• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 25 مرداد 1397
کد مطلب : 27261
+
-

سمن‌ها حلقه وصل شهرداری و مردم هستند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه مدیریت در شهرها پیچیده شده است، گفت: با توجه به تغییر رویکرد مدیریتی، می‌توان از سمن‌ها به عنوان حلقه واصل مجموعه شهرداری و مردم استفاده کرد.

به گزارش مهر، محمدجواد حق‌شناس در همایش مدیریت مطلوب شهری، جایگاه و نقش سازمان‌های غیردولتی، افزود: رسیدن به توسعه پایدار در گرو 3 امر است؛ مشارکت، عقلانیت و کار گروهی. امروزه جوامع، نیازمند مشارکت مناسب شهروندان در اداره جامعه هستند و نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در برنامه‌های اجتماع محور بسیار حائز اهمیت است.  

او با بیان اینکه تعدد و تنوع وظایف شهرداری‌ها، ناگزیر استفاده از نظرات و ایده‌های آحاد مردم در تمام حوزه‌های فکری و اجرایی در بخش‌های مختلف و تخصص‌های متنوع را پیش می‌طلبد، ادامه داد: در این میان سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان حلقه واصل مردم و طبقه حاکم همواره در ایجاد و گسترش ارتباط شهروندان و مسئولان پیش‌قدم بوده و تحقق این موضوع را از مأموریت‌های خود می‌داند چرا که سمن‌ها با هدف مرتفع کردن معضلات و مشکلات اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، زیست‌محیطی، بهداشتی و... در سطح جامعه پایه‌گذاری شده است.  

حق‌شناس گفت: ساختار پیچیده و اداری و از سوی دیگر عدم آشنایی مردم با رسالت این سازمان‌ها و همچنین نبود بسترهای لازم برای ورود و استفاده از سمن‌ها در عرصه‌های اجرایی به ویژه در حوزه مدیریت شهری، چنین فرصت و ظرفیتی را برای ما فراهم نکرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید