• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 15 شهریور 1397
کد مطلب : 29554
+
-

قطبی یا فرکی؟

باشگاه فولاد خوزستان سه‌شنبه‌شب در اقدامی عجیب سیدسیروس پورموسوی، سرمربی خود را از هدایت سرخپوشان اهوازی کنار گذاشت. پس از پایان بازی این تیم مقابل پرسپولیس در هفته دوم لیگ، معدود هواداران فولاد در ورزشگاه آزادی به روند بازی تیم‌شان اعتراض کردند و سرمربی این تیم هم ضمن عذرخواهی از آنها، وعده داد که نمایش‌های بهتری از بازی‌های بعدی داشته باشند. در هفته چهارم لیگ و بازی مقابل نساجی مازندران، زمانی که فولادی‌ها در خانه با یک گل از حریف عقب افتادند، شعارهای شدید و البته عجیبی روی سکوها علیه پورموسوی و کادر فنی شنیده شد که به‌نظر نمی‌رسید خودجوش باشد. بعد از اینکه فولاد توانست آن دیدار را به‌سود خود به‌پایان ببرد، پورموسوی از این شعارها انتقاد کرد و حتی قصد داشت استعفا دهد اما با اصرار بازیکنان از تصمیم خود منصرف شد. 
فولاد در آخرین بازی خود که در ورزشگاه غدیر مقابل سایپا بود، عملکرد خوبی داشت و موقعیت‌های فراوانی را روی دروازه حریف ایجاد کرد. فولاد در ابتدای بازی با یک گلِ سایپا غافلگیر شد و در ادامه با حملات فراوان دروازه این تیم را تهدید کرد. موقعیت‌های سرخپوشان با درخشش منادی، دروازه‌بان جوان تیم سایپا، درنهایت فقط یک گل در بر داشت و سایپا توانست دومین گل را هم وارد دروازه فولاد کند و یک شکست تلخ خانگی را در میان اعتراضات و شعارهای سکوها برای این تیم رقم زد.
نکته دیگری که این تصمیم را عجیب‌تر می‌نمایاند، وضعیت جدول لیگ و موقعیت فولاد در آن است. در شرایطی که تنها 6 هفته از لیگ سپری شده، فولادی‌ها 8 امتیاز به‌دست آورده‌اند و با تیم دوم جدول تنها 2 امتیاز اختلاف دارند. نکته دیگر مقایسه فولاد با یکی از مدعیان لیگ است. در فصل جاری همه کارشناسان فوتبال معتقدند که استقلال یکی از مدعیان قهرمانی لیگ خواهد بود. این تیم با وینفرد شفر آلمانی و وضعیتی به مراتب ایده‌آل‌تر (از نظر بازیکن) نسبت به فولاد، پس از انجام 5 بازی، 6 امتیازی است و با برگزاری دیدار ششم خود، نهایتا می‌تواند به امتیاز 9 برسد. یعنی یکی از مدعیان احتمالی لیگ در 6 هفته 9 امتیازی می‌شود. با این حال مشخص نیست مدیران فولاد از تیم خود انتظار کسب چند امتیاز را در این 6 هفته داشته‌اند!
اما گزینه‌های زیادی می‌تواند بر سر میز مدیران فولاد قرار گیرد، گزینه‌هایی از بین مربیان داخلی تا خارجی، بومی تا غیربومی. روز گذشته رسانه‌ها از عبدالله ویسی، دراگان اسکوچیچ، افشین قطبی و حسین فرکی به‌عنوان گزینه‌های فولاد نام بردند و حالا باید دید که مسئولان فولاد بعد از گرفتن این تصمیم عجیب، درنهایت کدام مربی را جانشین پورموسوی خواهند کرد. درحال حاضر ایلی‌استن، مربی رومانیایی فولاد به‌طور موقت هدایت این تیم را بر عهده گرفت تا وضعیت سرمربی جدید مشخص شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :