• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 21 مرداد 1397
کد مطلب : 26555
+
-

دو برنده و هزاران بازنده

دو برنده و هزاران بازنده

هفته سوم لیگ برتر یکی از کم‌گل‌ترین هفته‌های تاریخ این لیگ بود. 8گل در 8بازی این هفته، میانگین نازل یک گل در هر بازی را ثبت کرد و نیمی از بازی‌های هفته هم بدون گل به‌پایان رسید. این هفته فقط 2تیم استقلال و پدیده پیروز شدند و 6بازی دیگر مساوی تمام شدند. لیگ ایران شاید تنها لیگ دنیاست که تعداد تساوی‌هایش بیشتر از پیروزی‌هاست. از 24بازی برگزارشده در فصل جدید 13بازی مساوی تمام شده و بیشتر از نصف این تساوی‌ها بدون گل بوده‌اند!

  فینال مساوی شد، صدر تغییر نکرد
توقف پرسپولیس در اهواز، بازی سپاهان و پیکان را به فینال هفته سوم تبدیل کرد. وقتی قرمزها روی امتیاز 7 ماندند فرصت صدرنشینی در اختیار سپاهان و پیکان قرار گرفت و هرکدام از دو تیم به 3امتیاز این بازی می‌رسید با تفاضل گل بهتر، بالاتر از پرسپولیس در صدر می‌ایستاد. اما این بازی هم بدون گل مساوی شد و هر دو تیم فعلا در حسرت صدرنشینی ماندند. سپاهان با خریدهای فراوان و تیم پرستاره‌اش هنوز نتوانسته در خانه به گل برسد. این تیم سوای 6گلی که در رشت به سپیدرود زد در دو بازی دیگر هیچ گلی به ثمر نرسانده و دو توقف مقابل نفت آبادان و پیکان حاصل دو بازی خانگی این تیم است. شاگردان قلعه‌نویی در مقابل پیکان یک نیمه خوب و منطقی حمله کردند اما در نیمه دوم نمایشی احساسی داشتند و عجله اجازه نداد فرصت‌های زیادی ایجاد کنند. قلعه‌نویی هم بعد از بازی گفت نمایش نیمه اول او را به آینده سپاهان امیدوار کرده است.

  شکست برزیل در یحیی‌تایم
نفت آبادان در مشهد مغلوب پدیده شد تا بعد از دو شکست طعم اولین باخت را در لیگ هجدهم بچشد. نفتی‌ها که در اصفهان از سپاهان مساوی بدون گل گرفته بودند در مشهد هم تا دقیقه90 همین نتیجه را مقابل دومین میزبان خود تکرار کردند اما گل قاسمی‌نژاد در وقت‌های تلف‌شده نفت را تسلیم کرد و 3امتیاز را به کیسه پدیده ریخت. پدیده حالا با 2برد در رتبه دوم جدول است و جالب اینکه هر دو برد را در وقت‌های تلف‌شده به‌دست آورده است. پدیده کلا 3گل زده دارد که هر 3گل بعد از دقیقه90 به ثمر رسیده‌اند. جالب‌تر اینکه نفت آبادان هم تنها گلش را در فصل جدید بعد از دقیقه90 زده است.

 یک امتیاز و یک اخراجی
جدال سایپا و ذوب‌آهن هم مصافی بود که می‌توانست صدرنشین جدیدی برای لیگ‌برتر معرفی کند اما ذوب‌آهن موفق به پیروزی نشد و 5امتیازی باقی ماند. در هفته‌ای که نیمی از بازی‌ها بدون گل تمام شدند، جدال دایی و نمازی هم یکی از همین بازی‌های بدون گل بود. ذوب‌آهن در پایان این جدال با یک امتیاز و یک اخراجی به اصفهان برگشت. مهران درخشان‌مهر در 10دقیقه پایانی این بازی اخراج شد تا ذوبی‌ها داربی اصفهان را با مشکلاتی در منطقه دفاع چپ آغاز کنند.

 لوزی کجا رفت؟
شرایط در اهواز به شکلی بود که پرسپولیسی‌ها زیاد حسرت امتیازات از دست رفته را نخوردند و همین که از سنگستان غدیر سالم به خانه برگشتند برایشان کافی بود. در کنار درگیری‌های روی سکو و حواشی فراوانی که از آنها زیاد صحبت شده، انتقاداتی هم متوجه برانکو ایوانکوویچ شد که از ترکیب تهاجمی بازی با فولاد دست کشید و یک‌بار دیگر به شیوه محتاطانه خود بازگشت. پرسپولیس هنوز در صدر جدول است و به‌همراه پیکان تنها تیم‌هایی که دروازه‌شان 270دقیقه بسته مانده است.

  استیل‌آذین تبریز
تراکتورسازی با ستاره‌های زیاد و سروصدای فراوان تماشاگرانش به تهران آمد، 3گل خورد، 3گل دیگر هم نخورد و به تبریز برگشت. تراکتور بدجوری همه را به یاد استیل‌آذین و ستاره‌هایش انداخته است. پول‌های زنوزی همه در یک‌سوم هجومی تیم خرج شده‌اند و نفرات خط دفاعی تیم هیچ تناسبی با ستاره‌های خط میانی و حمله ندارند. حالا بماند که ستاره‌های جذب‌شده هم فاصله زیادی با نام و آوازه خودشان دارند. استقلال حق تراکتور ناهمگون را خیلی خوب کف دستش گذاشت اما برای مشخص شدن عیار این تیم باید تا بازی هفته چهارم در زمین پارس‌جنوبی صبر کرد.

  نکو همچنان بدون برد
جواد نکونام هنوز در حسرت اولین برد لیگ‌برتری‌اش باقی مانده است. نساجی باز هم در خانه‌اش پیروز نشد اما نسبت به بازی اول پیشرفت خوبی نشان داد و یک امتیاز خانگی گرفت. نکونام و شاگردانش البته یک گل هم از داور بازی طلبکار شدند. محمد عباس‌زاده که خودش پیش‌تر در لیگ‌برتر زیاد گل زده بود اولین گل خانگی نساجی در لیگ برتر را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

 فقط با پنالتی گل می‌زنند
خداداد عزیزی اولین امتیاز را برای سپیدرود دشت کرد و بلافاصله استعفا داد. بعد از اتفاقاتی که در بازی خانگی مقابل سپاهان رخ داد مشخص بود که خداداد و دستیارانش برای ماندن در این شهر کار بسیار دشواری خواهند داشت. این تیم در تبریز از حریفی که هنوز نامش مشخص نیست(!) ابتدا یک بر صفر پیش افتاد و سپس به تساوی 1-1 رسید. سپیدرود در 3بازی 2گل زده که هر دو از روی نقطه پنالتی و توسط حسین ابراهیمیبه ثمر رسیده است.

  شیشه عمر عبدالله
اولین داربی از 12داربی این فصل خوزستانی‌ها بدون گل مساوی شد. نفت مسجدسلیمان در دومین بازی خانگی دومین تساوی بدون گل را ثبت کرد و حالا تنها تیم لیگ است که هنوز نتوانسته به گل برسد. اگرچه عبدالله ویسی از فرصت‌سازی بازیکنانش راضی است و بعد از این بازی گفت به عمرش این همه موقعیت گل ندیده است. مسجدسلیمانی‌ها از این همه موقعیت باید در هر بازی یکی، دو گل هم بزنند وگرنه عمر مربیگری عبدالله بیش از اینها طول نخواهد کشید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید