• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 18 شهریور 1397
کد مطلب : 29804
+
-

مشکلات پایانه کی به پایان می‌رسد

مسئول ارتباطات سازمان حمل و نقل بار و مسافر کرج: سازه پایانه شهید کلانتری قدیمی است و دیگر جوابگوی این کلان‌شهر نیست

شهری
مشکلات پایانه کی به پایان می‌رسد

زهرا اشرف‌زاده| البرز - خبرنگار:


وقتی گردشگر یا مسافری وارد یک شهر می‌‌شود، پایانه مسافربری آن شهر از اولین مکان‌هایی است که در شکل‌گیری ذهنیتش نسبت به شهر تاثیر دارد. لازمه وجود یک پایانه مسافربری، ارائه مجموعه‌ای از خدمات در جهت برطرف‌‌سازی نیازهای مسافران است. پایانه شهید کلانتری تنها پایانه کلان‌شهر کرج است که روزانه تعداد زیادی از مردم برای سفر به آن مراجعه می‌کنند اما به گفته مسافران وضعیت خدمات‌رسانی در آن مناسب نیست، حتی برخی پرسنل مستقر در این پایانه از نحوه خدمات‌رسانی ابراز نارضایتی  و بی‌توجهی شهرداری را علت اصلی این بی‌نظمی بیان می‌کنند.


قطعی آب در سرویس‌های بهداشتی

یکی از مسافران که برای استفاده فرزند خردسالش از سرویس بهداشتی دچار مشکل شده است با گلایه از این موضوع می‌گوید: آب سرویس‌های بهداشتی قطع است و باعث ناراحتی بسیاری از مسافران شده است. این موضوع در شان کلان‌شهر کرج نیست.
«مریم اوجانی» می‌افزاید: با وجود افزایش تعداد مسافران در فصل تابستان اما تعداد سرویس‌ها کم است. برای استفاده از همین تعداد اندک نیز باید مسافت زیادی را پیاده طی کرد که اصلا برای سالخوردگان و بیماران مناسب نیست.
وی ادامه می‌دهد: برای سفر به شهرستان سالانه چند بار به این پایانه می‌آیم اما نه تنها مشکلات حل نشده‌اند بلکه روز به روز بیشتر می‌شوند.

تخریب فضای سبز

یکی از رانندگان تاکسی‌های خطی پایانه با اشاره به خراب شدن فضای سبز پایانه می‌گوید: چند سال پیش برای ساخت این فضا هزینه زیادی شد اما به دلیل نبود رسیدگی تمام آن تخریب شد و  در حال تبدیل به بیابان است.
«محمود کاظم‌نژاد» ادامه می‌دهد: امروزه مردم کمتر از پول نقد استفاده می‌کنند و با وجود خودپرداز‌ها و کارتخوان‌ها، عموم خرید‌ها اعتباری شده است اما پایانه شهید کلانتری در این زمینه  با کمبودهایی مواجه است و تعداد خودپرداز‌های فعال در آن اصلا جوابگوی جمعیت نیست.
وی ادامه می‌دهد: سالن انتظار تاکسی‌ها نیز وضعیت مناسبی ندارد؛ نبود لیوان در کنار آبسردکن یا کولر نامناسب از جمله آنهاست. این مکان مسافران زیادی از شهرهای مختلف دارد و  کولری که در وسط گذاشته شده زیبنده آن نیست.


مشکلات خوابگاه رانندگان

یکی از رانندگان اتوبوس که از شهرهای غرب کشور مسافر به کرج می‌آورد با اشاره به مشکلاتی که رانندگان مسیرهای دور دارند، می‌گوید: خدمات این پایانه خیلی مطلوب نیست. 
رانندگانی که از مسیرهای دور می‌آیند گاه مجبورند 2 یا 3 روز در کرج بمانند. آنها در خوابگاهی که برایشان در نظر گرفته شده استراحت می‌کنند اما نبود تهویه مناسب، کمبود سرویس بهداشتی کافی و حمام و گاه تخت و بالش و پتو باعث آزردگی‌شان می‌شود. باید شهرداری کرج سعی کند چهره مناسب‌تری از این مکان پر رفت‌وآمد ترسیم کند.


لزوم ساخت پایانه جدید برای کرج

مسئول ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر کرج با بیان اینکه مشکلات پایانه شهید کلانتری باید به طور اساسی حل شود، می‌گوید: سازه پایانه قدیمی است و دیگر جوابگوی کلان‌شهر کرج نیست.
«محمدجلال سبزی» می‌افزاید: یکی از طرح‌های شهرداری در سال‌های گذشته ساخت پایانه جدید بود. نقشه آن نیز آماده شد اما پس از ادغام سازمان‌های اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پایانه‌ها و تشکیل سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری کرج و انباشت بدهی‌ها اجرای این طرح به تاخیر افتاد.

وی ادامه می‌دهد: البته اگر ردیف اعتباری برای این کار در نظر گرفته شود، پایانه در مدت یک سال ساخته خواهد شد اما اکنون شرایط مهیا نیست و تا زمان ساخت پایانه جدید باید این مکان بازسازی شود تا مردم مشکلی نداشته باشند.
سبزی با اشاره به مشکل قطعی آب در پایانه می‌گوید: خطوط انشعاب آب در پایانه مشکل پیدا کرده بود که باعث شد 200 میلیون تومان قبض آب برای پایانه بیاید. پس از بررسی شهرداری و سازمان آب معلوم نشد این مشکل به چه دلیل است و مجبور شدند انشعاب را قطع کنند و دوباره انشعاب جدیدی بگیرند تا هم مشکل هزینه و هم هدررفت آب برطرف شود.
وی می‌افزاید: تخریب فضای سبز نیز هم به دلیل کوتاهی و هم به علت قطعی آب بود البته در روز‌های اخیر که اداره عمران کار خود را مجددا آغاز کرده، آبیاری قطره‌ای برای فضای سبز پایانه در حال انجام است.

مسئول ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر کرج در پاسخ به مشکلات رانندگان شهر‌های دور می‌گوید: تاکنون مشکلی در این زمینه وجود نداشته است. به جز ایام عید که شاید تخت و وسایل خواب کم باشد، دیگر ایام سال این مشکل وجود ندارد. اگر هم مشکلی بوده، راننده‌ها آن را مطرح نکرده‌اند اما حتما پیگیر این موضوع خواهیم بود.
سبزی ادامه می‌دهد: سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر کرج بزرگ‌ترین سازمان خدمات‌رسان شهرداری است که روزانه 200 تا 250 میلیون تومان هزینه دارد. 
ما نیز قبول داریم که مشکلات زیادی در این بخش وجود دارد اما مدیریت جدید بسیار پیگیر و در تلاش است مشکلات را رفع کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید