• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 29 مرداد 1397
کد مطلب : 27723
+
-

واکنش به انتقادات اخیر از وضعیت گردشگری

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: بنا به اعلام سازمان امور استخدامی کشور مبنی بر کاهش یکی از معاونت‌ها، موقتا سرپرستی معاونت سرمایه‌گذاری به معاون گردشگری واگذار شده است و به‌زودی تصمیمات لازم برای این معاونت گرفته خواهد شد.

به‌گزارش سازمان میراث فرهنگی، علی‌اصغر مونسان، در جمع خبرنگارانی که در نشست او با اعضای هیأت‌مدیره جامعه هتلداران ایران حضور یافتند، گفت: جلسه خوبی با جامعه هتلداران کشور برگزار شد و مشکلات جامعه هتلداران مورد بررسی قرار گرفت که برخی مشکلات مطرح شده از سوی سازمان میراث‌فرهنگی پیگیری شده و بخش دیگر نیز در دست بررسی و پیگیری است و به‌زودی به نتیجه می‌رسد.

مونسان افزود: در شرایط حاضر که هزینه‌های تمام‌شده برای بخش هتلداری کشور افزایش یافته است جامعه هتلداران از دولت تقاضای حمایت دارند و دولت هم آمادگی دارد که کمک‌های لازم را برای توسعه و رونق صنعت گردشگری کشور انجام دهد. معاون رئیس‌جمهوری گفت: افزایش ناگهانی قیمت بلیت هواپیما مشکلات جدی برای گردشگری داخلی و خارجی ایجاد می‌کند و به کاهش ضریب اشغال هتل‌ها منجر می‌شود. این موضوع نیز به درخواست بخش خصوصی گردشگری با جدیت پیگیری و بررسی خواهد شد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: بسته حمایتی از بخش خصوصی گردشگری به دولت تقدیم می‌شود و امیدواریم بتوانیم مصوبات لازم را بگیریم. مونسان درخصوص آمار گردشگران ورودی نیز اعلام کرد: بنا بر آمار پلیس مهاجرت و گذرنامه 38درصد رشد گردشگری ورودی را در 4‌ماه اول امسال داشته‌ایم، اما ترکیب گردشگران عوض شده، ورود گردشگران از کشورهای اروپایی نیز کاهش داشته که این موضوع در اشغال هتل‌های 4و 5 ستاره تأثیر گذاشته است. اما تجربه گذشته نشان می‌دهد با آرام‌سازی بازار این وضعیت به یک وضعیت نرمال می‌رسد. معاون رئیس‌جمهوری درخصوص کنسل شدن تورهای سفر به ایران نیز اعلام کرد: براساس گزارشی که از دفاتر خدمات گردشگری داشتیم، اجرای تورها به تعویق افتاده اما کنسل نشده است و بیشتر گردشگران منتظر هستند ببینند چه اتفاقی می‌افتد. به گفته رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور، با اجرایی شدن بسته ارزی جدید، گردشگران ورودی می‌توانند بدون دغدغه در مورد ارز وارد کشور شوند. او گفت: در بسته قبلی نرخ ارز 4200تومانی قابل‌قبول نبود و مراکز مشخصی نیز برای تبدیل ارز وجود نداشت که این موضوع مشکلات بسیاری برای گردشگران ورودی ایجاد کرده بود.

علی‌اصغر مونسان افزود: در روزهای آتی با اقداماتی که انجام شده و تصمیماتی که در جلسه با هتلداران گرفته شده، بخش عمده‌ای از مشکلات صنعت گردشگری و هتلداری کشور حل می‌شود. مونسان در مورد بحث دو نرخی شدن نرخ هتل‌ها نیز گفت: هتلداران درخواست دارند هم به‌صورت ریالی و هم به‌صورت ارزی بتوانند هزینه ارائه خدمات را دریافت کنند. ما با این تصمیم موافق هستیم، چراکه باید از هتلداران حمایت کنیم تا سطح ارائه خدمات را گسترش دهند اما ممکن است این موضوع عوارضی برای سایر بخش‌ها داشته باشد؛ به همین دلیل تشکیل یک کمیته برای بررسی این مورد با حضور جامعه هتلداران و دفاتر خدمات گردشگری با معاون گردشگری می‌تواند اثرگذار باشد تا همه عوارض، مزایا و معایب طرح دیده شده و تصمیم خوب و اثرگذاری، بدون هرگونه حاشیه اتخاذ شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید