• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
سه شنبه 23 مرداد 1397
کد مطلب : 26888
+
-

لئو به 33 رسید

لئو به 33 رسید

لیونل مسی با قهرمانی در بازی سوپرکاپ اسپانیا که بامداد دوشنبه در شهر طنجه مراکش به پایان رسید، سی‌وسومین جام خود را هم در بارسلونا به‌دست آورد و از رکورد مشترک‌اش با آندرس اینیستا عبور کرد. لئو و اینیستا تا پیش از این بازی، هر کدام 32جام را در بارسلونا به‌دست آورده بودند، اما با رفتن، اینیستا به ژاپن، این فرصت برای مسی به‌وجود آمد که خیلی زود، از او سبقت بگیرد. شاید اگر اینیستا کمی صبر می‌کرد و پس از سوپرجام راهی لیگ ژاپن و تیم ویسل‌کوبه می‌شد، می‌توانست یک افتخار دیگر به افتخاراتش بیفزاید. درست مثل کاری که پدرو در سال2015 کرد. او پس از قهرمانی با بارسلونا در سوپرجام اروپا، راهی چلسی شد. در جشن قهرمانی آبی‌اناری‌ها در ورزشگاه دیناموی شهر تفلیس، پدرو مغموم و ناراحت بود. اما آنها به‌هرحال با برتری 4بر3 مقابل سویا قهرمان شده بودند و او نیز یک افتخار در کارنامه‌اش به‌ثبت رسانده بود. پس از مسی و اینیستا با 33 و 32قهرمانی، جرارد پیکه و سرخیو بوسکتس هر کدام با 28جام، در رده سوم قرار دارند. این دو، شاید بتوانند در پایان فصل آینده، از اینیستا پیشی بگیرند.
لیونل مسی که در سال2005 از تیم دوم به تیم بزرگسالان بارسلونا آمده، تا به امروز، 638بار برای آبی‌اناری‌ها به میدان رفته است. در این تعداد بازی، لئو توانسته، 552گل به‌ثمر برساند. او اگرچه در بازی سوپرجام2018 اسپانیا مقابل سویا، نتوانست گلی به‌ثبت برساند، اما با فتح جام، رکوردی فوق‌العاده را برای خود برپا کرد. لئو 9بار در لالیگا، 8بار در جام حذفی اسپانیا، 8بار در سوپرجام اسپانیا، 4بار در لیگ قهرمانان، 3بار در سوپرجام اروپا و 3بار در جام‌جهانی باشگاه‌ها به مقام قهرمانی دست یافته است. مسی تا پایان فصل، می‌تواند 3جام دیگر را نیز به‌دست آورد. بارسایی‌ها یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لالیگا و کوپادل‌ری19-2018 هستند و این شانس را هم دارند که در لیگ قهرمانان، به جام دست پیدا کنند.
باشگاه بارسلونا از بدو تاسیس خود تاکنون، 93جام مختلف را به‌دست آورده است. برخی رقابت‌ها دیگر وجود خارجی ندارند و برخی هم تازه‌تاسیس هستند. لئو با سهیم بودن در 33جام از 93جام، در بیش از یک‌سوم قهرمانی‌های آبی‌اناری‌ها، حضور داشته است. نکته قابل‌توجه در قهرمانی‌های مسی این است که بارسلونا بدون لئو تنها یک بار قهرمان چمپیونزلیگ اروپا شده است. بارسا، 13بار فاتح سوپرجام اسپانیا شده که مسی در 8تای آنها سهیم بوده است. ابرستاره آرژانتینی آبی‌اناری‌ها، در 3قهرمانی از 5قهرمانی بارسلونا در سوپرجام اروپا نیز حضور داشته است. در قهرمانی‌های لالیگایی بارسا هم مسی، بیش از یک‌سوم سهم دارد. بارسلونا، 25بار قهرمان لالیگا شده که در 9تای آن مسی بازی کرده است. 
    پرافتخارترین
دنی آلوس، مدافع برزیلی پاری‌سن‌ژرمن با قهرمانی در 35جام، پرافتخارترین بازیکن باشگاهی تاریخ جهان است. او در باشگاه‌های باهیا (1)، سویا (5)، بارسلونا (23)، یوونتوس (2) و پاری‌سن‌ژرمن (4)، مجموعا 35مرتبه در جام‌های مختلف قهرمان شده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید