• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 29 مرداد 1397
کد مطلب : 27685
+
-

تجمیع پلاک علاج مشکلات سرآسیاب دولاب

پیشنهاد به مسئول

منطقه 14 

محله سرآسیاب دولاب از محله‌های قدیمی شهر تهران است که هنوز در کوچه‌پسکوچه‌های آن بافت قدیمی و فرسوده زیادی وجود دارد. این محله با داشتن جمعیتی بیش از 10هزار نفر از داشتن اماکن فرهنگی، آموزشی، تفریحی و ورزشی بی‌بهره ‌است. در حالی‌که این امکانات رفاهی از نیازهای اساسی هر محله و مطالبات به حق شهروندان است. 
با توجه به اینکه در این محله زمین خالی و بدون استفاده وجود ندارد و همچنین به دلیل گرانی زمین و امکان‌پذیر نبودن تملک املاک، می‌توان با تجمیع پلاک‌های ریزدانه در بافت فرسوده این محله، ضمن کمک به نوسازی بافت فرسوده به افزایش امکانات و سرانه‌های فرهنگی، تفریحی، ورزشی و رفاهی این محدوده کمک کرد. بارها شورایاران نیز در جلسات مختلف با مدیریت شهری منطقه اجرای طرح تجمیع در بافت فرسوده و ارائه بسته‌های تشویقی به مالکان خانه‌های فرسوده را پیشنهاد داده‌اند، ولی تاکنون اقدامی توسط شهرداری در این محله صورت نگرفته است. 

تردیدی نیست اجرای این طرح مستلزم همکاری و مشارکت همه نهادهای مسئول و اهالی است تا بافتی مبتنی بر استانداردهای شهری در محله ایجاد شود. حالا شهروندان چشم‌انتظار اقدام جمعی و عملی مسئولان هستند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید