• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 5 شهریور 1397
کد مطلب : 28267
+
-

ناجیان کمرنگ!

سومین تساوی پیاپی پرسپولیس در لیگ هجدهم باعث شد هواداران این تیم بیش از پیش نگران معادلات این فصل باشند. نکته کلیدی اینجاست که پرسپولیس هنوز با هیچ مدعی سرشناسی بازی نکرده و انتظار می‌رفت آنها با توجه به قرعه آسان‌شان از پنج بازی اول حداقل 12 امتیاز کسب کنند، اما شمار امتیازات سرخ‌ها هنوز دورقمی هم نشده است. در این میان بسیاری از تحلیل‌گران عقیده دارند بخشی از مشکلات پرسپولیس ناشی از کمبود بازیکن است و در نیم‌فصل دوم با افزوده شدن خریدهای جدید به ترکیب تیم، بازی شاگردان برانکو از یکنواختی خارج خواهد شد. نکته کلیدی اما این جاست که خریدهای سرشناس پرسپولیس هم لیگ هجدهم را چندان خوب شروع نکرده‌اند و خودشان به‌نوعی گرفتار هستند! مهدی ترابی، سروش رفیعی و مهدی شیری سه خرید مهم قرمزها، در نیم‌فصل اول به ترتیب برای سایپا، فولاد و پیکان توپ می‌زنند، اما الان که یک‌سوم از مسابقات دور رفت سپری شده، از هیچ‌کدام از این بازیکنان کار خاصی دیده نشده است؛ دریغ از آنکه جمعا یک پاس گل داده باشند!
ترابی که به‌نوعی مهم‌ترین خرید پرسپولیس به‌شمار می‌آید و جنگ و جدل عجیبی هم بر سر انتقال او به‌وجود آمده، فعلا اثر قابل انتظار را در مسابقات سایپا نگذاشته. او هنوز گلی نزده و پاس گل هم نداده است. این بازیکن تنها در مسابقه هفته اول با سپیدرود یک پنالتی از دست داد و رفته رفته کارش به جایی کشید که در بازی هفته گذشته برابر تراکتورسازی، نیمکت‌نشین شد. البته ترابی این هفته برابر پارس‌جنوبی کمی بهتر بود و خیلی‌ها می‌گویند افت او به‌خاطر فشار شایعات و حرف و حدیث‌های اخیر بوده است.  قصه سروش رفیعی اما نیاز چندانی به بازگویی ندارد و این بازیکن آشکارا آماده نیست. دو بازی او برابر سرخابی‌ها را همه دیدند و فهمیدند این سروش خیلی کار دارد. حکایت مهدی شیری هم همین‌طور است. در شرایطی که پرسپولیسی‌ها به‌شدت از سکون سمت راست خط دفاعی‌شان گله‌مند هستند و انتظار حضور شیری را می‌کشند، خود او در پیکان حال و روز چندان خوبی ندارد. شیری ابتدای فصل جاری یک خط جلوتر رفت و در چهار مسابقه به‌عنوان هافبک راست برای پیکان بازی کرد، اما اثر مثبت و ملموسی روی کارهای تهاجمی تیمش نداشت. شیری در بازی این هفته با پدیده به پست دفاع راست برگشت، اما این‌بار هم آبی از او گرم نشد. تازه اصلا معلوم نیست شیری بعد از حضور در پرسپولیس بتواند ماهینی را نیمکت‌نشین کند یا نه؟ ماهینی بازیکن مورد علاقه برانکو است و حتی رامین رضاییان و صادق محرمی هم کلی زجر کشیدند تا توانستند به‌جای او در سمت راست خط دفاعی به میدان بروند!
با این اوصاف بازیکنان مورد اشاره برای کمک به پرسپولیس راه درازی در پیش دارند و قرمزها نباید امتیازات نیم‌فصل اول را به امید جبران در دور برگشت، به‌راحتی از دست ‌دهند. تازه فراموش نکنید یکی مثل گادوین منشا که در پیکان ستاره بود، نتوانست آن‌قدرها به پرسپولیس کمک کند. این یعنی گاهی حتی درخشش در تیم قبلی هم تضمین حضور موفق در باشگاه جدید نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید