• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 6 شهریور 1397
کد مطلب : 28431
+
-

راموس با مسی مساوی کرد

راموس با مسی مساوی کرد

رئالی‌ها در بازی انتقامی در زمین خیرونا در کاتالونیا یک رکورد دیگر هم ثبت کردند. سرخیو راموس که به نظر می‌رسد در غیاب رونالدو به پنالتی‌زن اول تیم تبدیل شده، برای دومین‌بار بعد از بازی سوپرجام اروپا پشت ضربه پنالتی ایستاد و ضربه اول رئال را گل کرد. حالا او یک رکورد استثنایی دارد؛ از بین بازیکنانی که در حال حاضر مشغول فعالیت هستند فقط راموس و مسی موفق شده‌اند در 15 فصل پیاپی در لالیگا به حریفان گل بزنند. او قصد دارد به رکورد بهترین مدافع گلزن تاریخ لیگ برسد که البته هنوز راه زیادی در پیش دارد. فرناندو هیه‌رو با 105 و رونالد کومان با 67 گل بهترین مدافعان گلزن تاریخ هستند . راموس با 57 گل آنها را تعقیب می‌کند. از گل‌های هیه‌رو 21 تای آنها از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده در حالی که راموس فقط 4 پنالتی را گل کرده. بیشتر گل‌های کومان هم پنالتی بود؛ یعنی 46 پنالتی. 
شاید اگر همه پنالتی‌های کریستیانو به راموس می‌رسید الان رکورد در دست او بود. راموس گل‌زنی‌هایش را از سال 2005 شروع کرد. این بازیکن آندلسی سابق باشگاه سویا، در فصل 2003-2004، برای اولین بار به میدان رفت و در طی فصل تنها 7 بار در لالیگا بازی کرد. وی در آن فصل گلی به ثمر نرساند اما از فصل بعد از آن یعنی 2005-2004 تاکنون در تمامی فصول در لالیگا گل زده است. اولین گل راموس در آخرین فصل حضورش در سویا رقم خورد؛ در سپتامبر 2004، مقابل سوسیداد. در اولین فصل حضورش در رئال مادرید، 4 گل به ثمر رساند. بهترین آمار گلزنی راموس در لالیگا مربوط به فصل 2017-2016 است که موفق شد 7گل بزند. حالا راموس در 432 بازی، 56 گل به ثمر 
رسانده است. 
مدافع مادریدی‌ها با این 56 گل، سیزدهمین گلزن لالیگا است که در حال حاضر مشغول بازی هستند. آگوستین گاینزا، بازیکن سابق اتلتیک بیلبائو با گلزنی در 19 فصل متوالی از این نظر در تاریخ لالیگا رکورددار است و پس از او سانتیانا از رئال مادرید با گلزنی در 17 فصل متوالی دوم است. اگر راموس در فصل آینده هم پایش به گل باز شود، با آنسولا، آرزا، مارسیال، پیری، کینی، رائول و خنتو برابری خواهد کرد. البته او رکورددار کارت قرمز در تاریخ هم هست. او 24 بار اخراج شده که همه آنها در رئال اتفاق افتاده. تعداد کارت زردهای او هم به 
211 کارت می‌رسد.
    آیا بیل همان رونالدو است؟
باشگاه رئال مادرید خیلی برای گرت بیل تبلیغ می‌کند. با جدایی رونالدو که به‌طور متوسط سالی 50 گل می‌زد و خسیس‌بازی پرس برای خرید کهکشانی جدید، باشگاه برای رهایی از فشار هواداران روی بیل مانور می‌دهد. ستاره ولزی که در صورت ماندن زیدان و رونالدو به‌طور قطع رئال را ترک می‌کرد حالا حس خوبی دارد. او با گل و پاس گلش مقابل خیرونا حالا در سه بازی رسمی این فصل دو گل و دو پاس گل به نام خودش ثبت کرده. با این‌که فصل قبل هم غیر از اواخر فصل زیاد به او بازی نمی‌رسید، بیل موفق شده در 7 بازی آخر لالیگایی خود گل بزند یا پاس گل بدهد و دو بار به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شود. او به تیم‌های خیرونا، ختافه، ویارئال، سلتاویگو (دوگل)، بارسلونا و لگانس در این 7 بازی گل زده. حالا مجموع گل‌های او برای رئال به عدد 90 رسیده است و البته یکصدوپنجاهمین گلش در رده باشگاهی. بیل با پاس‌گلی که به بنزما در این بازی داد تعداد پاس‌گل‌هایش را در رئال به عدد۶۰ رساند، بهترین عملکرد او در این زمینه به دادن ۱۹ پاس گل در فصل 14- 2013 برمی‌گردد.
    کریم دم در باشگاه 200 تایی‌ها
بنزما هم بعد از مدت‌ها در لالیگا دو گل در یک بازی زد. البته او در بازی برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان در مادرید دو گل به بایرن زده بود. یکی از گل‌های کریم در بازی با خیرونا از روی نقطه پنالتی و با اجازه راموس به ثمر رسید. بنزما اکنون مقابل 32 تیم از 33 تیمی که در لالیگا با آنها روبه‌رو شده موفق به گلزنی شده است. در تاریخ باشگاه رئال مادرید تنها 6 بازیکن توانسته‌اند از مرز 200 گل زده عبور کنند و بنزما این فرصت را دارد که با زدن 5 گل دیگر وارد باشگاه 200 تایی‌ها شود. نزدیک‌ترین گلزنی که کریم می‌تواند او را بگیرد هوگو سانچس است که 206 گل در کارنامه دارد. کریستیانو همچنان با 450 گل و 122 گل بالاتر از رائول، بهترین گلزن تاریخ باشگاه است. دی‌استفانو، سانتیانا و پوشکاش در رده‌های بعدی جای دارند. کریم که دهمین فصل حضورش در رئال را سپری می‌کند آمار او در سه بازی رسمی این فصل سه گل و گرفتن یک پنالتی است. بنزما گفت: این‌جا همه یک هافبک دیگر، یک مدافع دیگر و یک مهاجم دیگر می‌خواهند اما من می‌خواهم در دهمین فصل حضورم بیشتر و بیشتر گل بزنم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید