• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 12 شهریور 1397
کد مطلب : 29127
+
-

شهردار تهران در جشنواره شهید رجایی:

رضایت شهروندان ازعملکرد ما ‌درگرو ارتقای‌کیفیت زندگی‌آنهاست

جشنواره
رضایت شهروندان ازعملکرد ما ‌درگرو ارتقای‌کیفیت زندگی‌آنهاست


هفدهمین جشنواره شهید رجایی در سالن همایش‌های برج میلاد برای تقدیر از کارمندان و مدیران نمونه شهرداری تهران برگزار شد و شهردار تهران در سخنرانی خود بر موضوع فساد اداری و عملکرد و سازماندهی کارکنان شهرداری برای افزایش بهره‌وری تأکید کرد. سیدمحمدعلی افشانی  بازهم هوشمند‌سازی‌ اقداماتی مانند اخذ پروانه ساخت‌وساز را به‌عنوان یکی از روش‌های عملی کاهش فساد عنوان کرد.

به گزارش شهر نوشت، او در این‌باره گفت: این را بدانید که هیچ‌کس بهتر از مردم عملکرد ما را قضاوت نخواهد کرد. در واقع، اگر مدیری می‌بیند که مردم از عملکرد او رضایت ندارند باید به‌دنبال تغییر رفتارهای خود باشد.
او افزود: کارشناسان در دنیای امروز می‌گویند مهم‌ترین سرمایه هر سازمان سرمایه اجتماعی آن است و سرمایه انسانی و فیزیکی در رده‌های بعدی اهمیت قرار دارند. سرمایه اجتماعی هم‌زمانی شکل می‌گیرد که اعتماد مردم به سازمان وجود داشته باشد و اعتماد هم‌زمانی ایجاد می‌شود که شهروندان احساس کنند آن سازمان برای حل مشکلات تلاش می‌کند و سرمایه‌های آنها را تلف نمی‌کند.

شهردار تهران در ادامه گفت: در شهر بزرگی مانند تهران مشکلات بدون مشارکت مردم حل نخواهد شد و زمانی که سرمایه اجتماعی وجود داشته باشد مردم برای حل مشکلات خود با سازمان مشارکت می‌کنند.

افشانی با بیان اینکه رضایت شهروندان تهرانی از عملکرد ما در گرو ارتقای کیفیت زندگی آنهاست، به تقدیر از کارمندان نمونه شهرداری تهران پرداخت و عنوان کرد: باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که ذهنیت مردم نسبت به عملکرد ما مثبت باشد. من معتقدم اکثر کارمندان شهرداری افرادی خدوم و زحمتکش هستند، اما متأسفانه عملکرد غلط تعداد کمی از کارمندان شهرداری باعث شده‌است که قضاوت‌ها در مورد کارمندان شهرداری درست نباشد.

شهردار تهران همچنین به موضوع مدیریت پسماند در تهران پرداخت و اظهار کرد: باید مدیریت پسماند بعد از ترافیک و آلودگی در اولویت قرار بگیرد. واقعیت این است که روزانه بین 8.5 تا ۹ هزار تن پسماند در تهران تولید می‌شود که تنها ۲۰۰تن آن برای کسب انرژی سوزانده می‌شود.
او همچنین از اهتمام مدیریت شهری جهت نظافت شهر تأکید کرد و گفت: به دوستان چندبار تأکید کردم که هنوز شهر تهران آنطور که من می‌خواهم تمیز نیست و نظافت در آن رعایت نمی‌شود. درحالی‌که نظافت شهری یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های شهر زیست پذیر است. دوستانی در سطح شهر دارم که تصاویری از تهران برایم می‌فرستند و من آنها را برای مدیران ارسال می‌کنم. مشکلاتی از این دست را مردم به‌حساب کل شهرداری می‌گذارند.

اخذ پروانه هوشمند می‌شود

افشانی به سیاست هوشمندسازی سیستم شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: در جلسات مختلف تأکید کرده‌ام اقداماتی مانند اخذ پروانه باید هوشمند شود به شکلی که شهروندان تنها برای شناسایی به شهرداری مراجعه کنند، در این صورت است که فساد کاهش خواهد یافت.
او به برخی از آمارهای ارائه شده از سوی معاونت منابع انسانی اشاره کرد و گفت: اینکه گفته می‌شود تعداد کارمندان دارای مدرک کارشناسی شهرداری تهران افزایش پیدا کرده است بیشتر بر مبنای آموزش‌های ضمن خدمت است و من معتقدم کارمندی که همزمان با کار خود درس می‌خواند نه به‌کار خود می‌رسد و نه  به تحصیلاتش. در این شرایط حاضر هستم برای آن کارمند مرخصی باحقوق درنظر بگیرم تا سراغ تحصیلاتش برود و از این کار استقبال می‌کنم.
افشانی همچنین با اشاره به تعداد کارمندان این سازمان خاطرنشان کرد: آمارهای متفاوتی در این زمینه وجود دارد؛ برخی این تعداد را ۶۸ هزار و برخی ۸۳ هزار نفر اعلام می‌کنند، اما آمارهایی که من دارم رقم ۱۱۳ هزار نفر را نشان می‌دهد. در واقع ما به این تعداد افراد ماهانه حقوق می‌دهیم که ممکن است برخی از آنها با پیمانکار قرارداد داشته باشند.


 تغییر کاربری به باغ‌ها داده نشود

سیدمحمدعلی افشانی، در جشنواره شهید رجایی با ایراد چند توصیه به شهرداران مناطق و نواحی بیان کرد: باغ‌ها در تهران به هیچ وجه تغییر کاربری نخواهند داد و از دوستان خواهش می‌کنم که هیچ موردی را پیشنهاد ندهند چراکه باغ‌ها ریه‌های تنفسی مردم تهران هستند و نباید از بین بروند. اجازه ندهید که برخی عمدا این باغ‌ها را خشک کنند و درخواست تغییر کاربری بدهند. اگر در این زمینه موردی را مشاهده کرده‌اید هرچه زودتر آن را گزارش دهید. افشانی همچنین به اجرای طرح کمربند سبز شمال تهران اشاره کرد و گفت: در پاییز امسال این طرح اجرا می‌شود و در نوار شمالی تهران بین ۳۰۰ تا 1000متر درخت کاری می‌شود تا جلوی کوه خواری گرفته شود، موضوعی که مقام معظم رهبری هم مقابله با آن را به‌عنوان یک دغدغه مطرح کردند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید