• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 28 مرداد 1397
کد مطلب : 27544
+
-

قحطی آب، تا ۳۰ سال آینده درخاورمیانه

مشاور منطقه‌ای یونیسف در امور بهداشت آب و فاضلاب گفت: چرخه مصرفی آب در ایران نیازمند اصلاح است و تا ۳۰ سال آینده خاورمیانه با قحطی آب روبه‌روست.
به گزارش ایلنا، در جلسه‌ای زمینه‌های همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و دفتر منطقه‌ای یونیسف در امور بهداشت آب و فاضلاب بررسی شد.

عمر حطاب در این جلسه با بیان اینکه دفتر یونیسف در ایران، پذیرفته است تا همکاری‌هایی در زمینه تأمین آب بهداشتی در مواقع اضطراری با سازمان مدیریت بحران داشته باشد، اظهار کرد: ۶ درصد جمعیت جهان در خاورمیانه متمرکز است و با وجود این جمعیت، تنها ۲ درصد از منابع آب‌های جهان در این منطقه متمرکز است. او تأکید کرد: میانگین منابع آب تجدیدپذیر در این منطقه برای هر نفر در سال حدود هزار و ۲۰۰ مترمکعب و یک‌ششم میانگین جهانی است.

حطاب با بیان اینکه رشد غیرمنطقی جمعیت باعث شده تا نتوانیم منابع آبی خود را به درستی مدیریت کنیم، گفت: درصورتی که بحران آب را جدی نگیریم تا 30سال آینده سهم آب دریافتی ما از آبی که هم‌اکنون در اختیار پناهندگان در اردوگاه‌های منطقه قرار می‌گیرد، کمتر خواهد بود.

سرپرست معاونت آمادگی، عملیات و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این نشست، گفت: از سال ۲۰۰۸ کارگروه‌های شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران تغییرات مفیدی داشته و از این‌رو آمادگی همکاری مشترک در زمینه‌های مربوطه را در سطح بین‌المللی داریم.

صمیم مرادی‌روزبهانی با اعلام اینکه برنامه‌ریزی‌های اصولی قبل از بحران‌ها می‌تواند آمادگی ما را در برابر حوادث افزایش دهد، ادامه داد: این برنامه‌ریزی‌ها می‌تواند از طریق برگزاری همایش‌های مشترک بین‌المللی و دوره‌های آموزشی تخصصی صورت گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید