• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
دو شنبه 29 مرداد 1397
کد مطلب : 27718
+
-

اخبار محلی

مشارکت برای راه‌اندازی پایگاه اورژانس
منطقه 4
راه‌اندازی پایگاه اورژانس در شلوغ‌ترین محله‌های منطقه با مشارکت عمومی میسر می‌شود. 

معاون اورژانس شرق تهران با اعلام این خبر گفت: «بین فلکه اول تا چهارم تهرانپارس که جزو پرتراکم‌ترین معابر منطقه محسوب می‌شوند، پایگاه اورژانس نداریم و این موضوع در مواردی موجب از دست رفتن زمان طلایی در نجات جان مصدومان شده است.» «حجت مجیدی» درباره اینکه اورژانس توانایی تأمین ساختمان برای پایگاه امدادی را ندارد، افزود: «شهروندان نیکوکار می‌توانند با در اختیار گذاشتن ساختمان، ما را در امدادرسانی به شهروندان یاری کنند و بدیهی است دعای خیر نجات‌یافتگان و خانواده‌هایشان پاداش این کار خیر خواهد بود.»



انجمن «مدد» به غرب تهران می‌آید
منطقه 5
 سازمان داوطلبان انجمن آلزایمر ایران با عنوان، مددیاران داوطلب دمانس «مدد» تشکیل می‌شود. 

رئیس انجمن آلزایمر ایران با بیان این مطلب گفت: «انجمن آلزایمر ایران در زمینه بهره‌مندی از سرمایه‌های مردمی و برای ارتقای سطح کیفیت زندگی افراد مبتلا به بیماری دمانس و آلزایمر و افزایش آگاهی و دانش مردم نسبت به این بیماری‌ها اقدام به راه‌اندازی سازمان داوطلبان انجمن آلزایمر می‌کند.» 

«معصومه صالحی» با اشاره به اهمیت این تشکل گفت: «این سازمان با 6 کارگروه در کمیته‌های تخصصی آموزش و پژوهش، درمان و مشاوره، توانبخشی جسمی و ذهنی، روابط‌عمومی و تبلیغات، مشارکت‌های مردمی(جذب منابع مالی و پروژه) و اداری آغاز به کار می‌کند.» 

علاقه‌مندان به عضویت در این سازمان به نشانی www.iranalz.ir مراجعه کنند. 



پایان مرمت مسجدالنبی(ص) تا ماه محرم
منطقه 8
 طرح مرمت و بازسازی مسجدالنبی(ص) قبل از ماه محرم به پایان می‌رسد. رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شمال شرق در این باره گفت: ‌«این طرح از 2 ماه پیش با حمایت خیّران آغاز شده و علاوه بر بازسازی، ایمنی مسجد در برابر زمین‌لرزه هم مورد توجه قرار گرفته است.» حجت‌الاسلام «محسن کرمانی» افزود: «طرح بازسازی مسجد در مراحل نهایی است و درهای این مسجد تا قبل از شروع ماه محرم به روی شهروندان باز می‌شود.» مسجدالنبی(ص) یکی از بزرگ‌ترین مراکز فرهنگی و مذهبی شرق تهران است که در ضلع شمال غربی میدان هفت‌حوض قرار دارد. 



تخفیف 50درصدی در کتابفروشی «مهربانی»
منطقه 10
 کتاب‌های پر فروش سال با 50‌درصد تخفیف در کتابفروشی «مهربانی» سرای محله جی عرضه می‌شود. مدیر محله جی در این‌باره گفت: «با توجه به پایین بودن سرانه مطالعه، این کتابفروشی سعی دارد کتاب‌های پرفروش سال را در زمینه‌های مختلف ادبی با 50‌ درصد تخفیف عرضه کند.» «علی عبدی‌پور» ادامه داد: «20‌درصد از عواید فروش ماهانه این کتابفروشی به بانوان سرپرست خانوار با هدف فراهم کردن زمینه‌های اشتغال خانگی اختصاص می‌یابد.» کتابفروشی مهربانی در خیابان شهید سبحانی، نبش کوچه آق قولی‌خانی، جنب سرای محله قرار دارد. 



عرضه دام زنده در خیابان دماوند
منطقه 13
 به مناسبت عید سعیدقربان، جایگاه عرضه بهداشتی دام زنده در منطقه راه‌اندازی می‌شود. رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه دراین‌باره گفت: «با هدف ارائه خدمت‌رسانی مطلوب و بهینه به شهروندان و افزایش رضایتمندی آنها روزهای عرفه و عید قربان، جایگاهی به مساحت 2 هزار‌مترمربع با عرضه بیش از هزار دام زنده در خیابان دماوند، میدان آشتیانی، خیابان باباطاهر، انتهای خیابان هاشمی برپا می‌شود.» «محسن پارسا» افزود: «همچنین در این جایگاه افرادی برای انجام قربانی نذورات شهروندان در محل حاضر می‌شوند. علاوه بر اینها غرفه‌های مختلف فرهنگی با عنوان پاسخ به مسائل شرعی با حضور روحانیان، گریم کودکان، دریافت نذورات، اجرای جشن و مولودی‌خوانی نیز در این جایگاه برگزار خواهدشد.»



ارائه خدمات فوق‌تخصصی در بیمارستان شهدای گمنام 
منطقه 15
 شهروندان می‌توانند از خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی بیمارستان دولتی شهدای گمنام استفاده کنند. رئیس بیمارستان شهدای گمنام با بیان این مطلب گفت: «این بیمارستان سال گذشته افتتاح شد، ولی در برخی بخش‌ها خدمات ارائه نمی‌شد. اکنون تمام بخش‌های این بیمارستان تکمیل شده و شهروندان می‌توانند از خدمات بخش‌های تخصصی و فوق‌تخصصی از جمله جراحی مغز و اعصاب، قلب و عروق، دیالیز، نفرولوژی، ارتوپدی و... بهره‌مند شوند.» «سید مجتبی میرهاشمی» افزود: «این بیمارستان با بیمه‌های تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و سلامت، طرف قرارداد است. اهالی منطقه می‌توانند برای بهره‌مندی از خدمات این بیمارستان به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، خیابان شهید محمدرضا اعظم نظامی مراجعه کنند.»



ساخت نخستین بوستان ویژه بانوان
منطقه 20
 نخستین بوستان ویژه بانوان، در محله بهشتی در شهرستان ری در حال ساخت است.  دبیرشورایاری محله بهشتی در این‌باره گفت: «این بوستان در3 فاز با تمامی امکانات و تجهیزات از جمله فروشگاه، سالن ورزشی، استخر، پیست دوچرخه‌سواری و... راه‌اندازی می‌شود.»

«رضا رضایی‌منش» افزود: «بوستان جنگلی معلم حدود10 هکتار مساحت دارد که 4 هکتار آن برای ساخت بوستان بانوان در نظر گرفته شده است. فاز اول بوستان شامل ساخت دیوار پیرامونی و سرویس بهداشتی درحال تکمیل است.» او با بیان اینکه کارهای اجرایی فاز2 بوستان بانوان نیز به‌زودی آغاز می‌شود گفت: «ساخت فضای سبز و تأمین روشنایی در فاز2 بوستان بانوان پیش‌بینی شده که برای این مرحله 3میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.»



کاشت 20هزار درخت مقاوم در بوستان‌های منطقه
منطقه 21
 با کاشت 20 هزار درخت مقاوم در گرما، سرانه فضای سبز منطقه 21 افزایش یافت.  شهردار منطقه 21 با اعلام این خبر گفت: «باتوجه به شرایط بحرانی آب در کشور و لزوم همراهی مدیریت شهری در مدیریت مصرف آب، مقرر شد تا بیش از 20 هزار اصله نهال مقاوم در بوستان‌های مختلف منطقه کاشته شود.»

«حسن رحمانی» در ادامه به نحوه نادرست انتخاب درختان برخی از بوستان‌ها اشاره کرد و افزود: «متأسفانه برخی از درختان بوستان‌ها و فضای سبز منطقه بدون مطالعه و بدون در نظر گرفتن شرایط اقلیمی این اماکن، کاشته شده‌اند که هم نیاز به آب‌رسانی زیاد داشته و هم به‌دلیل رشد کم، تأثیری در کاهش آلودگی هوا ندارند؛ به همین دلیل به‌دنبال اصلاح این مشکل هستیم.»



افزایش طرح‌های تشویقی تفکیک زباله
منطقه 22
 طرح‌های تشویقی برای جلب مشارکت مردم در تفکیک زباله از مبدأ افزایش می‌یابد. شهردار منطقه 22 دراین‌باره گفت: «تا زمانی‌که شهروندان همکاری نکنند، نمی‌توان به موفقیت فرهنگسازی طرح تفکیک زباله‌ها از مبدأ امیدوار بود.» «علی نوذرپور» با اشاره به طرح «بیمه در مقابل تحویل زباله» که در منطقه 22 در حال اجراست، گفت: «استقبال ساکنان و مدیران مجتمع‌ها از این طرح باعث شده که به‌دنبال افزودن طرح‌های جدید تشویقی برای شهروندان باشیم تا بتوانیم با مشارکت آنها به بهبود شرایط زیست‌محیطی منطقه کمک کنیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید