• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 17 شهریور 1397
کد مطلب : 29623
+
-

بانک مرکزی به فدراسیون فوتبال ارز دولتی نمی دهد

محمد زارعی

طبق مذاکراتی که مسوولان فدراسیون فوتبال و در راس آن مهدی تاج با کارلوس کی‌روش برای تمدید قرارداد تا جام ملت های 2019 آسیا داشته‌اند، سرمربی تیم‌ملی برای اجرایی شدن اهدافش تا رقابت‌های جام ملت‌ها برنامه ای را ارائه کرد که عملیاتی شدن آن نزدیک به 5میلیون وهشتصدهزار دلار هزینه خواهد داشت. مهدی تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال به طور شفاهی به کی‌روش این اطمینان را داد که برنامه‌هایش در زمان‌های تعیین شده اجرایی خواهد شد اما کارلوس کی‌روش بعد از نزدیک به 8سال کار کردن در تیم ملی این تجربه را به‌دست آورده که  در فوتبال ایران نمی‌شود خیلی به این قبیل قول‌های شفاهی اطمینان کرد. به همین دلیل او از مسوولان فدراسیون برای اجرایی شدن برنامه‌هایش تضمین می‌خواهد.

 کی‌روش منتظر است تا بعد از حل شدن مشکل بازیکنان سرباز، نحوه پرداخت حقوقش و ضمانت لازم برای اجرایی شدن برنامه‌ها، قراردادش را به طور رسمی تمدید کند. سرمربی تیم‌ملی این روزها با وجود اینکه چند ماه است حقوق دریافت نکرده و قراردادی هم با فدراسیون فوتبال ندارد اما تمرینات تیم‌ملی را به طور جدی پیگیری می کند؛ به این امید که مشکلات به زودی رفع شود. مهدی تاج هم مشغول تلاش شبانه روزی است تا هر چه سریع‌تر برنامه‌های تیم‌ملی برای برگزاری اردوها و بازی‌های تدارکاتی عملیاتی شود.

اما رایزنی‌های رییس فدراسیون فوتبال برای گرفتن ارز دولتی از بانک مرکزی تا کنون به سرانجام نرسیده است. گویا مسوولان بانک مرکزی درخواست فدراسیون فوتبال را برای دریافت ارز دولتی برای پیشبرد برنامه‌های تیم‌ملی تا مسابقات لیگ قهرمانان رد کرده اند یا حداقل تا به اینجای کار همکاری لازم را نداشته اند.  این عدم همکاری ادامه‌دار بانک مرکزی باعث شده مهدی تاج با وجود رایزنی های لازم با مقامات دولتی به شدت تحت فشار قرار بگیرد. همین مساله هم باعث شده تا او روز چهارشنبه گذشته در دفترش بسیار ناراحت باشد و حتی از استعفا صحبت کند.

شنیده شده که تامین بودجه برنامه‌های تیم‌ملی با ارز دولتی در هیات دولت مورد موافقت قرار گرفته اما در بانک مرکزی هنوز مسکوت مانده است. همین مساله هم باعث شده برنامه‌های تیم‌ملی برای برگزاری اردو و بازی های تدارکاتی به شکل مطلوبی پیش نرود؛ آنهم در شرایطی که بعد از درخشش تیم‌ملی در رقابت‌های جام جهانی 2018 علاقمندان به فوتبال از تیم‌ملی فقط کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های جام‌ ملت‌های آسیا را می خواهند؛ موضوعی که خود کی روش هم اعلام کرده اگر برنامه های مدنظرش به خوبی پیش برود می توان امیدوار بود تیم ملی بتواند قهرمان شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید