• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 30 مرداد 1397
کد مطلب : 27926
+
-

نشت نفت به چاه‌های آب کشاورزی در شهرری

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان ری با بیان اینکه پالایشگاه نفت شهیدتندگویان پیش از این نیز مشکلات زیست‌محیطی داشته و حتی چند سال پیش یکی از روستاها به‌دلیل نشت نفت به چاه‌های آب تخلیه شده بود، گفت: ما در حال نمونه‌برداری و تکمیل مستندات برای ارائه به دادگاه هستیم و اداره محیط‌زیست با همکاری دستگاه قضایی در حال پیگیری رفع مشکل این پالایشگاه و شرکت‌های نفتی اطراف آن است.

پیش از این، کیومرث کلانتری - مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران- در بازدید از اراضی اطراف پالایشگاه نفت شهید تندگویان تهران با انتقاد شدید از عملکرد این مجموعه در حوزه محیط‌زیست گفته بود که نفت به چاه‌های آب کشاورزی و زمین‌های اطراف نفوذ کرده و باعث آلودگی آنها شده است. زهره عبادتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه نشت نفت از ضلع غربی پالایشگاه به‌تازگی اتفاق افتاده و به ما گزارش شده است، افزود: پروژه‌هایی برای رفع آلودگی نفتی اجرا شده و تا حدودی تأثیرگذار بوده است. هم‌اکنون به‌دنبال این هستیم که چرا این آلودگی به ضلع غربی نیز نشت پیدا کرده است. نشت نفت به چاه‌های آب در درجه اول آلودگی آب‌های کشاورزی را به‌دنبال دارد؛ چراکه از این آب برای اراضی کشاورزی استفاده می‌شود. در درجه دوم نشت نفت سبب آلودگی خاک می‌شود و کشت محصولات کشاورزی را با مشکل مواجه می‌کند. 

او گفت: پرونده این پالایشگاه در مراجع قضایی در مرحله رسیدگی است. پالایشگاه نفت و شرکت‌های نفتی که در آلودگی آب‌های زیرزمینی دخیل هستند، باید طرح‌ها و برنامه‌های خود برای رفع آلایندگی را به محیط‌زیست ارائه دهند تا ما در جریان برنامه‌های این واحدها برای از بین بردن آلودگی باشیم. عبادتی با بیان اینکه کارشناسان اداره محیط‌زیست در حال نمونه‌برداری از چاه‌های آب اطراف پالایشگاه نفت شهید تندگویان هستند، تصریح کرد: ما در حال تکمیل مستندات خود و ارائه آن به دادگاه هستیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید