• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 10 شهریور 1397
کد مطلب : 28826
+
-

نشست زمین در نزدیکی ایستگاه مترو جوادیه، شهروندان را به دردسر انداخته است

تا اطلاع ثانوی دور بزنید

تا اطلاع ثانوی دور بزنید

مریم قاسمی| خبرنگار:

مناطق 11و16



از بزرگراه شهید نواب به سمت میدان راه‌آهن، ورودی زیرگذر خیابان شهید نوری ما را به ضلع شرقی بوستان شهید حججی و ابتدای کوچه شهید علیرضا نصیری می‌رساند. اینجا نقطه مرزی بین مناطق16 و 11 است و شهروندان با استفاده از پل عابرپیاده در این مسیر‌‌‌ تردد می‌کنند. نکته مهم اینکه با استقرار ایستگاه مترو جوادیه در دل بوستان شهید حججی بسیاری از شهروندان که قصد مسافرت درون‌شهری دارند، باید از این محدوده عبور کنند تا خودشان را به ایستگاه مترو برسانند، مشکل زمانی به وجود آمد که ورودی ضلع شرقی مترو جوادیه به دلیل نشست زمین و احتمال بروز خطر جانی برای شهروندان بسته شد و از آن به بعد مسافران مترو مجبورند مسافت زیادی را طی کنند تا خودشان را به ورودی مترو در ضلع غربی برسانند که کار بسیار سختی است. به گفته نگهبان بوستان شهید حججی، بیش از 3ماه است که مسیر ورودی مترو جوادیه که دیوار به دیوار پارک آموزش ترافیک قرار گرفته با حصار فلزی مسدود شده و مردم از مسیر سنگفرش شده ضلع دیگر کنار گذر برای رسیدن به ایستگاه مترو استفاده می‌کنند. 

پیرمرد نفس‌زنان از پله‌های آهنی پل عابرپیاده بالا می‌رود. درحالی که پوشه مدارک و نسخه‌های پزشکی را نشانمان می‌دهد از بیماری‌اش و اینکه هر هفته این مسیر را طی کند، می‌گوید. 
«احمد علی بخشی» شهروند 74ساله ساکن محدوده بوستان شهید حججی در منطقه11 به نمایندگی از سالمندان و بیماران شهر صحبت می‌کند: «راه رفتن طولانی مدت برای امثال من خیلی سخت و دشوار است. کاش این مسیر دوباره باز شود تا به راحتی از مترو استفاده کنیم.»



لطفاً مشکل را حل کنید

«رحیم نیک‌نفس» شورایار محله جوادیه منطقه 16 می‌گوید: «مترو در سفرهای درون‌شهری اهالی جوادیه نقش مهمی دارد، اما ورودی آن از سمت خیابان شهید نوری به دلیل خطر نشست زمین بسته شده و مردم ناگزیرند 5  تا 10 دقیقه پیاده‌روی کنند تا به ورودی دیگر مترو برسند.» او اضافه می‌کند: «هرچند ایستگاه جوادیه به لحاظ محدوده‌بندی‌ها در منطقه 11 تهران قرار گرفته، اما‌درصد زیادی از استفاده‌کنندگان آن از ساکنان منطقه16 به‌ویژه اهالی جوادیه و محله‌های همجوار هستند. با این حال وظیفه شهرداری منطقه11 است که این مشکل را برطرف کند.» 

شورایار محله جوادیه در ادامه می‌گوید: «در گذشته پیشنهاد داده بودیم برای سهولت دسترسی اهالی جوادیه به ایستگاه مترو، یک زیرگذر تا ابتدای خیابان 10 متری اول ساخته شود یا حداقل پل عابرپیاده‌‌ای آنجا نصب کنند که انجام نشد. در شرایط کنونی از مسئولان مربوطه درخواست می‌کنیم که عملیات عمرانی را سرعت ‌بخشند و این ورودی را هرچه زودتر باز کنند.»


رضایت مردم جلب شود

فاصله چند دقیقه ای که در بوستان شهید حججی و کنار ورودی ایستگاه مترو به انتظار می‌ایستیم با جمعیت زیادی از مسافران مواجه می‌شویم که عنوان می‌کنند همیشه از این مسیر‌ تردد و هر روز از این ایستگاه مترو استفاده می‌کنند. «خسرو سروری» یکی از همین افراد است. او می‌گوید: «رفت و آمد مردم از این مسیر زیاد است و باید شرایط استفاده از این ایستگاه آسان‌تر شود. تا چند ماه پیش که ورودی مترو جنب خیابان شهید نوری باز بود، راحت و آسوده به ایستگاه مترو می‌رسیدیم و سوار قطار می‌شدیم، اما حالا باید مسیر زیادی را پیاده برویم تا به ایستگاه برسیم.» 

در حال گفت‌وگو با اهالی هستیم که حجت‌الاسلام «علی نقی رامندی» قصد دارد از پله‌های آهنی پل عابرپیاده بالا برود که به جمع شهروندان اضافه می‌شود و می‌گوید: «من گاهی محله جوادیه می‌آیم و بارها از اهالی شنیده‌ام که زمین اینجا نشست کرده و با بسته شدن ورودی مترو جوادیه، مردم به دردسر افتاده‌اند و باید مسیر طولانی ای را پیاده‌روی کنند. لازم است مسئولان برای کسب رضایت مردم، این مشکل را هرچه سریع‌تر رفع کنند.»


در حال پیگیری است

به دلیل نشست زمین در بخشی از بوستان حججی، ورودی مترو در قسمت جنوب‌شرقی بوستان بسته شده است که البته اطراف این محل حصار‌کشی شده تا جان رهگذران محفوظ بماند و خطری تهدیدشان نکند. برای رفع این مشکل مکاتبات و پیگیری‌هایی با مسئولان مترو و پیمانکار صورت گرفته و قرار شده بر اساس نوع خاک و جنس زمین، طرح تثبیت پروژه اجرا شود و هرچه زودتر ورودی این بخش از مترو مورد استفاده شهروندان قرار گیرد. با اینکه رفع این مشکل بر عهده شرکت مترو است برای رفاه حال اهالی این موضوع را با جدیت پیگیری و رفع خواهیم کرد. 

عبدالمطلب توجهی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه 11

این خبر را به اشتراک بگذارید