• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 29 مرداد 1397
کد مطلب : 27687
+
-

تثبیت مدیریت در ایران خودرو

تثبیت مدیریت در ایران خودرو

مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت ایران خودرو صبح دیروز برگزارشد و نمایندگان نزدیک به مدیریت فعلی این شرکت بار دیگر با اکثریت آرا 4کرسی از 5صندلی هیأت مدیره را به‌دست آوردند و تلاش شرکت قطعه‌سازی‌ کروز برای کسب کرسی‌های بیشتر در هیأت‌مدیره به در بسته خورد.

 به گزارش همشهری، در مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت ایران خودرو که برای تعیین اعضای جدید هیأت مدیره برگزار شده بود، به شکلی بی‌سابقه 86درصد از سهامداران حضور داشتند که در پایان این مجمع 72درصد حاضران به ترکیبی از سهامداران رأی دادند که به سازمان گسترش و نوسازی صنایع نزدیک هستند تا در نهایت بار دیگر این مجموعه دولتی با در اختیار گرفتن 4صندلی از 5صندلی هیأت مدیره ایران خودرو حاکمیت خود را در بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی ایران تثبیت کند.
در ماه‌های اخیر شرکت قطعه‌سازی‌ کروز که درحال حاضر 18درصد از سهام ایران خودرو را در اختیار دارد و 30درصد قطعات این شرکت را تأمین می‌کند در تلاش بود 3صندلی از 5صندلی هیأت مدیره ایران خودرو را در اختیار بگیرد اما روز گذشته با ائتلافی که با محوریت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در برابر کروز تشکیل شد این شرکت نتوانست به کرسی جدیدی دست پیدا کند و فقط 28درصد از حاضران مجمع به نفع این شرکت رأی دادند.

در نتیجه در پایان مجمع روز گذشته ایران خودرو و بنابر نتایج شمارش آرا، شرکت تعاونی کارکنان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان مدیریت صنعتی ایران، شرکت سرمایه‌گذاری سلیم، شرکت حامی تجارت الکترونیک ایرانیان و شرکت پویا نمایان رستا به‌عنوان اعضای حقوقی هیأت مدیره ایران خودرو برگزیده شدند. طبق قانون، اشخاص حقوقی انتخاب شده برای عضویت در هیأت مدیره ایران خودرو در روزهای آینده باید نمایندگان حقیقی خود را معرفی کنند تا هیأت مدیره جدید بزرگ‌ترین خودروسازان ایران مستقر شود. نخستین مأموریت هیأت مدیره جدید انتخاب مدیرعامل است که با توجه به ترکیب انتخاب شده، انتصاب دوباره هاشم یکه زارع به‌عنوان مدیرعامل ایران خودرو چندان دور از ذهن نیست. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید