• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 29 مرداد 1397
کد مطلب : 27720
+
-

گزارش خبری

چاره اندیشی برای 8 بوستان‌ بدون آب

منطقه 2

مریم باقرپور| خبرنگار:

«چاه آب پارک خوارزم خیابان فلامک شمالی پر شد و حالا آبی برای آبیاری درختان و چمن‌ها وجود ندارد.» این خبر را تعدادی از ساکنان محله ایوانک در تماس با همشهری محله مطرح کردند و «علی باریکانی» شورایار محله در تأیید این موضوع گفت: «چاه آب پارک خوارزم یکی از چاه‌های غیر‌مجاز بود که از سال 1388 ابلاغیه دادگاه داشت. اما مدیران وقت به این ابلاغیه توجه نکردند و در نهایت با شکایت سازمان آب از شهرداری منطقه و دستور مقام قضایی چاه آب پر شد. در حالی‌که پارک خوارزم یکی از بوستان‌های قدیمی محله به وسعت 2 هزار‌مترمربع است که علاوه بر درختچه و چمن، درختانی به قدمت 50 سال دارد و حالا این درختان با کمبود آب مواجه شده‌اند.»

به گفته باریکانی به دلیل شیب تند محله ایوانک و در نتیجه بوستان خوارزم و قرار داشتن بین املاک مسکونی امکان آبیاری مداوم با تانکر هم برای شهرداری فراهم نیست و شهروندان نگران هستند که در آینده چمن‌ها زرد شده و درختان خشک شوند.

اما بوستان خوارزم تنها بوستان منطقه نیست که چاه غیر‌مجاز داشته و در هفته‌های اخیر با دستور مقام قضایی چاه‌های آب آن پر شده است. نمونه‌اش را می‌توان بوستان‌های درخشان و حق‌طلب دانست و علاوه بر این هم شنیده شده که 4 بوستان سلامت، علامه و ... حکم قضایی دارند. در این‌باره «محمدرضا غلامیان» رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه گفت: «موضوع وجود چاه‌های غیر‌مجاز در بوستان‌ها تنها شامل منطقه 2 نمی‌شود و بسیاری از مناطق با آن درگیر هستند. حتی با مسئولان شورای‌شهر هم موضوع در میان گذاشته شده است. چون در سال‌های اخیر سازمان آب به داشتن انشعاب آب تأکید می‌کرد و در برخی موارد کوتاهی یا حجم زیاد کار باعث شده تا مدیران پیگیر خرید یا گرفتن مجوز چاه آب نباشند. به همین دلیل سازمان آب شکایتی را تنظیم و قاضی هم دستور پر کردن چاه‌های غیر‌مجاز را صادر کرد که 8 بوستان در محله های شهرک غرب و سعادت آباد منطقه شامل این دستور می‌شدند.»
غلامیان با اشاره به اینکه پس از ابلاغ مقام قضایی، آب تمامی این بوستان‌ها قطع شد گفت: «با توجه به آمادگی نسبت به پر کردن چاه‌ها، پیش‌بینی شد تا برخی از بوستان‌ها با تانکر آبیاری شوند و برای برخی هم از انشعاب‌های مجاز آب تهیه شد بنابراین در شرایط فعلی با مشکل حاد مواجه نیستیم.»

او درباره چگونگی آبیاری بوستان خوارزم هم گفت: «در روزهای نخست این بوستان با تانکر آبیاری می‌شد اما به تازگی از انشعاب دیگری آب تأمین شده است. البته امکان آبیاری مداوم بوستان مانند گذشته وجود ندارد.»

رئیس اداره فضای سبز شهردار منطقه 2 با اشاره به اینکه رایزنی‌ها با سازمان آب برای رفع مشکل شروع شده است گفت: «برای ایجاد چاه جدید باید انشعاب‌ها خریداری شود و اکنون در حال پیگیری هستیم تا در آینده در سایر بوستان‌ها هم مشکلی ایجاد نشود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید