• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 22 مرداد 1397
کد مطلب : 26865
+
-

«ملی» ‌پوشان جاکارتا

«ملی» ‌پوشان جاکارتا

محسن محمود صفری|هجدهمین دوره رقابت‌های بازی‌های آسیایی رسما از چهار روز دیگر در کشور اندونزی برگزار می‌شود. این مسابقات قرار است در دو شهر جاکارتا و پالمبانگ برگزار شود و کاروان ورزشی ایران با 378 ورزشکار در این مسابقات شرکت خواهد کرد. 4 سال پیش کاروان ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون موفق شد عنوان پنجمی را در بین کشورهای آسیایی کسب کند. 
  تلاش برای افزایش مدال‌ها 
تدارکارت خوبی برای تیم‌های ورزشی ایرانی حاضر در بازی‌های آسیایی دیده شده است. بسیاری امیدوارند ورزشکاران ایران بتوانند در این مسابقات افتخارات چهار سال پیش را تکرار کنند و در جدول مدال‌آوران یا جایگاه خودشان را بهبود بخشند یا حداقل در همان جایگاه پنجمی  باقی بمانند. در این دوره از مسابقات میزبان، با اختیاراتی که داشته چند رشته خاص را به بازی‌ها اضافه کرده است و از طرف دیگر  کشورهای هند و ازبکستان سرمایه‌گذاری بسیاری در رشته‌های مدال‌آور خود کرده‌اند و از این جهت خطر جدی برای کاروان ایران محسوب می‌شوند. ورزشکاران ‌کشورمان در بازی‌های آسیایی اینچئون موفق شدند 21 مدال طلا،18 مدال نقره و 18 مدال برنز کسب کنند و مسئولان ورزش ایران بارها عنوان کردند هدف‌شان افزایش تعداد مدال‌ها نسبت به دوره پیش است و جایگاه تیمی در اولویت قرار ندارد. باید به این مسئله هم اشاره کرد که با تصمیم هیات اجرایی مسابقات اوزان سنگین‌وزن بوکس که مشتزن‌های ایران دوره پیش موفق شده بودند سه مدال در این اوزان کسب کنند از مسابقات حذف شده‌اند. در کشتی هم 12 نماینده خواهیم داشت که نسبت به دوره گذشته دو وزن کاهش داشته است.
  حمایت از تولید ملی 
کاروان ورزشی ایران قرار است با پرچمداری الهه احمدی در مراسم افتتاحیه رژه برود. الهه احمدی، بانوی تیرانداز ایران که سه مدال بازی‌های آسیایی را در کارنامه افتخارات خود دارد بعد از مصدومیت کیمیا علیزاده به عنوان پرچمدار کاروان ایران انتخاب شد. کاروان ورزشی ایران با شعار«یکصدا، یک ایران» راهی بازی‌های آسیایی 2018 خواهد شد.  ورزشکاران ایران در این بازی‌ها با تصمیم کمیته ملی المپیک با گرمکن در مراسم رژه حاضر خواهند شد. کمیته المپیک برای حمایت از تولیدات داخلی حامی مالی کاروان ایران را از بین شرکت‌های داخلی انتخاب کرد و انتخاب شرکت هواپیمایی که ورزشکاران استفاده خواهند کرد بر همین اساس خواهد بود. شاهرخ شهنازی در این باره گفت:« به منظور حمایت از تولیدات داخلی، تمامی لباس‌ها و پوشش کاروان اعزامی، توسط تولیدکنندگان داخلی تهیه شده و درخصوص اعزام هم از خطوط هوایی داخلی برای انتقال ورزشکاران استفاده خواهد شد. امیدوارم تلاش‌های شبانه‎روزی ورزشکاران، کادر فنی، فدراسیون‌ها، وزارت ورزش و کمیته‌ملی المپیک با حمایت‎های مردم ورزش‌دوست ایران اسلامی به موفقیت اعضای کاروان ورزشی ایران بینجامد. مطمئنا بیش از مدال؛ تلاش و زحمات نفرات اعزامی مدنظر ستاد عالی است و طبق دستور ریاست محترم کمیته‌ملی المپیک در پایان بازی‌ها از تمام ورزشکارانی که مدال به‌دست آورده‌اند تجلیل و از ورزشکارانی که موفق به کسب مدال نشده‌اند تقدیر به‌عمل خواهد آمد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید