• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 29 مرداد 1397
کد مطلب : 27767
+
-

۳۰ درصد بیماران مبتلا به صرع مقاوم به درمان هستند

دبیر سمپوزیوم علمی صرع مقاوم به درمان و اتوایمون با اشاره به اینکه ۳۰ درصد بیماران مصروع مقاوم به درمان هستند، گفت: 5 درصد بیماران مصروع صعب‌العلاج را می‌توان با جراحی درمان کرد و در این سمپوزیوم جدیدترین و آخرین دستاوردهای پزشکی، رادیولوژی، تشخیصی و درمانی صرع ارائه می‌شود.

به گزارش همشهری، دکتر کورش قره‌گزلی افزود: صرع یک بیماری مغزی است که حدود نیم تا یک درصد جامعه مبتلا به آن هستند. به‌صورت ناگهانی بروز می‌کند و دارای حملات تکرار‌شونده غیرقابل پیش‌بینی است؛ لذا هر لحظه امکان این حملات وجود دارد؛ ازجمله هنگام رانندگی و می‌تواند سبب تصادف و خسارات جانی و مالی شود. وی در ادامه گفت: 70درصد مبتلایان به صرع با دارو بیماری‌شان کنترل می‌شود و می‌توانند زندگی عادی خود را ادامه دهند ولی حدود 30درصد بیماران مصروع صرع مقاوم به درمان داشته یعنی با مصرف 2تا 3مدل دارو حملات صرع آنها ادامه دارد.

این متخصص مغز و اعصاب با تأکید بر اینکه برای تشخیص بیماران صرع مقاوم به درمان باید بررسی دقیق صورت گیرد و مشخص شود که آیا دارو را به اندازه مصرف کرده‌اند یا خیر، گفت: در این افراد تشخیص و ارزیابی مجدد، بررسی داروها، انجام MRI و... ضرورت دارد و درصورتی که تأیید شود فرد مبتلا به صرع مقاوم به درمان است جراحی بسته به محل درگیری در مغز برای آن پیشنهاد می‌شود.

قره‌گزلی ادامه داد:5درصد بیماران مصروع صعب‌العلاج را می‌توان با جراحی درمان کرد.
وی با اشاره به اینکه در جامعه ایرانی پیش‌بینی می‌شود حدود 800تا 900هزار نفر مبتلا به صرع باشند، گفت: تصادفات، معلولیت‌ها و وضعیت‌های سوق‌الجیشی در این زمینه تأثیرگذار است؛ همچنین امروزه مشخص شده برخی از بیماران مصروع علت صرع‌شان مشکل خودایمنی همچون بیماری‌های MS و روماتولوژی است؛ بنابراین برای این افراد داروی درمان سیستم ایمنی نیز تجویز می‌شود که همه این مباحث در سمپوزیوم علمی صرع مقاوم به درمان و اتوایمون مطرح می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید