• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 30 مرداد 1397
کد مطلب : 27832
+
-

حمله برزیلی‌های خشمگین به مهاجران ونزوئلایی

جهان‌نما
حمله برزیلی‌های خشمگین به مهاجران ونزوئلایی


دولت برزیل برای مهار خشم عمومی ساکنان یک شهر مرزی علیه مهاجران ونزوئلایی، نیروهای نظامی به این شهر اعزام کرده است.

به گزارش الجزیره، اعلام اعزام این نیروها ساعاتی بعد از آن صورت گرفت که ده‌ها برزیلی در شهر پاکارایما به اردوگاه موقت مهاجران ونزوئلایی حمله کردند. ساکنان این شهر معتقدند که مهاجران ونزوئلایی با چاقو به یک تاجر محلی حمله کرده‌اند و بعد از مجروح‌کردن و کتک‌زدن او، اموالش را به سرقت برده‌اند.

واکنش اولیه ساکنان شهر، راهپیمایی صلح‌آمیز بود اما بعد از پرتاب سنگ به اردوگاه و آتش‌کشیدن بخش‌هایی از آن، این راهپیمایی به خشونت گرایید.

پلیس برزیل گفته است که صدها نفر از مهاجران ونزوئلایی برای فرار از این خشونت از مرز عبور کردند و دوباره به ونزوئلا بازگشتند. یک مهاجر درباره شرایط پیش آمده به فرانس‌پرس گفت: «واقعا وحشتناک بود، آنها چادرها و هر چیزی که درون آنها بود را می‌سوزاندند. حتی تیراندازی هم شد.» این مهاجر گفته است که مهاجران درون این کمپ، با حمله به یک ماشین و نابود‌کردن آن واکنش نشان داده‌اند.

سخنگوی پلیس برزیل گفته است که 3 برزیلی در این درگیری‌ها مصدوم شدند. آماری از مصدومان احتمالی مهاجران ونزوئلایی ارائه نشده است.

در 3 سال گذشته، ده‌ها هزار ونزوئلایی از شرایط ویران اقتصادی و بحران سیاسی در کشور خود فرار کرده و از مرز برزیل عبور کرده‌اند. تخمین زده می‌شود که نزدیک به هزار نفر از آنها در خیابان‌های پاکارایما زندگی می‌کنند.

براساس گزارش سازمان ملل، 2.3میلیون ونزوئلایی از کشور خود فرار کرده‌اند و بیشتر آنها به کلمبیا، اکوادور، ‌پرو و برزیل پناهنده شده‌اند. سازمان ملل گزارش داده است که 1.3میلیون نفر از پناهجویان به‌خاطر کمبود غذا دچار سوءتغذیه بوده‌اند.

سفر این تعداد پناهجو به کشورهای اطراف ونزوئلا، باعث بروز مشکلات زیادی در آمریکای لاتین شده است. روز شنبه، اکوادور قانون جدیدی را تصویب کرد که از ورود ونزوئلایی‌ها بدون پاسپورت معتبر جلوگیری می‌کند. پیش از این ونزوئلایی‌ها می‌توانستند با کارت‌های ملی معتبر وارد اکوادور شوند. پرو هم قانون مشابهی وضع کرده است که تا 4روز دیگر اجرایی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید