• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 29 مرداد 1397
کد مطلب : 27654
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


@  کسی پاسخگو نیست
سلام. در سال‌های اخیر تصاحب حریم‌های عمومی در خیابان‌ها و پیاده‌روها در سطح شهر تهران به موضوعی عادی تبدیل شده است. مغازه‌داران با گذاشتن کالا و اجناس در مقابل مغازه و اشغال پیاده‌روی معابر عمومی موجب اخلال در رفت‌وآمد عابران پیاده می‌شوند. همچنین از فضای عبور و مرور نیز تصویری نازیبا و آشفته می‌سازند و ضمن ایجاد مزاحمت، مشکلات زیادی را برای شهروندان به‌وجود می‌آورند. علاوه بر این حضور دستفروشان هم نه‌تنها تجاوز به حریم شهروندان محسوب می‌شود بلکه جامعه را نیز از لحاظ بهداشتی و اقتصادی با مشکل مواجه می‌کند. این افراد که با جنس ارزان اقدام به فروش کالای خود می‌کنند، با عرضه مواد غذایی غیربهداشتی و آلوده سلامت و بهداشت شهروندان را به خطر انداخته و باعث شیوع بسیاری از بیماری‌ها می‌شوند و حقوق سایر کسبه را نیز تضییع می‌کنند. متأسفانه دستگاه‌های متولی با بی‌تفاوتی باعث شده‌اند حقی برای مغازه‌دار‌ها و دستفروش‌ها ایجاد و از طرفی حق شهروندان پایمال شود. از همه بدتر اینکه در برابر اینگونه بی‌قانونی‌ها کسی هم پاسخگو نیست.
 

چگینی از تهران


  درخواست از وزیر راه
سلام. با گذشت بیش از 7سال از واگذاری مسکن مهر پردیس متأسفانه مشکلات متقاضیان در فاز11 هنوز حل نشده و همچنان بلاتکلیف مانده‌اند. این در حالی است که مبالغ درخواستی را سال‌هاست واریز کرده‌ایم و حتی اقساط وام‌ها را نیز می‌پردازیم. از وزیر راه به‌عنوان مسئول مستقیم مسکن مهر درخواست می‌کنیم سری هم به مسکن مهر پردیس بزنند و مشکلات مردم اجاره‌نشین را حل کنند.
 
گلایه تعدادی از متقاضیان مسکن مهر


  تأثیر معدل در کنکور سراسری
نمایندگان مجلس گویا با هدف کاهش استرس داوطلبان با اعمال تأثیر قطعی معدل در کنکور سراسری98 موافقت کرده‌اند. اما همه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد داوطلبان و خانواده‌ها مخالف اعمال تأثیر قطعی معدل در کنکور هستند. به‌نظرم اعمال تأثیر قطعی معدل در کنکور سراسری سال98 قطعا نگرانی و استرس داوطلبان برای کنکور را کم نخواهد کرد، ضمن اینکه اکثر دانش‌آموزان فرصت قبولی در رشته‌ها و دانشگاه‌های تاپ را از دست خواهند داد و علاوه بر استرس، دچار ناامیدی هم می‌شوند.
انتظار از مجلس شورای اسلامی وضع قوانین امیدبخش و عادلانه است.
 
3865...0902


@  دور باطل آسیب‌های اجتماعی
با سلام. بررسی آماری اخبار اقدامات پلیس پایتخت در دستگیری اراذل و اوباش، معتادان و بزهکاران نشان می‌دهد که پلیس و قوه‌قضاییه دور باطلی را در پیگیری آسیب‌های اجتماعی دنبال می‌کنند. به‌گفته پلیس، آنها وقتی بزهکاران را دستگیر می‌کنند با تحویل به دادسراها، آنها به فاصله کوتاهی با توجیه زندان‌ زدایی، ارازل رها می‌شوند! از طرفی پلیس عنوان می‌کند که بزهکاران باید پس از دستگیری بجای زندان به مراکز بازپروری تحویل شده و حداقل به‌مدت 3‌ماه در آنجا نگهداری و در نهایت وارد بازار کار شوند. این درحالی است که یکی از عمده مشکلات همین آسیب‌ها، معضل بیکاری است که باید برای حل آن چاره‌جویی شود. امیدواریم مسئولان قبل از اینکه به دنبال راه‌حل آسیب‌های اجتماعی باشند، به فکر ایجاد شغل در کشور باشند.
 
کارشناس اجتماعی از تهران


  درخواست از وزارت راه
با اینکه مسئولان بارها قول افتتاح فاز یک آزادراه تهران- چالوس را داده‌اند، اما متاسفانه این پروژه همچنان بلاتکلیف مانده است. این درحالی است که گشایش این فاز بیشترین تاثیر را در کاهش مصرف بنزین و همچنین کاهش بار ترافیکی داشته و از حوادث جاده‌ای ناشی از ایمن نبودن مسیر فعلی جلوگیری خواهد کرد. از مسئولان ذیربط در وزارت راه و شهرسازی درخواست رسیدگی داریم.
 
یک شهروند از تهران

ستون با مردم پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا نظرات خود را که بیشتر جنبه عمومی داشته باشد با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید