• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 15 شهریور 1397
کد مطلب : 29551
+
-

میراث سیاه بی‌پایان

میراث سیاه بی‌پایان

ماجرایی که اخیرا برای استقلال پیش‌آمده فوق‌العاده است. در شرایطی که مدیران این باشگاه با خوشحالی زایدالوصف مدعی شده بودند پرونده بدهی‌های خطرناک را بسته‌اند، حالا بازیکنی که حتی یک جلسه تمرین هم با آبی‌ها نداشته از دست این باشگاه به فیفا شکایت کرده است. یازالده گومز پینتو یک مهاجم پرتغالی است که بین دو نیم‌فصل لیگ هفدهم برای حضور در استقلال به ایران آمد، اما در تست‌های پزشکی رد شد و نهایتا به کشورش برگشت. با این وجود حالا گفته می‌شود ظاهرا دعوتنامه‌ای که برای او ارسال شده بیشتر حالت پیش‌قرارداد داشته و بار حقوقی برای باشگاه ایجاد کرده است. درحال حاضر از تلاش یازالده برای دریافت غرامت چند میلیارد تومانی سخن گفته می‌شود؛ آنچه واقعا در شرایط فعلی می‌تواند کار را برای باشگاه استقلال دشوار کند. البته که امیدواریم استقلال برنده این پرونده در فیفا باشد، اما وقتی می‌بینیم بازیکنی مثل آنتونی گولچ بدون حتی یک دقیقه بازی برای پرسپولیس و با وجود اینکه به میل خودش ایران را ترک کرد، توانست پرسپولیس را محکوم کند، چشم‌مان از این ماجرا هم می‌ترسد. 
واقعیت آن است که میراث سیاه و سریالی مدیران پرسپولیس و استقلال برای نفرات بعدی، همچنان ادامه دارد و روز به روز اداره این دو باشگاه را دشوارتر می‌کند. الان مدتی از جدایی طاهری و افتخاری از سرخابی‌ها می‌گذرد، اما ظرف همین چندروز هم افشای چند شاهکار آنها باعث دردسر برای مدیران فعلی شده است. گاهی فقط بحث بدهی‌های ساده و معوق باشگاه به بازیکنان و مربیان مطرح است که راحت‌تر می‌توان با آن کنار آمد، اما گاهی مشکلاتی مثل همین پرونده شکایت عجیب و غریب یالدازه پیش می‌آید که هضم آنها غیرممکن است. اینها هزینه‌تراشی‌ها و مشکل‌آفرینی‌های سهل‌انگارانه و لج‌درآور است؛ همان‌طور که مدیران قبلی پرسپولیس در ماجرای جلب رضایت علی دایی آنقدر تعلل کردند که حالا کار حسابی بیخ پیدا کرده است. کاش همه مشکلات فقط مربوط به مطالبات قدیمی بازیکنان بود، اما وقتی می‌بینیم یک نفر بدون یک ثانیه تمرین یا بازی هم می‌تواند از سرخابی‌ها شکایت کند و دنبال غرامت باشد، دیگر معلوم می‌شود کار چقدر زار است.
الان شاید به‌نظر برسد مدیران جدید، یعنی همین آقایان گرشاسبی و فتحی دارند درست عمل می‌کنند و از این گاف‌ها نمی‌دهند، اما نکته اینجاست که عملکرد نفرات قبلی هم حداقل در ظاهر همین‌قدر موجه به‌نظر می‌رسید. در پرسپولیس از رویانیان تا طاهری همه می‌گفتند دارند اشتباهات مدیران قبلی را رفع و رجوع می‌کنند و در استقلال هم از فتح‌الله‌زاده تا افتخاری همین ادعا را داشتند. حالا اما معلوم شده میراث آنها هم برای سرخابی‌ها چندان درخشان نبود؛ آنچه انتظار می‌رود بعد از جدایی گرشاسبی و فتحی هم رخ دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید