• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 9 دی 1396
کد مطلب : 2640
+
-

روایت منتشرنشده از دیدار نمایندگان ستادهای انتخاباتی سال88 با رهبر انقلاب

ابطال انتخابات، یعنی زدن توی دهن مردم

نشریه خط حزب‌الله وابسته به پایگاه اینترنتی دفتر حفظ و نشرآثار مقام معظم رهبری به مناسبت سالروز حماسه 9دی روایتی منتشرنشده از دیدار رهبر انقلاب با نمایندگان ستاد‌های انتخاباتی در سال۸۸ را منتشر کرده است. روایتی که 2بخش دارد؛ بخشی مرتبط با سخنان نمایندگان ستادها و نکات رهبر انقلاب و بخشی هم که رهبر انقلاب ختم رسمی جلسه را اعلام می‌کنند، اما می‌گویند: «من با دوستان اگر خواستند، می‌نشینم و صحبت می‌کنم.» همه‌ دوربین‌ها به خواست ایشان از اتاق خارج می‌شود. بعداز آن، برخی از حاضران مجددا نکات مختلفی را با جزئیات بیشتر در مورد انتخابات بیان می‌کنند. محور اصلی نکات عمده این افراد، مخدوش‌بودن انتخابات و در نتیجه، اعلام ابطال آن است. رهبر انقلاب در جواب یکی از این افراد چنین می‌گویند: «شما می‌گویید مردم عصبانی‌اند. این طبیعی است. شما خیال می‌کنید وقتی که آقای خاتمی با 20میلیون رأی پیروز شد، یک عده‌ای عصبانی نبودند؟ خب چرا، آنها هم عصبانی بودند. آنها هم همین حرف را می‌زدند. آنها هم همین داعیه‌ها و طلبکاری‌ها را می‌کردند. همان وقت به من هم مراجعه کردند. یکی از مسئولان عالی‌رتبه‌ آن روز آمد پیش من و از من خواست که آقا این انتخابات را ابطال کنید. من آنچنان تشری زدم که به‌نظرم بعد از آن بین ما و آن مسئول هنوز هم درست اصلاح نشده».

به نوشته خط حزب‌الله در این جلسه نماینده‌ ستاد میرحسین موسوی نیز که سابقه برگزاری انتخابات را در دوم خرداد۷۶ داشته است، خدشه به انتخابات را مرتبط با مسائل قبل از روز انتخابات عنوان می‌دارد و در عین حال با صراحت می‌گوید که امکان تقلب در این حد وجود ندارد. در ادامه این جلسه رهبری انقلاب نیز با توجه به عدم‌ارائه‌ مستندی مبنی بر جابه‌جایی آرا در انتخابات که طبق قانون موجب ابطال انتخابات خواهد شد، تأکید می‌کنند: «ابطال، یعنی زدن توی دهن مردم. 40میلیون آدم آمدند پای صندوق رأی دادند، من بگویم شما غلط کردید رأی دادید؛ چنین چیزی مگر ممکن است؟» ایشان در ادامه می‌گویند: «من به شورای نگهبان و وزارت کشور توصیه کردم و باز هم می‌کنم؛ الآن هم آقایان حضور دارند، به ایشان می‌گویم: به دقت رسیدگی کنند. حتی اگر لازم شد صندوق‌هایی را بازشماری کنند و اگر چنانچه نتیجه‌ بازشماری‌ها خلاف آن چیزی درآمد که الآن در آمار رسمی وجود دارد، حتما آن را دخالت بدهند. راه همین است. راه، راه قانونی است. من به آقای مهندس موسوی هم گفتم. ایشان هم از من قبول کرد که راه، راه قانونی است. از همان طریق قانونی مشی کنند، من هم قرص و محکم پشتش می‌ایستم.»

رهبر معظم انقلاب همچنین مناقشه بر سر نتایج انتخابات مجلس ششم در تهران را هم مثال می‌زنند که برخی بر ابطال انتخابات اصرار داشتند. موضع رهبر انقلاب در آن موقع این بود که شبهات بررسی شود و اگر تخلف ثابت شد، نتیجه ابطال شود. اما بعد معلوم می‌شود تخلفات در حد تغییر سرنوشت انتخابات نبوده است. ایشان با انتقاد از برخی مواضع دوگانه در برابر قانون‌گرایی، تأکید می‌کنند که در این مورد، راه درستی که بتوان پای آن ایستاد، سازوکارهای قانونی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید