• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 6 شهریور 1397
کد مطلب : 28444
+
-

هفته دولت، نویدبخش سال پررونق سمنان

استاندار سمنان: 45 طرح در شهرستان سمنان با صرف بیش از 872 میلیارد و 388 میلیون ریال به مناسبت هفته دولت افتتاح می‌شود

پروژه
هفته دولت، نویدبخش سال پررونق سمنان

این روزها در هفته دولت پروژه‌های عمرانی بسیاری در شهرهای مختلف استان‌ها افتتاح می‌شود و هر چه تعداد این پروژه‌ها بیشتر باشد نویدبخش روزهای خوبی برای آن استان است. در استان سمنان نیز ۶۰۶ پروژه عمرانی و سرمایه‌گذاری با صرف بیش از 5 هزار میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت افتتاح می‌شود. این در حالی است که 578 پروژه مربوط به پروژه‌های عمرانی است و برای تکمیل و بهره‌برداری از این تعداد پروژه بیش از 3726 میلیارد و 865 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است. 28 پروژه از این تعداد نیز مربوط به پروژه‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی است که برای تکمیل این تعداد پروژه بیش از 1347 میلیارد و 750 میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است. در این گزارش نگاهی به پروژه‌های مهم استان سمنان خواهیم داشت. 

در این زمینه «سیدشهاب‌الدین چاوشی»، استاندار سمنان، گفته است: در بخش عمرانی شاهد افتتاح 45 طرح در شهرستان سمنان با صرف بیش از 872 میلیارد و 388 میلیون ریال به مناسبت هفته دولت خواهیم بود. 
وی با اشاره به افتتاح 145 پروژه عمرانی هفته دولت در شاهرود به ارزش 1006 میلیارد و 985 میلیون ریال افزود: شهرستان‌های دامغان، گرمسار و مهدی‌شهر نیز به ترتیب 113، 46 و 45 طرح عمرانی با اعتباری افزون بر 416 میلیارد و 518 میلیون، 276 میلیارد و 425 میلیون و 202 میلیارد و 389 میلیون ریال به مناسبت هفته دولت خواهند داشت. 


افتتاح 6 طرح صنعتی در سمنان و ایجاد 450 شغل 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: هم‌زمان با هفته دولت امسال در استان 6 طرح صنعتی با اشتغال‌زایی مستقیم برای 450 نفر افتتاح می‌شود. 
به گزارش ایرنا «بهروز اسودی» افزود: برای این طرح‌های صنعتی و معدنی 1250 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

 وی با اشاره به برنامه‌‌ریزی برای افتتاح این 6 طرح در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان با حضور مسئولان کشوری و استانی، خاطرنشان کرد: در سمنان شرکت شیمیایی کلران با ظرفیت تولید سالانه 15هزار تن کلرورکلسیم و 16 هزار و 800 تن سود سوزآور مایع با سرمایه‌گذاری حدود 270 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 46 نفر افتتاح می‌شود. در شاهرود کارخانه فولاد سازنده بیلت فولاد ساده کربنی و کم‌آلیاژی با سرمایه‌گذاری 500 میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن و ایجاد اشتغال برای 220 نفر افتتاح می‌شود. این در حالی است که استان سمنان 2010 پروانه بهره‌برداری بخش صنعت و معدن دارد که 51 درصد اشتغال استان در این بخش است. 


افتتاح 104 طرح جهاد کشاورزی در هفته دولت
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز گفت: در هفته دولت امسال 104 طرح با اعتبار 302 میلیارد ریال بهره‌برداری می‌شود. 
 «سیدحسن میرعماد» افزود: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف بهره‌برداری کشاورزی برای 300 نفر در استان سمنان اشتغال‌زایی مستقیم دارد. 
وی به افتتاح 45 طرح عمرانی در بخش منابع طبیعی با 97/6 میلیارد ریال اعتبار اشاره و بیان کرد: 19 طرح عمرانی در بخش عشایر استان سمنان با 6 میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت افتتاح می‌شود. 

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به افتتاح 26 طرح در حوزه آب و خاک جهاد کشاورزی با 102 میلیارد ریال هزینه در هفته دولت، خاطرنشان کرد: هشت طرح تولیدی در حوزه تولیدات دامی با 56 میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت بهره‌برداری می‌شود. 
میرعماد به افتتاح چهار طرح تولیدی در بخش تولیدات گیاهی با 32 میلیارد اعتبار اشاره و اضافه کرد: افزایش صادرات محصولات کشاورزی استان سمنان در دولت یازدهم از هفت به 20 میلیون دلار بخشی از دستاوردهای دولت در استان بوده است. 
وی به وضعیت کمبود آب در استان سمنان و برنامه‌‌ریزی دولت برای توسعه همه‌جانبه آبیاری نوین در این استان، یادآور شد: سطح پوشش سامانه‌های تحت فشار کشاورزی در این استان از 1400 هکتار در سال 92 اکنون به 16 هزار هکتار افزایش یافته است. 


9 طرح میراث فرهنگی و گردشگری در سرخه
 
هم‌زمان با دومین روز از هفته دولت، 37 طرح عمرانی شهرستان سرخه با 70 میلیارد ریال هزینه بهره‌برداری شد. 
فرماندار شهرستان سرخه افزود: از 37 طرح عمرانی 4 طرح‌ مربوط به شهرداری، 2 طرح مربوط به شرکت گاز و 9 طرح مربوط به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است. 


 «علی مؤیدی‌زاده» خاطرنشان کرد: سهم منابع طبیعی و آبخیزداری از طرح‌های عمرانی آماده بهره‌برداری در هفته دولت امسال شهرستان سرخه 5 طرح، شرکت توزیع برق 7 طرح، آموزش‌ و پرورش 2 طرح، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 2 طرح، امور عشایری و آب و فاضلاب شهری 2 طرح و بهزیستی یک طرح است. یک طرح اقتصادی نیز در زمینه تولیدات محصولات گلخانه‌ای با اعتباری افزون ‌بر 5میلیارد و 500 میلیون ریال در هفته دولت امسال در شهرستان سرخه قابل افتتاح است. 8طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری با اعتبار افزون بر 950 میلیارد ریال در هفته دولت در این شهرستان کلنگ‌زنی می‌‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین مجموعه پرورش شترمرغ استان سمنان با ظرفیت پرورش 8500 قطعه شترمرغ و اعتبار 1010 میلیارد ریال از جمله طرح‌های سرمایه‌گذاری است که در این هفته آغاز عملیات اجرایی آن کلنگ‌زنی شد. 550 میلیارد ریال اعتبار از محل طرح‌های ملی هم برای توسعه زیرساخت‌های شهرک صنعتی سرخه در نظر گرفته شده است.
به گفته وی اخذ مجوز فعالیت سه دهیاری روستاهای بخش مرکزی سرخه و افتتاح سه خانه ورزش روستایی هم در فهرست برنامه‌های هفته دولت شهرستان سرخه قرار دارد. 


بهره‌برداری از 5 طرح عمرانی و اقتصادی در شاهرود 

پنج طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار بیش از 38 میلیارد ریال درشاهرود به بهره‌برداری رسید. فرماندار شاهرود بیان کرد: طرح توسعه شرکت همیار موتور شاهرود با میزان سرمایه‌گذاری 10 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. 
«محمد کرم‌محمدی» با اشاره به این‌که این شرکت برای 30 تن کارآفرینی کرده، افزود: بازسازی و نوسازی موتورهای برقی، ترانسفورماتورها و قطعات آن‌ها و همچنین ژنراتورها از ظرفیت‌های این شرکت است. 

وی از آغاز به کار میز خدمت در اداره کل راه و ترابری استان هم خبر داد و گفت: آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ کمربندی شاهرود هم به طول 16/5 کیلومتر و با اعتبار 12/5 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. آب‌بندی ترک‌های جزئی، داشتن سطحی صاف و از بین بردن عیب‌های ظاهری سطح روسازی، مقاومت بسیار بالا در برابر فرسایش، ایجاد کنتراست رنگ بسیار خوب و عمر متوسط بین پنج تا هفت سال از مزایای این نوع آسفالت است. 
محمدی به بازگشایی و تعریض خیابان مدرس شاهرود هم اشاره کرد و افزود: این خیابان به طول 800 متر و با اعتبار 6 میلیارد ریال تعریض شده است.


بهره‌برداری از 43 طرح شهرداری سمنان 

شهردار سمنان گفت: این نهاد به مناسبت هفته دولت 43 طرح در بخش‌های عمرانی، خدماتی، شهری و زیباسازی افتتاح می‌کند. 
 «سیدمحمد ناظم‌رضوی» افزود: هم‌زمان با دومین روز از هفته بزرگداشت دولت و در قالب برنامه‌های افتتاحی شهرستان سمنان، بوستان شهدای مدافع حرم در منطقه مسکن مهر خودساز شهر با حضور سیدشهاب‌الدین چاوشی، استاندار سمنان، افتتاح شد. 
وی مساحت این بوستان را 1550 متر‌مربع و اعتبار احداث آن را 10 میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: ایجاد این بوستان نقش مهمی در ایجاد فضای بانشاط برای مسکن مهر خودساز دارد که جمعیت جالب توجهی را در خود جای داده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید