• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 18 مرداد 1397
کد مطلب : 26318
+
-

قرعه قدیمی، تیم‌های نو!

قرعه قدیمی، تیم‌های نو!

بین قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و برگزاری دیدارهای این مرحله چندماه زمان وجود دارد. قرار گرفتن فصل نقل و انتقالات در همین بازه زمانی، می‌تواند ظاهر تیم‌ها را کاملا عوض کند. در این مرحله، دو تیم ایرانی به‌مصاف دو حریف از لیگ ستارگان قطر می‌روند. تا چندماه قبل، الدوحیل با اقتدار بهترین و شکست‌ناپذیرترین تیم غرب آسیا به‌شمار می‌رفت. تیمی که قهرمانی لیگ ستارگان را بالاتر از السد به‌دست آورد و در هر دو بازی رفت و برگشت لیگ، السد را با شکست روبه‌رو کرد. استقلالی‌ها تصور می‌کردند فرار از قرعه الدوحیل و برخورد با السد، به‌معنای «خوش‌شانس» بودن است اما حالا شاید پرسپولیس تیم خوش‌شانس‌تر ماجرا تلقی شود. چراکه در شروع فصل جدید، روبه‌رو شدن با السد به‌مراتب دشوارتر از برخورد با الدوحیل به‌نظر می‌رسد. السد این اواخر تا دندان مسلح شده و الدوحیل، بخشی از قدرت و ابهتش را از دست داده است.

بزرگ‌ترین خرید تابستانی غرب آسیا، در باشگاه السد اتفاق افتاده است. سفیدها «گابی» را از اتلتیکومادرید به‌خدمت گرفته‌اند تا با قرار دادن او در کنار ژاوی هرناندز، یک خط هافبک رویایی لالیگایی برای تیم‌شان بسازند. السد دو بازیکن کره‌ای را نیز از لیگ ژاپن جذب کرده و برای جایگزینی مرتضی پورعلی‌گنجی در خط دفاع، طارق سلمان را به‌خدمت گرفته است. تمدید قرارداد با اکرم عفیف که در مالکیت باشگاه ویارئال است و حفظ بغداد بونجاح، از موفقیت‌های دیگر تیم قطری در تابستان محسوب می‌شود. بونجاح در شروع فصل جدید لیگ قطر 4 بار دروازه خریطیات را باز کرده تا در جریان پیروزی 6 بر صفر تیمش‌، ستاره اصلی زمین مسابقه باشد. الدوحیل نیز فصل را با پیروزی 3 بر صفر کلید زده اما اوضاع این تیم شاید به‌خوبی فصل گذشته نباشد. اولین تغییر بزرگ الدوحیل، جدایی سرمربی باشگاه جمال بالماضی است. بالماضی بعد از دوران فوق‌العاده‌اش در فوتبال قطر، حالا سرمربی جدید تیم‌ملی الجزایر خواهد بود. به‌جای او، سرمربی سابق تیم‌ملی تونس یعنی نبیل معلول روی نیمکت الدوحیل می‌نشیند. قرمزها بعد از 35 بازی بدون شکست، سرانجام در دیدار سوپرجام مغلوب الریان شدند. این شکست البته در ضربات پنالتی اتفاق افتاد اما همین موضوع هم نشان می‌دهد که شکست دادن الدوحیل در یک مسابقه، دیگر مثل فصل قبل غیرممکن نیست. مصدومیت طولانی‌مدت یوسف المساکنی، یکی از مشکلات بزرگ الدوحیل به‌شمار می‌رود. آ‌نها ادمیلسون جونیور را برای جایگزینی یوسف به‌خدمت گرفته‌اند. حکیم بوضیاف که تقریبا همیشه در ترکیب ثابت تیم حضور داشت نیز در دیدار سوپرجام آسیب دید تا به احتمال فراوان شانس حضور در مرحله یک چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان را از دست دهد. بدشانسی‌های الدوحیل اما به همین‌جا ختم نشد. آنها اسماعیل محمد را نیز در هفته اول لیگ به‌خاطر آسیب‌دیدگی تا پایان فصل از دست دادند. ستاره کلیدی خط هافبک در شروع فصل بعد به اردوی تیمش بازمی‌گردد.

مجموعه اتفاق‌های چند ماه گذشته، السد را به تیم آماده‌تری نسبت به الدوحیل تبدیل کرده است. استقلالی‌ها اما نسبت به فصل گذشته، تضعیف‌ شده‌اند. آبی‌ها در آخرین بازی آسیایی فصل قبل، ذوب‌آهن را در هم شکستند اما ستاره اصلی آن بازی مدتی بعد، باشگاه را ترک کرد. جدایی ابراهیمی و جپاروف، خط هافبک استقلال را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد و پیوستن مجید حسینی به ترابزون، شرایط خط دفاعی این تیم را کمی پیچیده می‌کند. هواداران استقلال به درخشش آسیایی تیم‌شان امید زیادی داشتند اما با قدرت گرفتن السد، حالا رویاپردازی کار دشواری خواهد بود. شفر برای این دو بازی بزرگ، روی نفرات خارجی تازه‌وارد تیمش حساب می‌کند اما آنها تا قبل از نبرد با السد، زمان زیادی برای آماده‌شدن و رسیدن به فرم مطلوب در اختیار ندارند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید