• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 25 مرداد 1397
کد مطلب : 27268
+
-

شهردار تهران:به دنبال ساختن خانه اقوام درتهران هستیم

برج میلاد باید به نماد همگرایی ملی تبدیل شود

شهر
شهردار تهران:به دنبال ساختن خانه اقوام درتهران هستیم

محبوبه نظام‌آبادی | خبر‌نگار:

آیین شب‌فــرهنگی خوزستان با نمایش زیبایی‎های فرهنگی و جلوه‌های دیدنی این استان در برج میلاد برگزار شد. شهردار تهران که در این مراسم حضور داشت، با تأکید بر اینکه برج میلاد باید به نماد همگرایی ملی تبدیل شود، گفت: این همگرایی ملی که ضرورتی تام برای کشور ما‌ست، باید به تمام ایران‌زمین سرایت کند. ‌سید‌محمدعلی افشانی‌ گفت: به‌دنبال ساختن خانه اقوام در تهران هستیم تا همه اقوام بتوانند مراسم‌های خود را در طول سال در آنجا برگزار کنند.

او با بیان اینکه فرهنگ مهم‌ترین سرمایه بشری است و هویت جوامع بشری با فرهنگ شناخته می‌شود، اظهار کرد: فرهنگ‌ها در طول تاریخ با تعامل، اثربخشی و اثرپذیری کامل‌تر شده‌اند.

شهردار تهران با بیان اینکه در زمان جنگ، خوزستانی‌ها تمام هستی خود را فدا کردند تا خوزستان بماند و ایران بماند، گفت: فضای آرام و بانشاط زندگی کنونی ماحاصل ازخودگذشتگی انسان‌هایی است که همه هستی خود را فدای ایران و ایرانی کردند.

افشانی در بخش دیگری از سخنان خود خوزستان را نماد همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام خواند و افزود: مهم‌ترین زیگورات جهان در شهر شوش و منطقه چغازنبیل قرار دارد. هنوز خطوط میخی روی آجرهایی که ٣٣٥٠ سال پیش ساخته شده‌اند، به‌راحتی قابل خواندن است. اینها نشان می‌دهد که استان خوزستان پیشینه تاریخی درخشانی داشته است.

شهردار تهران افزود: اقوام ایرانی به استثنای مواقعی که حاکمانی می‌خواستند جایگزین حاکمان قبلی بشوند، با یکدیگر درگیری نداشته‌اند.

شهردار تهران همچنین تأکید کرد: بخشی از فرهنگ، موسیقی است و موسیقی ایران چه در بخش آیینی و چه در بخش حماسی دارای نقش‌ فوق‌العاده‌ای است.

شب‌های فرهنگی استان‌های مختلف در قالب جشنواره ملی چارسوق از 26تیردر برج میلاد برگزار شد و این مجموعه هر شب میزبان یکی از استان‌های کشور است.

تبریز ۲۰۱۸ در برج میلاد

مدیرعامل برج میلاد تهران از برگزاری شب‌های فرهنگی استان  آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: برج میلاد در ۲۵ مرداد میزبان این برنامه با رویکرد تبریز ۲۰۱۸ است.

به گزارش روابط عمومی برج میلاد، ‌علی درویش‌پور‌ با بیان این مطلب افزود: معرفی قابلیت‌های فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهر تبریز‌ از اهداف اصلی برگزاری شب فرهنگی تبریز در برج میلاد تهران است. او با بیان اینکه قرار است در این شب جاذبه‌های گردشگری تبریز از قبیل آیین‌های سنتی، صنایع‌دستی، سوغات و همچنین غذا‌های سنتی تبریز معرفی شود، تصریح کرد: بخش‌های مختلف فرهنگی و آیینی برای ویژه‌برنامه شب فرهنگی تبریز در برج میلاد پیش‌بینی شده است.

تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های اسلامی در سال ۲۰۱۸ به‌دلیل قدمت تاریخی و فرهنگی و نیز جاذبه‌های طبیعی میراثی به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری معرفی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید