• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 17 شهریور 1397
کد مطلب : 29622
+
-

قدم رنجه!

قدم رنجه!

تمرینات تیم‌ملی ایران که از روز 11شهریورماه آغاز شده بود، دیروز (جمعه) در زمین شماره‌یک ورزشگاه آزادی ادامه پیدا کرد. شاگردان کی‌روش که برای اولین اردوی بعد از جام‌جهانی دور هم جمع شده‌اند بعد از یک هفته تمرین در تهران راهی تاشکند می‌شوند تا اولین بازی دوستانه خود را در راه جام ملت‌های آسیا مقابل ازبکستان برپا کنند. با وجود اینکه کارلوس کی‌روش هنوز قرارداد خود را با تیم‌ملی ایران رسما تمدید نکرده اما با جدیت تمرینات ملی‌پوشان را زیر نظر دارد.
   بدون قرارداد، بدون دستمزد، بدون شلوار جین!
مهم‌ترین خبر و حاشیه‌ای که در اولین روزهای مینی‌کمپ تیم‌ملی منتشر شد پیرامون پوشش کادر فنی و کارلوس کی‌روش بود. سرمربی پرتغالی در دو روز اول تمرینات با لباس غیرورزشی و شلوار جین بر سر تمرینات حاضر شده بود که این موضوع واکنش‌هایی را به دنبال داشت و حتی مایلی‌کهن نیز در مصاحبه‌اش به این اتفاق کنایه زد. اما کی‌روش دلایل خاص خودش را برای این کار داشت؛ او هنوز قراردادش را با تیم‌ملی تمدید نکرده و رسما سرمربی ایران نیست. او حتی دستمزد خودش را هم ماه‌هاست از فدراسیون فوتبال دریافت نکرده است.  اما برای پیشبرد کار و عقب نماندن ملی‌پوشان از برنامه‌های آماده‌سازی بر تمرینات این تیم نظارت دارد. کی‌‌روش به همین دلیل بدون لباس تمرین در اردو شرکت کرده بود اما بعد از دو روز بالاخره لباس ورزشی پوشید و تمرینات تیم‌ملی را جدی‌تر از قبل پیگیری کرد.
   طرح زوج و فرد؛ گاهی آدیداس، گاهی آل‌اشپورت
بعد از مشکلاتی که در قرارداد فدراسیون فوتبال با آدیداس پیش آمد، تکلیف البسه تیم‌ملی هنوز مشخص نشده و ملی‌پوشان هر روز با یک لباس به تمرین می‌پردازند. آدیداس به‌دلیل تحریم‌ها قراردادش را با ایران فسخ کرد و قرار است به‌زودی طی مناقصه‌ای اسپانسر جدید لباس‌های تیم‌ملی مشخص شود؛ اسپانسری که گفته می‌شود آل‌اشپورت خواهد بود. در این بین، مربیان تیم‌ملی طی روزهای اخیر (بعد از خداحافظی با شلوار جین!) از لباس‌های آدیداس در تمرینات استفاده کرده‌اند. اما بازیکنان در تمرینات یک روز با آل‌اشپورت حاضر می‌شوند و روز دیگر با آدیداس. روز پنجشنبه بازیکنان آل‌اشپورت پوشیده بودند و مربیان آدیداس. اما دیروز (جمعه) مربیان و بازیکنان همگی با لباس‌های آدیداس در تمرینات حاضر شدند. همان‌طور که مهدی تاج هم در مصاحبه اخیرش با همشهری تایید کرد، از زمان قرارداد با آدیداس 4600دست از لباس‌های این برند در انبار کمپ تیم‌ملی باقی مانده و فدراسیون قصد دارد این لباس‌ها را بلااستفاده باقی نگذارد. در این زمینه دیروز اطلاعیه‌ای هم در سایت فدراسیون فوتبال منتشر شد.
   فعلا لباس‌های انبار را می‌پوشیم
در اطلاعیه‌ای که سایت فدراسیون فوتبال پیرامون وضعیت لباس‌های تیم‌ملی منتشر کرد، آمده است: «از آنجایی که فرآیند مناقصه البسه تیم‌ملی هنوز به اتمام نرسیده و تا زمانی که فدراسیون به یک توافق نهایی با یکی از برندهای معتبر در این زمینه برسد و از سوی دیگر با توجه به اینکه در حال حاضر اقلامی در این بخش در دسترس فدراسیون فوتبال است و به اندازه کافی در محل ذخیره البسه موجود می‌باشد، تصمیم فدراسیون بر این شده است که از تمامی اقلامی که در حال حاضر در اختیار فدراسیون قرار دارد و از سرمایه موجود در زمان و مکان مناسب استفاده شود. بدیهی است تا زمان مشخص شدن اسپانسر تیم ملی در زمینه البسه و تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص و به‌دلیل دفاع و حفاظت از منابع فنی و مالی تیم ملی فوتبال کشورمان از محل ذخیره البسه موجود استفاده خواهد شد.»
   سامان امروز می‌رسد
تمرینات تیم‌ملی در روزهای ابتدایی در زمین پالایشگاه برگزار می‌شد. بعد از سپری شدن دو، سه روز، ملی‌پوشان روز چهارشنبه در زمین شماره‌یک ورزشگاه آزادی تمرین کردند و روز پنجشنبه برای تمرین راهی ساختمان پِک شدند. دیروز (جمعه) نیز تمرینات مجددا در زمین اصلی ورزشگاه آزادی برگزار شد که بیشتر زمان این تمرین به بازی درون‌تیمی اختصاص داشت. با اضافه شدن لژیونرها به تمرینات کم‌کم ترکیب تیم‌ملی برای حضور در بازی دوستانه مقابل ازبکستان کامل می‌شود. از جمع لژیونرها تنها سامان قدوس باقی مانده است که او هم امروز (شنبه) به جمع ملی‌پوشان اضافه می‌شود. البته از سردار آزمون هم هنوز خبری نیست. سردار در ایران است اما به اردوی تیم‌ملی نرفته و آخرین اظهارنظر کی‌روش هم درباره او این است: «با او مشغول صحبت هستیم و هنوز به آمدنش امیدواریم.»
   بدشانس‌ترین؛ کاوه رضایی
در غیاب سردار آزمون، بازی با ازبکستان فرصت مناسبی برای کاوه رضایی به نظر می‌رسید تا جای خودش را در خط حمله تیم‌ملی باز کند. اما مهاجم کلوب بروژ دچار یک مصدومیت بدموقع شد و بازی با ازبکستان را از دست داد. کاوه که به تازگی به تیم قهرمان بلژیک پیوسته از آمادگی خوبی هم برخوردار بود اما دچار بدشانسی شد و بازی دوشنبه تیم‌ملی را از دست داد. ملی‌پوشان ایران یکی، دو روز دیگر در تهران تمرین و روز یکشنبه برای حضور در مقابل ازبکستان به سمت تاشکند پرواز می‌کنند. دیدار ایران-ازبکستان روز سه‌شنبه 20شهریورماه در ورزشگاه بنیادکار برگزار خواهد شد. این نقطه استارت تیم‌ملی برای پایان‌بخشیدن به طلسم 43ساله قهرمانی در جام ملت‌های آسیا است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
طرار، رنجه مباش