• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 28 مرداد 1397
کد مطلب : 27457
+
-

کریمی: آماده‌ام جبران کنم

کریمی: آماده‌ام جبران کنم

محسن محمود صفری- جاکارتا

کشتی‌گیران بعد از 8 ساعت پرواز به مالزی رسیدند و پس از دو ساعت معطلی در فرودگاه کوالالامپور با یک پرواز 2 ساعته به جاکارتا محل برگزاری مسابقات آمدند. با تصمیم کادر فنی، کشتی‌گیران اولین تمرین خود را 27 مرداد ماه ساعت 13 به وقت محلی برگزار کردند. کشتی‌گیران تمرین سبکی را پشت سر گذاشتند. ملی‌پوشان در این جلسه تمرینی بیشتر به مرور فن و حرکات کششی پرداختند. در پایان کشتی‌گیران توسط کادر فنی وزن‌کشی شدند و هیچ کشتی‌گیری مشکل خاص از نظر اضافه‌وزن نداشت. علیرضا کریمی، ملی‌پوش ایران در وزن 97 کیلوگرم درباره مسابقات پیش‌رو به همشهری ورزشی گفت: «مسیر طولانی را برای رسیدن به اندونزی طی کردیم  و به‌نظرم میزبان هم برای برگزاری مسابقات المپیک آمادگی نداشته است. از نظر نظافت دهکده بازی‌ها شرایط مناسبی ندارد و جز ورزشکاران ایران، ورزشکاران دیگر کشورها هم از این شرایط ناراضی هستند.» کریمی در پاسخ به این سوال که چه مدالی کسب خواهد کرد، گفت:« 6 ماه از کشتی محروم بودم و حالا می‌خواهم مدال‌هایی را که از دست داده‌ام را با یک مدال خوش‌رنگ در بازی‌های آسیایی جبران کنم. تمام سعی خودم را خواهم کرد و فقط برای پیروزی در هر مبارزه روی تشک خواهم رفت.»
در وزن ۹۷ کیلوگرم علی رضا کریمی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به‌مصاف تاکشی یاماگوچی از ژاپن می‌رود و درصورت پیروزی بر این حریف در دور سوم با برنده دیدار ماسام خاطری از هند و برنده کشتی میان یانگ چائو کیانگ از چین و ماگومد ابراگیم اف، دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان آسیا از کشور ازبکستان کشتی می‌گیرد. در این وزن ۱۳ نفر حضور دارند.
    شهرت جهانی یزدانی
حسن یزدانی، کشتی‌گیر پرآوازه ایران امروز در وزن 86 کیلوگرم روی تشک خواهد رفت. یزدانی از بدو ورود مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته است و رسانه‌های قزاقستانی و ازبکی درخواست مصاحبه با او را داشتند که با تصمیم کادر فنی  این گفت‌وگوها به زمان دیگری موکول شد. حسن یزدانی درباره شهرت جهانی‌اش به همشهری ورزشی گفت:« کشتی‌گیران ایرانی همیشه مورد توجه هستند و من هم با یدک کشیدن نام ایران از این قاعده مستثنی نیستم. ولی این را مطمئنم هیچ‌کس همانند مردم ایران از پیروزی من خوشحال نمی‌شود.» تمام کارشناسان مدال طلای وزن 86 کیلوگرم را متعلق به یزدانی می‌دانند که او نیز در این‌باره گفت:« کشتی جنگ ثانیه‌هاست و یک اشتباه می‌تواند برای هر کشتی‌گیری گران تمام شود. تلاشم را می‌کنم خودم باشم و با تمام وجود برای رسیدن به مدال طلا می‌جنگم. این اولین تجربه حضور من در بازی‌های آسیایی است و دوست دارم با خوش‌رنگ‌ترین مدال کارم را شروع کنم.»
    قرعه آزادکاران 
در روز اول مسابقات، اطری، نصیری، حسین‌خانی، یزدانی و کریمی روی تشک خواهند رفت. پرویز هادی در دسته فوق‌سنگین فردا با رقبایش مبارزه خواهد کرد. براساس قرعه‌کشی صورت‌گرفته،رضا اطری در دور نخست استراحت می‌کند و در دور دوم به‌مصاف نماینده کشور نپال می‌رود و در‌صورت پیروزی بر این حریف در دور سوم با برنده نماینده کشور فیلیپین و محمودجان شاوکاتوف، دارنده مدال نقره آسیا از کشور ازبکستان کشتی خواهد گرفت. در وزن ۶۵ کیلوگرم مهران نصیری در دور نخست به‌مصاف یرلان بک کاتای، دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی از چین می‌رود و درصورت پیروزی بر این حریف در دور بعد با برنده کشتی میان نماینده افغانستان و آیبک عثمان اف از قرقیزستان مسابقه می‌دهد. در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۲۱ نفر حضور دارند مصطفی حسین‌خانی در دور نخست به‌مصاف کشتی‌گیری از کشور بنگلادش می‌رود و در صورت غلبه بر این حریف در دور بعد با نماینده کشور ترکمنستان کشتی می‌گیرد. در گروه حسین‌خانی بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیان از ازبکستان، آدام باتیروف قهرمان آسیا از بحرین، یوهی فوجینامی دارنده مدال برنز جهان از ژاپن و مانداراخان گانزوریک دارنده مدال برنز جهان و نقره آسیا از مغولستان  حضور دارند. در وزن ۸۶ کیلوگرم که ۱۹ نفر حضور دارند؛ حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با حریفی از اندونزی کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور سوم به‌مصاف برنده دیدار کشتی‌گیران کامبوج و هند می‌رود. در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که ۱۳ نفر شرکت کرده‌اند، پرویز هادی در دور نخست با سومیت از هند کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این کشتی‌گیر، در دور دوم به‌مصاف برنده نوبویوشی آراکیدا از ژاپن و اولگ بولتین از قزاقستان می‌رود. 
امروز علاوه بر کشتی، ورزشکاران ایران در رشته‌های کبدی، قایقرانی، والیبال ساحلی، ووشو، تیراندازی، شمشیربازی و سپک‌تاکرا مسابقه خواهند داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید