• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 12 شهریور 1397
کد مطلب : 29041
+
-

خداحافظی به وقت جاکارتا

خداحافظی به وقت جاکارتا

بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا حالا گروهی از ورزشکاران رشته‌های مختلف ساز خداحافظی را سر می‌دهند؛ شاید سریع‌ترین خداحافظی و البته باشکوه‌ترینش، خداحافظی بهداد سلیمی پس از کسب مدال طلای مسابقات آسیایی بود. او که وقتی وزنه آخرش را به‌زمین انداخت، تخته وزنه‌برداری را بوسید و وداع شکوهمندی با دنیای ورزش قهرمانی داشت. گفته می‌شود، به احتمال زیاد او به‌عنوان مربی به کادر فنی تیم‌ملی می‌پیوندد. 

یکی از احساسی‌ترین خداحافظی‌های ورزشکاران ایرانی در جاکارتا با یک مدال خیلی‌خوب برای ورزش ایران همراه بود؛ علی پیروزخواه، بازیکن باتجربه تیم‌ملی واترپلو و کاپیتان این تیم که نقش ویژه‌ای در کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی بعد از 44 سال داشت، بعد از کسب این مدال تصمیم به خداحافظی گرفت؛ او هنگام خداحافظی اشک می‌ریخت و تصمیم خود را اعلام کرد. بعد از اینکه سایر بازیکنان هم متوجه شدند کاپیتان تیم‌ملی قصد خداحافظی دارد، او را در آغوش گرفتند و اشک ریختند. او بعداز خداحافظی گفت:«از همه آنهایی که کمک کردند به‌ویژه خانواده‌ام ممنونم. همسرم نبودن‌هایم را تحمل کرد. سیروس طاهریان20 سال برای من زحمت کشید. خدا را شکر بعد از ۴۴ سال توانستیم مدال بازی‌های آسیایی را بگیریم.»

در کوراش هم وداع قنبرعلی قنبری با مدال برنز همراه بود. او که بسیار ناراحت بود به خبرنگارانی که در جاکارتا بودند گفت:«تمام تلاشم این بود که به فینال راه پیدا کنم اما نشد و شرمنده مردم شدم. تمام تلاشم را انجام دادم و کم‌کاری نکردم. از روز اول برای کسب مدال طلا آمده بودم ولی نتوانستم به هدفم برسم.»

اسماعیل عبادی، کماندار قهرمان بازی‌های آسیایی اینچئون که در بازی‌های آسیایی عملکرد خوبی نداشت هم از احتمال کناره‌گیری از تیم‌ملی می‌گوید:« فعلا تصمیمی برای آینده‌ام ندارم و قصد دارم چند ماهی به خانواده و زندگی‌ام برسم و در آرامش تصمیم بگیرم که به تیم‌ملی بازگردم یا خیر؟فعلا هم خبری از اردوی تیم‌ملی نیست، اما اگر در فاصله زمانی کوتاه اردو تشکیل شود، بعید می‌دانم که شرکت کنم زیرا نیاز به استراحت دارم.»

یکی از عجیب‌ترین خداحافظی‌های ورزشکاران ایرانی متعلق به مجتبی عابدینی، کاپیتان تیم‌ملی شمشیربازی اسلحه سابر است که بعد از کسب مدال نقره تیمی اعلام کرد که خداحافظی می‌کند، این مسئله باتوجه به شرایط تقریبا رو به‌رشد شمشیربازی می‌تواند در آینده تیم‌ملی مشکل ایجاد کند، با این حال خودش می‌گوید که «در آنجا خداحافظی کرده‌ام اما اصلا نمی‌خواهم راجع‌به این مسئله صحبت کنم و لطفا اجازه دهید تا در فرصتی مناسب در مورد این مسائل حرف بزنیم.»به‌نظر می‌رسد که تصمیم عابدینی توسط فدراسیون وتو شود و او به تیم‌ملی برگردد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید