• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 29 مرداد 1397
کد مطلب : 27666
+
-

رئیس دانشگاه آزاد برکنار شد

خبر
رئیس دانشگاه آزاد برکنار شد


فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی برکنار و محمد طهرانچی بعنوان سرپرست انتخاب شد. این تصمیم صبح دیروز در جلسه فوری هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اتخاذ شد و فرهاد رهبر با تمام حواشی که در دوران ریاست خود داشت دانشگاه آزاد را ترک کرد و جای خود را به کسی داد که سرپرستی معاونت علمی آستان قدس رضوی را برعهده دارد. فرهاد رهبر، اول مرداد 1396در جلسه کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها با تأیید شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، به‌عنوان رئیس قطعی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد. این دوره ریاست یکساله رهبر با اقدامات جنجال برانگیزی همراه بود؛ ایجاد گیت‌های امنیتی و مطرح کردن احتمال تعیین یونیفرم برای دانشجویان را می‌توان بعنوان اقدامات جنجالی فرهاد رهبر نام برد.

به گزارش همشهری، اما پرحاشیه‌ترین و بحث‌برانگیزترین اقدام این رئیس دانشگاه آزاد، مربوط می‌شود به اتفاق ناگهانی که در بهمن‌ماه سال گذشته رخ داد. او تعدادی از استادان برجسته و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم تحقیقات مانند صادق زیبا کلام را یکباره لغو قرارداد کرد؛ اتفاقی که مخالفان از آن به‌عنوان پاکسازی در دانشگاه آزاد یاد کردند. فارغ از این اعتراضات، بسیاری از استادانی که قرارداد همکاری آنان با دانشگاه لغو شده بود، از شفاف نبودن این اقدام و دلایل آن انتقاد بسیار کردند تا جایی که نمایندگان مجلس نیز به این مسئله واکنش نشان دادند و اعلام کردند که موضوع را بررسی خواهند کرد.

حالا پس از ماه‌ها کشمکش و جنجال بر سر تصمیمات فرهاد رهبر، درحالی‌که احساس می‌شد علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد با او و اقداماتش همراه و هم‌عقیده است اما صبح دیروز طی جلسه هیأت امنا فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاد برکنار و محمد مهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه شد. طهرانچی که در پرونده کاری خود ریاست دانشگاه شهید بهشتی، معاونت علمی آستان قدس رضوی، معاونت پژوهش‌های علم و فناوری مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست مرکز نشر دانشگاهی و... را دارد در اوایل تابستان سال گذشته علاوه بر عضویت در هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، ریاست دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران و واحد مرکزی را برعهده‌ داشت. او از متخصصان برجسته فیزیک و استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی است که از سال 1385تاکنون به‌عنوان استاد فیزیک در این دانشگاه مشغول به تدریس و تحقیق است. او استاد نمونه کشوری در سال ۱۳۹۱ و دارای ۸۷ مقاله با نمایه بین‌المللی و ۱۳۵ ارائه در کنفرانس‌های معتبر علمی بین‌المللی و ملی و دارای ۱۷ طرح پژوهشی ملی است. او در بین سال‌های 1391تا 1395به‌مدت 4سال رئیس دانشگاه شهید بهشتی بود و از سال 1395به‌عنوان سرپرست معاونت علمی آستان قدس رضوی انتخاب شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید