• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 18 مرداد 1397
کد مطلب : 26366
+
-

دستبرد 4مرد و زن به 80خانه

مرد جوان و همسر صیغه‌ای‌اش باند سرقت از خانه‌ها راه انداخته بودند. اعضای این باند که به اتهام دستبرد به 40خانه در استان تهران دستگیر شده‌اند در بازجویی به سرقت از بیش از 40خانه در گیلان هم اعتراف کردند.

به گزارش همشهری، حدود 7ماه پیش گزارش‌‌هایی در اختیار پلیس اسلامشهر قرار گرفت که از دستبرد شبانه به خانه‌ها حکایت داشت. بررسی‌ها نشان می‌داد تمامی این سرقت‌ها زمانی رخ داده که صاحبخانه در خانه حضور نداشته و دزدان برای ارتکاب سرقت از یک شگرد مشابه استفاده کرده بودند. آنها در تمامی سرقت‌ها با استفاده از دیلم قفل در ورودی را تخریب کرده و پس از ورود به خانه‌ها، پول‌، طلا و اموال باارزش را به سرقت برده بودند.
کارآگاهان که در جست‌وجوی سرنخی از سارقان بودند در بررسی‌ دوربین‌های مداربسته و اظهارات شاهدان دریافتند که اعضای این باند یک زن و 3مرد هستند که در جریان سرقت‌ها از 3خودروی مختلف و مدل بالا استفاده می‌کردند. در ادامه تحقیقات، کارآگاهان موفق شدند سرنخ‌هایی از اعضای این باند در شهرستان بهارستان به‌دست آورده و مخفیگاه آنها را شناسایی کنند.
سردار‌‌محسن خانچرلی، فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: کارآگاهان با ورود به مخفیگاه متهمان، هر 4نفر آنها را دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کردند. وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌داد زن جوان همسر صیغه‌ای سردسته باند سرقت بوده و برای اینکه کسی به آنها شک نکند، همراه باند راهی سرقت می‌شد و بیرون از خانه‌ها نقش نگهبان را ایفا می‌کرد.
سردار خانچرلی افزود: اعضای این باند اعتراف کردند که با پرسه زدن در کوچه‌ و خیابان‌های پایتخت و غرب استان تهران خانه‌هایی را که کسی در آن حضور نداشت شناسایی کرده و دست به سرقت از آنجا می‌زدند. آنها به سرقت از دست‌کم 40خانه در استان تهران اعتراف کردند اما این همه اعترافات آنها نبود؛ چرا که در ادامه مشخص شد اعضای این باند در شهرهای مختلف استان گیلان نیز سرقت می‌کرد‌ه‌اند. به گفته فرمانده انتظامی غرب استان تهران، متهمان در ادامه به سرقت از بیش از 40خانه در گیلان نیز اعتراف کردند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که ارزش سرقت‌های آنها بیش از یک میلیارد‌تومان بوده است. به گفته سردار خانچرلی، تحقیقات تکمیلی از متهمان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :