• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 18 مرداد 1397
کد مطلب : 26341
+
-

خبر‌های کوتاه| ایران

 سؤال از رئیس‌جمهور شبهه دارد
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به طرح سؤال از رئیس‌جمهور از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: براساس قانون اساسی سؤال از رئیس‌جمهور شبهه دارد. به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، اسحاق جهانگیری با اشاره به سؤال نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: این شبهه به جهت قانون اساسی وجود دارد که آیا سؤالات مطرح شده درخصوص وظایف رئیس‌جمهور است یا وزرا و دستگاه‌های اجرایی، چرا که مجلس می‌تواند از وزرا نیز سؤال کند. جهانگیری ادامه داد: به هر حال مجلس سؤال مطرح کرده و حتما رئیس‌جمهور همانطور که در نامه نوشته‌اند از این موضوع استقبال می‌کنند و طرح سؤال فرصتی است که رئیس‌جمهور بخشی از مسائلی را که تا به حال مطرح نکرده‌اند با استفاده از این فرصت با مردم مطرح کنند. 

   دستگیری 65متهم  ارزی 
دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی اخیر در شعب ویژه دادسرا با سرعت و دقت در حال انجام است، از بازداشت ۶۵ نفر و ممنوع‌الخروجی ۱۰۶ نفر از متهمان این پرونده‌ها خبر داد. به گزارش میزان عباس جعفری‌دولت‌آبادی گفت: از این تعداد ۵۳ متهم در پرونده‌های ارزی و واردات گوشی تلفن همراه و ۱۲ نفر در پرونده واردات اتومبیل بازداشت شده‌اند. 

   روحانی به قزاقستان می‌رود
رئیس‌جمهوری برای شرکت در اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر به قزاقستان سفر می‌کند. به گزارش ایسنا، پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور با اعلام این خبر افزود: حسن روحانی به همین منظور بعدازظهر شنبه 20مرداد‌ماه کشورمان را به مقصد آکتائوی‌قزاقستان ترک می‌کند. 

   ظریف: آمریکا صداقت ندارد
وزیر امور خارجه با اشاره به بی‌اعتمادی‌هایی که طی سال‌ها نسبت به آمریکایی‌ها ایجاد شده، گفت: آمریکایی‌ها هیچ‌گاه صداقت نداشته‌اند. به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف گفت: کارهایی که تا حالا اروپایی‌ها انجام داده‌اند نشان می‌دهد که تا حدی در عمل متعهد به برجام هستند و نشان می‌دهد که آنها می‌خواهند نسبت به برجام متعهد باشند، اما مهم این است که اروپا چقدر می‌خواهد هزینه کند؛ بنابراین آنچه مهم است این است که اروپا صرفا اراده سیاسی نداشته باشد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید