• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 17 شهریور 1397
کد مطلب : 29629
+
-

یک مربی و چند معما

قرار گرفتن نام محمدرضا خانزاده در فهرست کارلوس کی‌روش، دیگر برای هیچکس غافلگیرکننده به نظر نمی‌رسد. او دو بار این مدافع را به اردوهای جام جهانی برده و حالا به احتمال بسیار زیاد خانزاده مسافر جام ملت‌های 2019 نیز خواهد شد. مدافع فصل گذشته پدیده مشهد، به لطف حضور در لیست نهایی تیم ملی برای جام جهانی 2018، به باشگاه الاهلی قطر پیوست و قبل از قرار گرفتن در معرض قضاوت، مصدوم شد و برای مدتی از مستطیل سبز دور ماند. او از شروع فصل حضور چندانی در زمین نداشته اما باز هم از سوی کی‌روش به اردو دعوت شده است. خانزاده تنها بازیکنی نیست که قرار گرفتن نامش در میان نفرات اردوی جدید، برای اهالی فوتبال پذیرفتنی به نظر نمی‌رسد. «آرمین سهرابیان» نیز بعد از گل به خودی در جم و چند نمایش کاملا متوسط در لباس استقلال، مورد توجه کارلوس قرار گرفته و پیراهن تیم ملی را به تن کرده است. این دعوت در نگاه اول آنقدر عجیب به نظر می‌رسد که حتی گروهی از استقلالی‌ها نیز به آن معترض شده‌اند. آن‌ها بر این باور هستند که کارلوس با افزایش نفرات استقلالی، سعی در به هم ریختن تیم وینفرد شفر دارد. پیش از این دو نفر نیز، کی‌روش انتخاب‌های بحث‌برانگیز زیادی در تیم ملی داشته است. نفراتی که برای مدتی کوتاه ناگهان در تیم کی‌روش حضور پیدا کردند و بعد از مدتی در افق محو شدند.
استیون بیت‌آشور 4 سال قبل درست قبل از برگزاری جام جهانی در بین نفرات تیم ملی قرار گرفت و با این تیم به برزیل سفر کرد. بیت آشور در هیچ اردوی دیگری حاضر نبود تا اینکه سرانجام دوباره در آستانه جام جهانی برای ساعاتی در فهرست قرار گرفت و البته این بار زودتر از همیشه خط خورد. هیچکس نفهمید کی‌روش «احمد آل نعمه» را با کدام انگیزه به جام جهانی برزیل برده است. این مربی در دیدار حساس با ازبکستان در مرحله مقدماتی جام جهانی، به صورت ثابت از «محمد ابراهیمی» استفاده کرد. پیش از این حتی مهره‌هایی مثل حمیدرضا علی‌عسگری، علیرضا عباسفرد و فرزاد حاتمی نیز سابقه بازی برای تیم ملی کارلوس کی‌روش را در پرونده دارند. مربی پرتغالی در هر دو اردو، حداقل یک بازیکن را داشته که حضورش برای رسانه‌ها و علاقه‌مندان به تیم ملی، بحث‌برانگیز و حتی باورنکردنی به نظر برسد!
سلیقه خاص کی‌روش، خانزاده و سهرابیان را در فهرست تازه این مربی جای داده است. نفراتی که به نظر می‌رسد اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، در نهایت با تیم ملی راهی جام ملت‌های 2019 امارات متحده عربی خواهند شد. هر دو نفر این فوتبالیست‌ها احتمالا در تیم کارلوس نقشی به جز نیمکت‌نشینی بر عهده نخواهند گرفت اما دعوت شدن آن‌ها به مهم‌ترین تیم فوتبال کشور، تنها در نتیجه تفاوت دیدگاه‌های کارلوس کی‌روش با قاطبه اهالی فوتبال در ایران صورت گرفته است. آن‌ها به احتمال بسیار زیاد در طول تاریخ به جای آن‌که با لقب ملی‌پوش به یاد آورده شوند، در شمار بازیکنانی قرار خواهند گرفت که حضورشان در تیم ملی، موجی از حیرت را در بین فوتبالی‌ها ایجاد کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :