• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 29 مرداد 1397
کد مطلب : 27632
+
-

روز اول طلایی شدیم

با 3مدال کشتی آزاد مجموع مدال‌های کاروان ایران به عدد 5 رسید

روز اول طلایی شدیم

نخستین روز بازی‌های آسیایی برای ایران در کشتی خوب شروع شد‌، با 3مدال. دیروز در مسابقات کشتی آزاد، از 5کشتی‌گیری که روی تشک رفتند، 3نفر به مدال رسیدند. حسن یزدانی و علیرضا کریمی  طلا گرفتند  و رضا اطری صاحب مدال برنز شد.

 فقط یک دقیقه و 29ثانیه زمان کافی بود تا حسن یزدانی به قهرمانی برسد. او دیروز در وزن 86کیلوگرم بازی‌های آسیایی 4کشتی گرفت و در هر چهار کشتی، قبل از اینکه وقت قانونی مبارزه به پایان برسد، به پیروزی رسید. یزدانی در دور اول استراحت کرده بود، در کشتی دوم و در 44ثانیه 10 بر صفر کشتی‌گیر اندونزی را برد، در کشتی سوم نماینده هند را هم 11بر صفر و در کمتر از 3دقیقه شکست داد، در کشتی با آیتومن اردوگل مغول شروع خوبی نداشت و 2 امتیاز از دست داد اما قبل از اینکه زمان کشتی به پایان برسد، 12 بر 2 به پیروزی رسید و راهی فینال شد. حریف او در فینال دومنیک میشل ابونادر از لبنان بود. امتیازگیری یزدانی از همان ثانیه‌های اول شروع شد و قبل از اینکه زمان اول به نیمه برسد، او به قهرمانی رسید.

کشتی ایران دیروز یک فینالیست دیگر داشت. علیرضا کریمی هم که برای نخستین‌بار در یک مسابقه رسمی، در وزن 97 کیلوگرم کشتی می‌گرفت، مدعی این وزن شد. او که در دور اول استراحت داشت، در دور دوم تاکشی، حریف ژاپنی را 11 بر صفر برد. حریف بعدی او ماگومد ابراگیموف بود، کشتی‌گیر ازبکستان که مدال برنز المپیک2016 را دارد. درحالی‌که انتظار می‌رفت کریمی کار سختی در این مبارزه داشته باشد و 2 امتیاز هم در دقیقه اول از دست داده بود، ولی هنوز زمان اول به نیمه نرسیده بود که ماگومد را ضربه کرد. کریمی در فینال موسی‌اف از قرقیزستان را 6‌‌‌‌‌  بر صفر برد و دومین مدال طلا را برای کشتی و کاروان ایران گرفت.

رضا اطری یک مدال برنز برای کشتی گرفت. او که در وزن 57کیلوگرم مسابقه می‌داد، در دور اول استراحت کرد، در دور دوم هم کار سختی نداشت، نماینده نپال را در 2دقیقه 10 بر صفر برد و به مرحله‌ یک‌چهارم نهایی صعود کرد. اطری در شروع کشتی‌گیر هند، ساندیپ تومار را غافلگیر کرد و با 6 امتیاز جلو افتاد، درحالی‌که تصور می‌شد او دوباره بتواند قبل از پایان زمان، کشتی را به پایان ببرد ولی 6امتیاز از دست داد و ایرانی‌ها را نگران کرد، با این حال 15 بر 9 به پیروزی رسید. حریف بعدی اطری، بخبایار اردنبات از مغولستان بود، قوی‌ترین حریف او. اطری این کشتی را 8 بر 2 شکست خورد. اطری در دیدار رده‌بندی هم شروع خوبی نداشت ولی با این حال 9 بر 4 سونگ‌وون از کره‌جنوبی را برد و به مدال برنز رسید. اردنبات هم در فینال و در مبارزه دیدنی کوم سونگ‌کانگ از کره‌شمالی را 8 بر 2 برد و طلا گرفت. تاکاهاشی از ژاپن هم دیگر مدال برنز این وزن را گرفت. مصطفی حسین‌خانی، کشتی‌گیر 74کیلوگرم ایران هم بعد از استراحت در دور اول کشتی‌گیری از بنگلادش را در 2دقیقه برد، در دور بعد کشتی‌گیر ترکمنستان را 12 بر 2 برد ولی در مقابل بکزاد عبدالرحمان‌اف ازبکی و درحالی‌که در 25ثانیه پایانی 2-2 جلو بود، 4 بر 2 باخت تا فینال را از دست بدهد. حسین‌خانی در دیدار رده‌بندی هم کشتی ضعیفی گرفت و 10 بر 8 به یوهی‌فوجینامی از ژاپن باخت و مدال برنز هم نگرفت.

مهران نصیری هم که در وزن 65 کشتی می‌گرفت، در همان دور اول به کشتی‌گیری از چین باخت و از دور مسابقات حذف شد. پرویز هادی در سنگین‌ وزن آخرین کشتی‌گیر آزادکار ایران است که امروز روی تشک می‌رود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید