشتر دوران فوتبال خود را در رئال‌مادرید گذراند. او سابقه بازی در تیم‌هایی همچون راسینگ سانتاندر، ارکولس و مورسیا را هم در کارنامه کاری‌اش به‌ثبت رسانده است.

در بازی شنبه‌شب، انگلیسی‌ها در بازی مقابل اسپانیا در لیگ ملت‌های اروپا، گل اول را زدند، اما در ادامه، 2گل دریافت کردند تا بازنده میدان را ترک کنند. این اولین‌بار در ومبلی جدید و قدیم بود که یک تیم بازی باخته در این ورزشگاه را از انگلیس می‌برد. آنها از نوامبر2007 و پس از شکست 3بر 2 مقابل کرواسی نباخته بودند و شکست مقابل لاروخا، نوار 24بازی خانگی بدون‌ باخت آنها را پاره کرد. در این بازی، گل نخست را انگلستان به‌ثمر رساند. مارکوس رشفورد از پاس لوک شاو نهایت استفاده را برد و توپ را به تور دروازه داوید دخه‌آ چسباند. آخرین‌بار در نوامبر2002 بود که 2بازیکن از منچستریونایتد در گلزنی سه‌شیرها نقش مستقیمی داشتند. در آن زمان، اشلی یانگ به دنی ولبک پاس داد و او توپ را به درون دروازه سوئد فرستاد.

لوئیس انریکه -سرمربی جدید تیم ملی اسپانیا  نیز کارش را با برد شروع کرد. او پس از فرناندو هیه‌رو که به‌صورت موقت در جام‌جهانی2018 روسیه هدایت لاروخا را برعهده گرفته بود، سکان هدایت تیم ملی اسپانیا را در دست گرفت و در نخستین بازی‌اش در چارچوب رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا توانست، پیروز میدان را ترک کند. آخرین بار در سال1988بود که یک مربی در تیم ملی اسپانیا، کارش را با باخت شروع کرد. لوئیس سوارس در سپتامبر1988برای نخستین‌بار روی نیمکت اسپانیا نشست و 2 بر یک به یوگسلاوی باخت.

اما این بازی تحت‌تأثیر مصدومیت شدید لوک شاو بعد از برخورد با کارواخال بود. در شبی که بخشی از ورزشگاه به‌ خاطر کینه‌ای که از راموس بعد از درگیری او با صلاح در فینال لیگ قهرمانان داشتند کاپیتان اسپانیا را هو می‌کردند، کارواخال خشونت واقعی را معنا کرد و مدافع چپ انگلیس را به بیمارستان فرستاد. برخورد به‌قدری شدید بود که بازی 9دقیقه از جریان افتاد تا اینکه شاو به‌هوش بیاید. البته حال او فعلا خوب است و خودش گفته: «کار من مبارزه است، به‌زودی برمی‌گردم». مورینیو هم هنگام ورود به ورزشگاه سکندری خورد و به زمین افتاد. نوع زمین خوردن او شبیه ونگر بود که چندی پیش در فرودگاه تعادل خود را از دست داده بود. مورینیو هر روز دارد بیشتر شبیه ونگر می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید