• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 29 مرداد 1397
کد مطلب : 27610
+
-

اضافه‌کاری

اضافه‌کاری

لیگ هجدهم برای خسرو حیدری، به‌عنوان یک مهره فیکس آغاز شد اما در سه مسابقه بعدی، وینفرد شفر دیگر حساب چندانی روی این بازیکن باز نکرد. شاید قرارداد طولانی‌مدت با خسرو و شاید تجربه او، موجب شده که سرمربی آلمانی استقلال هنوز این فوتبالیست را در بین نفرات تیمش حفظ کند اما به‌نظر می‌رسد حیدری، دیگر جایگاهی در اندیشه‌های این مربی ندارد. در این فصل از لیگ برتر ایران، مهره‌های مسن زیادی وجود دارند که به‌شدت از دوران موفقت‌شان فاصله گرفته‌اند اما اصرار عجیبی بر خداحافظی‌نکردن با فوتبال به‌خرج می‌دهند. در قیاس با چند نفر از این لیست، حتی خسرو حیدری نیز یک بازیکن «جوان» به‌شمار می‌رود!‌

  محسن بنگر: پارس‌جنوبی جم که فصل گذشته مهره‌های جوان زیادی در اختیار داشت، حالا به محل تجمع ستاره‌های سالخورده تبدیل شده است. محسن بنگر در حوالی 40 سالگی، به‌تازگی به این باشگاه پیوسته تا لیگ هجدهم را در پارس سپری کند. او دو سال قبل از تراکتورسازی کنار گذاشته شد. فصل گذشته را در نفت تهران سپری کرد و حالا چند هفته بعد از شروع فصل جدید، آخرین روزهای قبل از آغاز پنجمین دهه زندگی را در بوشهر پشت سر خواهد گذاشت! 

   رضا نورمحمدی: زوج سابق بنگر در خط دفاعی پرسپولیس، همچنان برنامه‌ای برای خداحافظی از فوتبال ندارد. او که حالا 37 سالگی را پشت سرمی‌گذارد، فصل گذشته برای مدتی پیراهن سپیدرود رشت را پوشید اما در تابستان، در فهرست مازاد باشگاه قرار گرفت. تنها چند هفته بعد از شروع فصل جدید اما، رشتی‌ها دوباره این بازیکن را فراخواندند و او را به‌خدمت گرفتند. مشکلات مالی سپیدرود، موجب شده آنها تنها به‌جذب مهره‌های ارزانقیمت روی بیاورند. 
   رحمان احمدی: بعد از نیمکت‌نشین‌شدن در پیکان به دست پیام نیازمند، رحمان احمدی تصمیم به ترک این باشگاه گرفت. حتی جدایی نیازمند و پیوستن او به سپاهان، موجب شد جلالی حساب ویژه‌ای روی رحمان باز کند. پیکان به‌سراغ وحید شیخ ویسی رفت و احمدی 38 ساله نیز به عضویت پارس‌جنوبی جم درآمد. او در شروع لیگ، ذخیره احمد گوهری محسوب می‌شود. 
   محمدرضا مهدوی: چند نسل از هواداران فوتبال در رشت، مهدوی را در تیم‌های مختلفی مثل پگاه، داماش و سپیدرود تماشا کرده‌اند. مهدوی فصل گذشته برای مدتی در لیگ دو پیراهن داماش را بر تن داشت اما ناگهان به لیگ برتر بازگشت و برای سپیدرود به‌میدان رفت. او که زمانی یک ستاره در فوتبال رشت محسوب می‎شد، در 37 سالگی از همیشه کندتر و کم‌اثرتر شده است. به‌نظر می‌رسد این آخرین فصل حضور مهدوی در لیگ برتر خواهد بود. 
   محمد نوری : دوران اوج نوری با جدایی از پرسپولیس و یک فصل حضور در فوتبال قطر، به‌پایان رسید اما این بازیکن دوباره به لیگ برتر برگشت تا پیراهن تراکتورسازی را بر تن کند. نوری به‌سرعت در شمار مهره‌هایی قرار گرفت که هواداران تراکتور، آن را موجب نمایش‌های ضعیف تیم‌شان می‌دانستند. کاپیتان سابق پرسپولیس، حالا در 35 سالگی کاپیتان پارس‌جنوبی است و البته فاصله‌ای نجومی با دوران اوج دارد. 
   حسین کعبی: کعبی روی کاغذ 32 ساله است اما همه می‌دانند که سن شناسنامه‌ای این بازیکن، فقط یک عدد است و نسبتی با واقعیت‌ها در مورد او ندارد!  حسین کعبی 12 سال قبل بازیکن ثابت تیم‌ملی بود. او هنوز مشغول بازی در لیگ برتر است و با ایده خداحافظی کنار نمی‌آید. کعبی که توسط خداداد عزیزی از سپیدرود اخراج شده بود، بعد از برکناری خداداد دوباره به تیم برگشته و برای سپیدرود توپ می‌زند. 
   رسول نویدکیا :  در 34 سالگی، مسن‌ترین بازیکن حال حاضر سپاهان به‌شمار می‌رفت. برادر محرم نویدکیا در اولین سال‌های پیوستن به سپاهان، سرحال و آماده نشان می‌داد اما فصل به فصل، افت کرد و حالا دیگر به‌نظر می‌رسد هواداران باشگاه نیز در انتظار شنیدن خبر خداحافظی این بازیکن هستند. 
   اسماعیل فرهادی: فیروز کریمی همچنان دست از اعتماد کردن به اسماعیل فرهادی برنمی‌دارد. فرهادی بعد از جدا شدن از ذوب، مدتی در گیتی پسند و اکسین البرز به‌میدان رفت و مدتی را نیز بدون تیم گذراند اما فیروز کریمی این بازیکن را برای گسترش به‌خدمت گرفت. او حالا در 36 سالگی دومین فصل حضور در فوتبال تبریز را سپری می‌کند. 
   ایمان مبعلی:آخرین روزهای درخشان ایمان مبعلی در فوتبال ایران، با نفت تهران سپری شدند. او فصل گذشته در فولاد توپ زد و حالا در 35 سالگی، بازوبند کاپیتانی استقلال خوزستان را بر بازو می‌بندد. ایمان این روزها، نسبتی با هافبک آماده سال‌های گذشته ندارد.
   عبدالله کرمی : مدافع میانی شماره 10 فولاد، در آستانه 36 سالگی هنوز عضوی از این باشگاه است. کرمی که یک دوران ناموفق را در باشگاه سپاهان پشت سر گذاشته بود، حالا در سومین سال متوالی پیراهن فولاد خوزستان را بر تن می‌کند. کرمی در اوج هم بازیکن فوق‌العاده‌ای نبود و حالا، بیشتر از همیشه دست به اشتباه می‌زند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید